8 комментариев
    176 классов
    Мученица Анфи́са Римская Дни памяти 21 декабря Му­че­ни­ца Ан­фи­са по­стра­да­ла за Хри­ста в Ри­ме в V ве­ке. Бы­ла же­ной рим­ско­го са­нов­ни­ка, кре­ще­на свя­ти­те­лем Ам­вро­си­ем Ме­дио­лан­ским. Свя­тая му­че­ни­ца бы­ла со­жже­на, по­сле то­го как от­ка­за­лась от пред­ло­же­ния же­ны гра­до­на­чаль­ни­ка Су­ниль­ды при­нять ари­ан­ское кре­ще­ние.
    2 комментария
    8 классов
    Канон преподобному Патапию Фивскому, Константинопольскому •Житие Пе́снь 1 Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися. Припев: Преподо́бне о́тче Пата́пие, моли́ Бо́га о на́с. Све́тлаго твоего́ жития́ све́тлая хотя́щу исправле́ния похвали́ти, молю́ся тебе́, преподо́бне, лучу́ богатода́тну с небесе́ ми дарова́ти Го́споду помоли́ся, о́блак отгоня́щу неве́дения моего́, Пата́пие. Еги́птяны пе́рвее глубино́ю покры́вый Боже́ственным манове́нием, я́ко из глубины́ мирска́го смеше́ния тя́ восприи́м, просвети́ Боже́ственными осия́нии и всесве́тлу тя́ показа́ звезду́, о́тче преподо́бне. Разже́гся, я́ко у́гль мы́сленный, теплото́ю Ду́ха, мра́з де́монский ты́ растопи́л еси́, разжже́нныя же стре́лы грехо́вныя угаси́л еси́, преподо́бне, и к безстра́стия высоте́ возве́лся еси́ чисте́йш. Богоро́дичен: Дре́вния избавле́ние кля́твы ми́ру подава́я, Изба́витель из Тебе́, Де́во, ражда́ется, Челове́к бы́в, и́же преподо́бнаго Пата́пия показа́ исто́чник исцеле́ний все́м, ве́рою к нему́ прири́щущим. Пе́снь 3 Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня я́ко кри́н Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце. Сле́з тече́ньми напои́в изря́дно душе́вную твою́ бразду́, пшени́цу боже́ственную прине́сл еси́ дея́ний, в жи́тницах вы́шних соблюда́ему. Любо́вию вооружа́емь, я́коже мече́м, преподо́бне, и щито́м покрыва́емь, боже́ственным твои́м смире́нием де́монов полки́ потреби́л еси́. Воздержа́ния цве́том, я́коже кри́н, процве́л еси́, благово́нствуя, преподо́бне, сердца́ воспева́ющих тя́ и соверша́ющих ве́рою па́мять твою́. Богоро́дичен: На объя́тиих носи́мь ро́ждшия Тя́, Го́споди, еги́петския и́долы си́лою Твое́ю сокруши́л еси́, из него́же мно́жество преподо́бных прозябе́. Седа́лен, гла́с 8. Воздержа́ния по́ты по́стническими угаси́л еси́ пла́мень страсте́й, все́м источи́в чуде́с пучи́ну, и в не́й, я́коже вторы́й Моисе́й, потопи́л еси́ ле́стная стремле́ния де́монов полки́. Те́мже, соше́дшеся, по до́лгу почита́ем всечестну́ю па́мять твою́ моле́бную, преподо́бне богоно́се Пата́пие: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. Богоро́дичен: Ми́лостиваго Сло́ва и милосе́рдаго я́ко ро́ждшая, Влады́чице все́х, поми́луй вся́, к Тебе́ прибега́ющия, и напа́стей, и боле́зней, и вся́каго озлобле́ния, и ве́чнующаго пла́мене свободи́, я́ко да благода́рственно мно́гих щедро́т Твои́х бога́тство просла́вим и безме́рную ми́лость, и вопие́м Ти́ всегда́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти покланя́ющимся ве́рою Рождеству́ Твоему́. Крестобогоро́дичен: Де́ва и Ма́ти Изба́вителя, Кресту́ предстоя́щи, боле́зненно со слеза́ми рыда́ющи, ма́терски вопия́ше: что́ стра́нное сие́ и пресла́вное, Сы́не, источа́яй все́м челове́ком безстра́стие, посреде́ осужде́нною на Кресте́ распя́тся, в ре́бра пробода́емь и же́лчию напоя́емь от ру́к, я́же созда́? Но воста́ни и да́руй прегреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственная Твоя́ страда́ния. Пе́снь 4 Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Бе́здна те́плых твои́х сле́з потопи́ де́монская во́инства и грехо́вныя во́лны, пучи́на же чуде́с су́щим во глубине́ страсте́й показа́ся. Смире́ние, бде́ние, и спротяже́нную моли́тву, и любо́вь нелицеме́рну, и ве́ру, и наде́жду стяжа́в, бы́л еси́ собесе́дник небе́сным а́нгелом, о́тче преподо́бне. Успи́л еси́ страсте́й многообра́зных волне́ния боже́ственными восхожде́нии и непреста́нными очище́нии. Те́мже к невече́рнему сия́нию по успе́нии отше́л еси́. Богоро́дичен: Возсия́л еси́ из Де́вы, я́ко из о́блака со́лнце, зве́зды озаря́ющия показа́в преподо́бныя Твоя́, ми́ру и страсте́м распе́ншихся, Ще́дре, си́лою Твое́ю. Пе́снь 5 Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю. Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, возсия́й ми́ зарю́ боже́ственными преподо́бнаго Твоего́ моли́твами, разори́ о́блаки окая́нныя души́ моея́, одожди́ ми струю́ оставле́ния: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́м. Скве́рны страсте́й очи́стив о́ко мы́сленное, о́тче богоно́се, воздержа́нием, боже́ственною же моли́твою ты́ отве́рзл еси́ зе́ницы ослепле́нныя и разори́л еси́ сия́нием исцеле́ний лю́тых омраче́ние. Здра́вие душе́вное, здра́вие теле́сное, вси́ незави́стную благода́ть, прииди́те, почерпе́м, я́ко от исто́чника, боже́ственныя ра́ки му́драго Пата́пия: чудеса́ бо источа́ет, я́ко во́ды, ве́рою несомне́нною к нему́ притека́ющим. Богоро́дичен: Да́теля жи́зни, вся́ческих содержа́щего, родила́ еси́ неизрече́нным Рождество́м, во святы́х сла́вимаго, Отрокови́це, и на преподо́бных почива́ющаго, Его́же о на́с моли́, Богоневе́сто. Пе́снь 6 Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́. Светле́йшими у́м просвеща́яй, о́тче, восхожд́нии, я́коже безпло́тен, с пло́тию пожи́л еси́, не умокри́вся грехми́, Пата́пие. Илию́ Фесви́тянина подража́я и после́дуя Иоа́нну Предте́чи, в пусты́ню пе́рвее всели́лся еси́, безмо́лвием у́м очи́стив. Из Еги́пта свети́льник богоза́рнейший, в Константи́нове гра́де сия́нием исцеле́ний просвеща́емь, облиста́л еси́, светле́йший о́тче Пата́пие. Богоро́дичен: На о́блаце ле́гце седя́й, дре́вле во Еги́пет Христо́с прии́де и, низложи́в и́долы, и преподо́бных ли́ки собра́. Конда́к, гла́с 3. Хра́м тво́й, свя́те, духо́вное врачевство́ лю́дие обре́тше, со тща́нием к нему́ приходя́ще, цельбу́ неду́гов про́сят прия́ти, реше́ние же в житии́ прегреше́нных: ты́ бо все́х су́щих в ну́ждах предста́тель яви́лся еси́, Пата́пие преподо́бне. Пе́снь 7 Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Огне́м мы́сленным разже́гл еси́ душе́вная чу́вствия, о́гнь грехо́вный испепели́л еси́ соде́йством Ду́ха и светови́ден яви́лся еси́, воспева́я, Пата́пие: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Слепы́я воочи́вый соде́йством Боже́ственным, богоблаже́нне, стра́сти разли́чныя исцели́л еси́ и боже́ственными призыва́нии полки́ лука́выя де́монов отгна́л еси́, воспева́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Чуде́с глубина́, врачева́ний река́, исто́чник непреста́нен, струя́, ника́коже оскуде́ема, тво́й гро́б показа́ся, о́тче, ве́рно приступа́ющим и те́пле взыва́ющим: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Богоро́дичен: Обожа́ет мя́ из Тебе́, Де́во, пребоже́ственный Бо́г, ра́бий зра́к прие́м, обновля́ет же стези́ зна́ния, я́коже преде́лы естества́, мно́жество мона́хов и преподо́бных приве́д, пою́щих: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Пе́снь 8 Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки. Очи́стив тя́ сама́го от ти́ны страсте́й попече́нием, светле́йше яви́лся еси́, о́тче, прия́телище Бо́жие, взыва́я: