Минея, 10 Августа, Кано́н му́ченика и архидиа́кона Лавре́нтия
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Триста́ты кре́пкия,/ Рожде́йся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́/ души́ трича́стное потопи́, молю́ся,/ да Тебе́, я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ побе́дное воспою́ пе́ние.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
В цве́тнице сла́дости, я́ко Христо́в во́ин, досто́йно наслажда́яся/ и а́нгельским сликовству́яй си́лам,/ сия́ние ми светоно́сное дарова́ти моли́,/ воспева́ющу тя, блаже́нне Лавре́нтие.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
В по́двиги вшед честна́го му́чения,/ победоно́сный страда́лец тве́рдостию души́ показа́лся еси́, Лавре́нтие,/ венце́м правды благоле́пно оде́явся и диади́мою побе́ды.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Сын я́ко быв све́та и дне,/ пресла́вно от за́пад, я́ко со́лнце нам чу́вственно, возсия́л еси́,/ заре́ю пресве́тлою озаря́я концы́, всесла́вный му́чениче Лавре́нтие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́вльшеся честны́м рождество́м Твои́м, Де́во,/ а́дских и тле́нных уз и зако́ннаго осужде́ния, Пречи́стая,/ – ра́дуйся, Обра́дованная,– благода́рно вопие́м Ти,/ – спаси́тельная две́ре благода́ти.
Песнь 3
Ирмос: Лук си́льных изнемо́же,/ и немощству́ющии препоя́сашася си́лою,/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Име́яй Креста́ побе́ду,/ к сопротивобо́рцем до́блественне ополчи́лся еси́/ и побе́ды венцено́сец яви́лся еси́, досточу́дне.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́ном Христо́вым огражде́н,/ законоположе́нию злочести́вых, я́ко непобеди́м, сопроти́вился еси́/ до́блим терпе́нием, всеблаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Си́лою Бо́жиею укрепля́емь,/ многобо́жия не́мощь разори́л еси́,/ Христо́во же преве́чное уясни́л еси́ Божество́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́вен Отцу́ и Ду́ху естество́м, и су́ществом, и Божество́м бысть,/ челове́ком ра́вно Сло́во,/ вопло́щшееся от Тебе́, Всенепоро́чная.
Седален, глас 8
Небе́сное бога́тство собра́в и ни́щим сие́ прине́с, расточи́л еси́,/ дал еси́ а́лчущим хлеб твой/ и, сим стяжа́в жизнь нетле́нную,/ во Христо́ве испове́дании просия́л еси́, сла́вне./ Те́мже, му́жествовав и зако́нно пострада́в,/ вене́ц прия́л еси́ от Бо́га трудо́в твои́х, страстоно́сче Лавре́нтие./ Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Служи́тель Сло́ва и сло́вом украше́н,/ Сло́ва любо́вию, нра́вом душе́вным закала́ется/ и с Сло́вом пра́ведно Ца́рствует ны́не,/ весе́лия и сла́вы его́ насыща́яся.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Дрема́нием нече́стия благоче́стно не воздрема́вся,/ бо́дростию Боже́ственною, му́ченическим твои́м стоя́нием/ от о́чию сон и́же в сме́рть оттря́сл еси́, му́чениче Христо́в свяще́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
На сопротивобо́рных злочести́ваго противле́ния и́стинными ору́жии благоче́стия огра́ждся,/ сих до конца́ низложи́л еси́ па́мять/ ве́ры ра́ди и нра́ва любо́вию.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Скве́рну всю пе́рвыя отложи́вше сне́ди,/ живо́тным хле́бом с Небесе́ напита́емся, от земли́ Де́вы возсия́вшаго,/ Ю́же, я́ко Хода́таицу благих, воспои́м.
Песнь 5
Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Неукло́нным виде́нием Боже́ственныя добро́ты зря,/ вся кра́сная, я́же на земли́, Лавре́нтие, ты преоби́дел еси́/ и лю́тыя те́ла боле́зни, досточу́дне.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Христа́, Служи́теля бы́вша нам, да́ры от Отца́ позна́в,/ служи́тель Того́ быв,/ к Нему́же кро́вию отше́л еси́, преблаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Свяще́нно возложе́ние и украше́ние благоле́пно Христу́, блаже́нне, прине́слся еси́,/ сень уясни́л еси́ Небе́сную,/ иде́же ны́не быва́я, наслажда́ешися сия́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Соесте́ствен и сообра́зен сый Отцу́, Сын Единоро́дный,/ челове́ком бысть во́лею сро́ден,/ вопло́щся Вы́шний из чре́ва Твоего́, Ма́ти Де́во.