по́йте Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки. Устро́ив твою́ жи́знь боголе́пно, преподо́бне о́тче, строи́тель показа́лся еси́, служи́в до́бре потре́бам святы́х, преподо́бне, с ни́миже сподо́бился еси́ Вы́шняго насле́дия. Ко Го́споду моли́твами очи́сти ны́ от вся́кия скве́рны, те́плою твое́ю моли́твою от треволне́ния страсте́й, и боле́зней, и скорбе́й изба́ви тя́ досто́йно, Пата́пие, чту́щия. Богоро́дичен: Я́же онебеси́вшая на́ше земно́е и тле́нное, Чи́стая, существо́, а́нгелов сла́ва и преподо́бных ра́дость, еди́на тва́рей Влады́чица, я́ко Бо́га ро́ждшая, да пое́тся во ве́ки. Пе́снь 9 Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем. Де́нь спаси́тельный — па́мять твоя́ возсия́, су́щая во тме́ сердца́ просвеща́ющий и страсте́й мглу́ реша́щий, сы́ны све́та показу́яй, о́тче, ны́не чту́щия тя́, Госпо́дня уго́дника. Фиве́анов прозябе́ние, пусты́ни хвале́ние, мона́шествующих сла́ву и благоле́пие, византи́йскаго свети́льника, на земли́ а́нгела я́вльшася, Пата́пия вси́ досто́йно ублажи́м. А́нгелов собесе́дник, преподо́бных равностоя́тель, проро́ков и апо́столов, му́чеников, иера́рхов, преподо́бне, соприча́стник бы́в, и Честне́й Тро́ице служа́ ума́ чистото́ю, о все́х на́с моли́ся. Богоро́дичен: Вели́кое та́инство, е́же па́че ума́, рождества́ Твоего́, ужаса́ет а́нгелы, Богора́дованная, услажда́ет преподо́бных собо́ры, Чи́стая, свяще́нныя весели́т отцы́, боже́ственно пою́щия Тя́, Богоро́дице Неискусобра́чная.
    1 комментарий
    3 класса
    8 комментариев
    393 класса
    20 декабря Суббота Евангелие дня 2025 с толкованием Рождественский пост
    1 комментарий
    21 класс
    Преподобный Пата́пий Фивский, Константинопольский Дни памяти 21 декабря Преподобный Пата́пий — константинопольский святой VIII столетия от Рождества Христова. Уроженец египетского города Фивы, будущий святой, по достижении совершеннолетия оставил мир и удалился ради монашеских духовных подвигов в пустыню Египта, где жил в полной аскезе и постоянных молитвах. Постепенно слава об этом подвижнике распространилась очень широко, и многие люди стали приходить к отцу Патапию за духовными наставлениями. Ради монашеского уединения старец направился в Константинополь, где поселился в городской стене близ знаменитой Влахернской церкви, но и здесь о нем вскоре узнали христиане. К отцу Патапию стали стекаться верующие, многим из которых он помог, в том числе благодаря своему дару исцелений, которому старец сподобился от Господа.  Тропарь преподобному Патапию Фивскому, глас 8 В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу:/ прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́,/ и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со а́нгелы сра́дуется, преподо́бне Пата́пие, дух твой. Перевод: В тебе, отче, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо взяв свой крест ты последовал за Христом, и делом учил пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобный Патапий, дух твой. Кондак преподобному Патапию Фивскому, глас 3 Храм твой, свя́те, духо́вное врачевство́ лю́дие обре́тше,/ со тща́нием к нему́ приходя́ще,/ цельбу́ неду́гов про́сят прия́ти,/ реше́ние же в житии́ прегреше́нных,/ ты бо всех су́щих в ну́ждах предста́тель яви́лся еси́,// Пата́пие преподо́бне. Перевод: Храм твой, святой, обрели люди, как духовное лекарство, с усердием приходя в него, они просят исцеления болезней и освобождения от греховной жизни, ибо ты стал помощником всех, находящихся в скорбях, Патапий преподобный.
    1 комментарий
    4 класса
    ОСНОВЫ ПРАВОСЛАВИЯ ВОСКРЕСЕНЬЕ 21 декабря Тема 355. Почему из всего множества религий истинно именно Православное христианство? Прежде всего, центром Православия (и его содержанием) является определенная Личность – Иисус Христос. Его ученики, апостолы, передают Его слова, которых никто из религиозных лидеров человечества не произносил и произнести не мог. Если все они полагали себя посланцами от имени истины или людьми, открывающими истину, то Иисус говорил, что Он и есть Истина – «Я есть путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня» (Ин.14:6). Иисус говорил, что Он был с Отцом прежде бытия мира (Ин.17:5), что именно Он придет судить все народы в последний день (Мф.25:31-32), что наша вечная жизнь (или вечная гибель) определяется тем, как мы отнесёмся к Нему, Иисусу Христу (Ин.6:47). Эти слова не дают возможности рассматривать Господа Иисуса как «одного из» – мы либо верим Ему, либо нет. А если мы Ему верим, мы принимаем и Его слова: «Я создам Церковь Мою, и врата ада не одолеют её» (Мф.16:18). Церковь, о которой Он говорит, основана Им и поэтому должна существовать непрерывно со времён апостолов и сохранить без искажения первоначальное учение – а этому критерию удовлетворяет именно Православная Церковь.
    1 комментарий
    3 класса
    Священномученик Се́ргий Орлов, пресвитер Дни памяти 21 декабря 6 февраля (переходящая) – Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской Свя­щен­но­му­че­ник Сер­гий ро­дил­ся в 1888 го­ду в се­ле Ку­вя­ки­но По­доль­ско­го рай­о­на Мос­ков­ской об­ла­сти. Отец его был свя­щен­ни­ком в се­ле Па­душ­ки­но (ж. д. ст. Кун­це­во). Мать, Бо­го­слов­ская Ели­за­ве­та, из се­мьи свя­щен­ни­ка. В воз­расте 25 лет Сер­гей Ва­си­лье­вич же­нил­ся на до­че­ри на­сто­я­те­ля хра­ма се­ла Руб­цо­во Ист­рин­ско­го рай­о­на Мос­ков­ской об­ла­сти Ели­за­ве­те Бо­го­люб­ской. У них ро­ди­лось шесть де­тей: Гав­ри­ил (1914), Алек­сандр (1916), На­деж­да (1921), близ­не­цы Ва­лен­ти­на и Ни­ко­лай (1922) и Та­тья­на (ок. 1930). По­сле смер­ти те­стя, от­ца Гав­ри­и­ла Бо­го­люб­ско­го, свя­щен­ни­ком по­ста­ви­ли слу­жить от­ца Сер­гия Ор­ло­ва. Жил он со сво­ей се­мьей на вто­ром эта­же двух­этаж­но­го до­ма. Ря­дом с до­мом был фрук­то­вый сад, в ко­то­ром сто­я­ла па­се­ка. Ко­гда был уро­жай яб­лок, лю­ди при­хо­ди­ли по прось­бе са­мо­го от­ца Сер­гия за яб­ло­ка­ми. Ча­сто, осо­бен­но в зим­нее вре­мя, кре­стьяне при­хо­ди­ли к нему за вся­кой ме­ло­чью: за ме­дом, за йо­дом, ва­ле­рья­ной, и ни­ко­гда ни­ко­му от­ка­за не бы­ло. Свя­щен­ник был очень доб­рый, без­гра­нич­но лю­бил лю­дей, а лю­ди лю­би­ли его. В 1932 го­ду от­ца Сер­гия вы­зва­ли в ОГПУ и обя­за­ли быть аген­том: сле­дить за ука­зан­ны­ми ли­ца­ми и ре­гу­ляр­но со­об­щать об этом. Он ка­те­го­ри­че­ски от­ка­зал­ся, несмот­ря на угро­зы. Через неко­то­рое вре­мя к свя­щен­ни­ку при­шли но­чью из ОГПУ, сде­ла­ли обыск и аре­сто­ва­ли. Вер­нул­ся он через де­вять ме­ся­цев, опух­шим от го­ло­да и хо­ло­да. Ма­туш­ка Ели­за­ве­та сва­ри­ла суп из пше­на и кор­ми­ла его несколь­ко раз ма­лень­ки­ми пор­ци­я­ми, бо­ясь за его здо­ро­вье. Храм не за­кры­ли, и отец Сер­гий сно­ва стал слу­жить. В ско­ром вре­ме­ни ба­тюш­ку сно­ва вы­зва­ли в ОГПУ и опять пред­ло­жи­ли быть осве­до­ми­те­лем. Он сно­ва ка­те­го­ри­че­ски от­ка­зал­ся. То­гда из до­ма, где жи­ла его се­мья, всех вы­гна­ли, а в до­ме раз­ме­сти­ли МТС. Ше­сте­рых де­тей отец Сер­гий по­се­лил в сто­рож­ке при хра­ме. Через неко­то­рое вре­мя ему объ­яви­ли, чтобы он с се­мьей уез­жал, а ина­че по­па­дет ту­да, где был. Он уехал в Ка­луж­скую об­ласть в се­ло Лы­че­во и стал слу­жить там свя­щен­ни­ком. Через два го­да цер­ковь в се­ле за­кры­ли и всех вы­гна­ли. Отец Сер­гий уехал с се­мьей в се­ло Ра­ев­ское Ка­луж­ской об­ла­сти. Через пол­то­ра го­да к от­цу Сер­гию при­шли но­чью, в до­ме все пе­ре­вер­ну­ли, его за­бра­ли, а из до­ма всех вы­гна­ли. Ма­туш­ку Ели­за­ве­ту при­юти­ла Мат­ре­на Жор­но­ва в де­ревне Се­ме­нов­ка, Ду­г­нин­ско­го рай­о­на Ка­луж­ской об­ла­сти. Умер­ла ма­туш­ка Ели­за­ве­та от ин­суль­та в 1942 го­ду, а от­ца Сер­гия рас­стре­ля­ли 21 де­каб­ря 1937 го­да.
    2 комментария
    7 классов
    МЫСЛИ СВЯТИТЕЛЯ ФЕОФАНА ЗАТВОРНИКА НА КАЖДЫЙ ДЕНЬ ВОСКРЕСЕНЬЕ Мысли свт. Феофана Затворника (Кол.3:4–11; Лк.17:12–19) Исцелены десять прокаженных, а благодарить Господа пришел только один. Не такова ли пропорция благодарных в общей сложности людей, благодетельствуемых Господом? Кто не получал благ или, вернее, что есть в нас и что бывает с нами, что не было бы благим для нас? А между тем, все ли благодарны Богу и за все ли благодарят? Есть даже такие, которые позволяют себе спрашивать: «зачем Бог дал бытие? Лучше бы нам не быть». Бог дал тебе бытие для того, чтоб ты вечно блаженствовал; Он дал тебе бытие даром, даром снабдил тебя и всеми способами к достижению вечного блаженства; за тобою дело: стоит только немножко потрудиться ради того. Говоришь: «да у меня всё горести, бедность, болезни, напасти». Что ж, и это в числе способов к стяжанию вечного блаженства: потерпи. Всю жизнь твою и мгновением нельзя назвать в сравнении с вечностию. Даже если б и всю жизнь подряд пришлось пострадать, и то ничто против вечности, а ты еще имеешь минуты утешения. Не смотри на настоящее, а на то, что готовится тебе в будущем, и попекись сделать себя достойным того, и тогда горестей не заметишь. Все они будут поглощаться несомненным упованием вечных утешений, и благодарность не будет умолкать в устах твоих.
    1 комментарий
    9 классов
    41 комментарий
    612 классов
Фильтр
Фото
  • Класс
Фото
  • Класс
Фото
  • Класс
  • Класс
  • Класс
  • Класс
  • Класс
  • Класс
  • Класс
Показать ещё