Песнь 6
Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я,/ и потопи́ла мя есть бу́ря мно́гих грехо́в,/ но, я́ко Бог, из глубины́ возведи́ живо́т мой, Многоми́лостиве.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Веще́ственный огнь, тя испе́к,/ Царю́ всех устро́и сла́дко бра́шно,/ на́ше спасе́ние лю́бящему и а́лчущу, всесла́вне.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Весь све́ту прибли́жился еси́ Нача́льныя Тро́ицы,/ я́ко служи́тель Тоя́, сый светови́ден, страстоте́рпче, был еси́,/ озаря́я пою́щия тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Укрепля́емь Боже́ственною си́лою,/ на разжже́нней сковраде́ лежа́, терпе́л еси́, му́чениче,/ любо́вию Христо́вою ду́шу огне́м разжига́я и росо́ю духо́вною.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Была́ еси́ Бо́жия Ма́ти, Де́во, вмести́тельно прия́телище,/ престо́л одушевле́н, гора́ свята́, и киво́т, и сень богоде́лана,/ и све́щник златоза́рен.
Кондак, глас 2
Огне́м Боже́ственным распали́в се́рдце твое́,/ огнь страсте́й до конца́ испепели́л еси́,/ страда́льцев утвержде́ние, Богоно́се му́чениче Лавре́нтие,/ и в страда́ниих вопия́л еси́ ве́рно:/ ничто́же мя разлучи́т любве́ Христо́вы.
Икос
Возсия́вшаго, я́ко свети́ло неле́стное, в ми́ре,/ соше́дшеся, ве́рнии вси, пе́сньми почти́м Лавре́нтия страстоте́рпца,/ я́ко таи́нника неизрече́нных,/ того́ бо моли́твами избавля́емся лю́тых прегреше́ний./ Сердца́ очи́стивше, просла́вим Христа́,/ того́ прославля́ющаго, кре́пка в страда́нии, и глаго́люща:/ ничто́же мя разлучи́т от любве́ Христо́вы.
Песнь 7
Ирмос: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Тайноводи́ти предъизбра́н и служи́ти Сло́ву,/ сосу́д показа́ся свяще́н Небе́снаго хра́ма и возложе́ние, воспева́я Сотво́ршему:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́ном живота́ и́же во Христе́ огражда́емь, преблаже́нне,/ су́щим сме́рти и тли законоположи́телем ума́ не подклони́л еси́, воспева́я, Лавре́нтие:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́коже не́кий, безболе́знен я́ве, те́лом обложе́н, преблаже́нне,/ до́блим по́мыслом на всея́дца огня́ дерзну́л еси́, взыва́я, пребога́те:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Дверь показа́лася еси́ мы́сленная восто́ка Вы́шняго,/ я́вльшагося на земли́ челове́ком из Тебе́, Богоневе́сто,/ па́че сло́ва и ума́, Бо́га отце́в благослове́ннаго.
Песнь 8
Ирмос: Изба́вителю всех Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Тве́рдым умо́м был еси́ нестерпи́маго пла́мене крепча́йши,/ я́ко в чужде́м телеси́ сожига́емь, блаже́нне, ве́рою поя́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Отроко́м трие́м подо́бяся, огня́ погаси́л еси́ у́глие,/ росо́ю Боже́ственныя благода́ти, взыва́я и поя́:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Просвеще́ние Христо́с тебе́ быв, Свое́ю кре́постию препоя́са тя/ и к Себе́ возведе́, благоче́стно пою́ща:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ко́рене Иессе́ова жезл была́ еси́/ и Христа́ Бо́га моего́ и Го́спода па́че естества́ прозябла́ еси́, Божества́ цвет./ Вся дела́ да благословя́т, Де́во, Рождество́ Твое́.
Песнь 9
Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Соверше́нно заколе́ние и прия́тно кади́ло Влады́це прине́слся еси́,/ я́коже зла́то в горни́ле, огне́м искуси́вся страда́ния,/ и украше́ние Це́ркве быв пе́рвенец, досточу́дне.
Припев: Святы́й архидиа́коне Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Зре́нием неукло́нным к Бо́гу обожа́емь и соедине́нием лу́чшим,/ сло́вом и Боже́ственным виде́нием,/ све́том кра́йним, Лавре́нтие, просвети́лся еси́ све́тло./ Те́мже тя вси ублажа́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко со́лнце, блаже́нне, от за́пада возсия́л еси́, чу́до ве́лие и пресла́вно,/ всю просвеща́я Це́рковь твои́ми блиста́ньми, досточу́дне,/ и согрева́я вся теплото́ю ве́ры,/ те́мже тя вси ублажа́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О́бразы, Всенепоро́чная, Твоего́ рождества́ проро́цы узре́вше,/ издале́ча сим научи́вшеся,/ от Боже́ственнаго вдохнове́ния Ду́ха, ми́ру велегла́сно пропове́даша,/ и́хже сбытие́м ны́не чуди́мся.
Присоединяйтесь — мы покажем вам много интересного
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев