Не надо смотреть по сторонам, анализируя поступки других и стремясь привести их жизнь в порядок. Так ничего добиться нельзя. Человек, который начинает каяться, наполняет свою жизнь светом. Этот свет наводит порядок в его собственной жизни, а после благодать Божия просвещает и приводит на путь истины его ближних. старец Лука
    4 комментария
    16 классов
    ПРОПОВЕДЬ ДНЯ ВОСКРЕСЕНЬЕ Митр. Антоний Сурожский Неделя 11-я по Пятидесятнице. Притча о немилосердном должнике Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Сегодняшняя притча такая ясная, такая простая, но я хотел бы обратить ваше внимание на одну или две вещи в ней. Из притчи ясно, что если мы не прощаем друг другу то малое, чем мы согрешаем друг перед другом, Бог не может простить нам то великое, чем мы должны Ему. И это верно; но я хочу задуматься о чем-то другом. Мы должны друг перед другом столь малым: мы раним друг во друге самолюбие или гордость; мы разрушаем надежды друг друга, мы убиваем друг во друге радость: и также, очень часто, тем, как мы обращаемся друг с другом, мы омрачаем, порочим образ Божий в себе и в других людях. И вот когда речь идет о человеческих взаимоотношениях, о боли, которую мы друг другу причиняем, наш долг может быть прощен, потому что жертва нашего греха, даже если она нас вызвала на грех, или если эта жертва непорочная, получает в тот момент власть простить, подлинно божественную власть упразднить зло, которое мы совершили, и словами Христа Прости им, Отче, они не знают, что творят отпустить обидчика, перечеркнуть зло, выпустить на свободу того, кто связал себя узами ненависти, презрения или множеством других вещей. Но есть в этой притче и другая сторона; в чем дело, почему Христос говорит, что мы должны друг другу сто монет, а Богу – десять тысяч монет: так много, так много? Значит ли это, что когда мы грешим против Него, грех как бы умножается тем, что Бог велик, и оскорбить Его – всегда намного преступнее, чем оскорбить ближнего? Я думаю, такое представление о Боге было бы чудовищным; я думаю, это значит, что когда мы поступаем дурно, не слушая призыва Божия, не следуя Его слову и Его примеру, это помрачает Его образ в нас, разрушает ту красоту, которую Он в нас насадил, которую Он начертал в нас, которой Он нас запечатлел, как собственной печатью. И вот это непоправимо, если только Сам Бог не исправит, если только Сам Бог не обновит то, что одряхлело, не вернет утраченную нами красоту. В этом смысле мы должны быть очень бережны в наших отношениях с Богом. Проступки друг против друга исправить легко, потому что они малы, они поверхностны; одного слова прощения достаточно. Но то, что мы совершаем над своей душой, над самими собой, когда поступаем против Божией заповеди, Божиего зова, против надежды, которую Бог на нас возлагает, мы не можем исправить, просто сказав: Я поступил плохо, прости! Вся жизнь Христа, все Его страдание и смерть на кресте – вот цена, которой восстанавливается то, что мы разрушили и искривили, вместо того чтобы сделать прямым и прекрасным. Задумаемся над этим, потому что сказать Богу Прости означает гораздо больше, чем сказать Не вмени нам того зла, которое мы сделали, той неправды, которую мы совершили. Это значит: Обнови то, что не может быть возрождено человеческими силами. Так что действительно существует несоразмерность, о которой Христос говорит в притче, между тем, когда мы поступаем неправо на путях Божиих и когда мы поступаем неправо в наших взаимоотношениях друг с другом. Поэтому давайте начнем с этих отношений друг ко другу, станем относиться к каждому человеку, как мы относились бы к святой иконе, поврежденной временем, небрежностью, злобой. Будем относиться друг к другу с благоговением, с лаской: тогда, при нашем обращении к Богу, и Он так же поступит с нами. Да благословит нас Бог вырасти в полноту той красоты, которую Он насадил в нас и к которой Он нас призывает, и да будет благословение Господа Иисуса Христа, и любовь Божия, и причастие Святого Духа с нами во веки! Аминь. 18 августа 1985 г.
    1 комментарий
    2 класса
    «Верую, что Господь спасение мое строит, посылая то или иное. Веруя в пекущийся обо мне Промысл Божий, боюсь направлять по своему смышлению свою жизнь. Наблюдаю, как своя воля приносит человекам скорби и трудности. Да будет же воля благая и совершенная! Ей вручаю и себя, и всю жизнь и всех: принятие воли Божией мир приносит сердцу моему». Прп. Никон Оптинский
    4 комментария
    21 класс
    Акафист преподобному Феодору Острожскому Преподобный Феодор Васильевич Острожский, Печерский, князь, инок Кондак 1 Избранному и Духа Святаго исполненному угоднику Божиему, преподобному Феодору, князю Острожскому, составим похвалу; яко вся земная Христа ради презревшему; славу же княжения в пещерное затворение преложившему: Ты же, святе, яко имеяй велие дерзновение ко Господу; молитву сотвори Христу Богу; во еже за веру стояти нам безстрашно и о спасении своем попечение имети непрестанно; да в слезном умилении зовем ти: Радуйся, Феодоре, Острожская Похвало и молитвенниче о нас Богу теплейший. Икос 1 Ангельстии чини возрадовашася, о всецелом пременении души твоея, преподобне, где от подвигов бранных к подвигам духовным пришел еси разсудне, и мечь духовный подъем на враги невидимый, силою Божиею крепко сия побеждаше, темже и нас ангельския ревности исполни похвальная воспевати тебе сицевая: Радуйся, от святаго крещения приявый имя Феодора, яко дар Божий и даяние еже от Отца светов в странах отечествия твоего имевый явитися. Радуйся, яко о тебе свыше являемую Божию силу и заступление небесное познахом. Радуйся, во иночестве Феодосием тя нарекоша, яко в дар Христу Богу самого себя принесл еси всецело. Радуйся, яко из млада услышал еси внутренний глас призвавшаго тя Господа. Радуйся, славу княжения своего презрев, во убогий образ последуя Христу, нас ради обнищавшему, облеклся еси. Радуйся, земли Волынския в православии утверждение и украшение. Радуйся, плоды веры Божественныя и светоносныя от корене равноапостольнаго Владимира в себе показал еси изрядно. Радуйся, из детства во благочестии и смирении от родителей своих наставленный. Радуйся, от юности Христа всем сердцем и всею душею возлюбивый. Радуйся, все житие свое на служение Богу даже до последняго издыхания предавый. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 2 Ведяще, яко не леть есть надеятися на князи и сыны человеческия, и воочию видящи коварство и зависть соратников Твоих в ратоборстве за православную Церковь и единоверныя люди твоя, княже блаженне, отринул еси великодержавное и отечественное себялюбие, и возревновал еси о стяжании ведения духовнаго, немолчно воспевая Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум совершен и причастие Духа Святаго во иночестве стяжал еси, богоносне Феодоре, и оттоле ограждал еси веру православную и люди своя не ратными уже подвиги, но силою молитв твоих от всякаго вреда и лести лукавыя, сего ради приими от нас хвалебныя пения сия: Радуйся, крепко подвизавыйся молитвенниче наш неусыпный. Радуйся, твердость стояния Твоего чадом Твоим заповедал еси, и сих до четвертаго рода адаманты православныя веры явил еси. Радуйся, и народ чешский теплотою молитв твоих согреваяй. Радуйся, святую лавру Киевскую нетлением святых мощей твоих прославивый. Радуйся, град, твой Острог даром частицы святых мощей твоих освятил еси. Радуйся, и иконою твоею из дальних пещер Киевских град сей благословил еси. Радуйся, дерманскую обитель такожде частицею нетленных мощей твоих усладил еси. Радуйся, всех притекающих к Тебе на брань духовную воздвизаяй. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 3 Силою Вышняго, еже обличен был еси во угодное благодати Божественныя оружие, толикий пламень ревности Божия возже в сердце твоем, яко навыкл еси, по образу евангельскаго жития, воздавати супостатом твоим, за зло добром и являти себя в деяниих кротким и незлобивым: мы же окаяннии бесом други, страстьми своими быхом и о спасении своем небрегохом. Обаче елико грешнейшии явихомся, толико вящшаго сострадания твоего требуем, да во умилении покаяния и чистоте совести поем и мы Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имеяй богатство силы душевныя к восхождению от мира земнаго к духовному, и умножив Божественною благодатию, мрак пещерный озарил еси светом Боговедения, имже и нас просвети, во тьме грехов сущих, да вопием ти радостно: Радуйся, прежде власов пострижения смирением удивляяй люди. Радуйся, во иноческом образе возвеселивый ангелы и прославывый Христа. Радуйся, венец княжения и земное богатство волею, Христа ради отложивый. Радуйся, пещерное затворение в лучший чертог себе вменивый. Радуйся, тайно от взором человеческих многолетне свято подвизавыйся. Радуйся, яко ничимже точию слезами из глубины сердечныя изливающимся, во времена оны питавыйся. Радуйся, вместилище всех сокровищ Господних. Радуйся, раздаятелю комуждо на пользу даров духовных, яже приял еси от Господа. Радуйся, на подражание житию твоему нас наставляяй. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 4 Бурю злых навождений и обстояий укрощая иждивением своим, создал еси во граде Остроге церковь Пречистыя Владычицы, такожде и Сыну своему Василию Красному о построении храмов Божиих завет предал еси. Иже той, исполняя завет сей, воздвиже от усердия своего велелепный храм Богоявления в Остроге и обители святий в Дермани и Дубно, во еже в них славити Господа, неверие же и злые ереси отвращати, воспевая Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышай и помышляли, яко гора Печерская, яже во граде Киеве, мощи святых покрывающи, честна и свята есть, ты отче Преподобне, исполняя веление сердца своего, дело свое совершил, двор княжий оставил еси, абие и пещерное затворение в лучший чертог себе вменил еси волею. Сего ради текл еси к игумену Печерскому, и молил еси его да тя в свое сожительство приимет и в число иночествующих впишет. Он же провидев в тебе велию силу Божию, повеле неотлагательно на тя иноческий образ возложити, его же ты обоеручно ялся еси и со братиею зде непрестанно труждался еси до конца дней своих, о чесом мы ведуще, тако взываем ти: Радуйся, яко неусыпнаго ради хваления Господа, тихое пристанище иночества и молитвенный подвиг восприял еси. Радуйся, яко сего ради, земное богатство и честь княжения своего в уметы вменил еси. Радуйся, образе ревности духовныя. Радуйся, яко еще на княжении веры был еси. Радуйся, яко в подвизе печернем, князь над страстьми вскоре показался еси. Радуйся, плоды трудов твоих в небесном вертограде ныне пожинавши. Радуйся, яко братия Печерстии непрестанную молитву Иисусову, твоими усты глаголемую, слышаше, умиляхуся. Радуйся, благодатные слезы из очию твоею текущия видяще, на путь правый возвращахуся. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 5 Богоявленной звезде уподобился еси, отче наш Феодоре, лучами бо высокия святыни твоея многих просвещающи, многих на путь боговедения наставляющи, многих ко иночеству приводящи, многих же в добродетельном житий укрепляющи: сие Божие изволение добре в тебе исполнившееся зрящи, ныне тебе, всеблаженне умильно просим: твоея неистощимыя любве луч нам низпосли: гнев Божий, праведно на ны движимый, молитвою твоею от нас отведи, и спасительную благодать его к нам недостойным низведи,- да тако и мы житие свое исправити потщимся, крепость земли нашея паки обновляти начнем, врагов же веры Христовы безбоязненно отражати словом и житием возревнуем, воспевающе велегласно Богу: Аллилуиа. Икос 5 Видевши тя, княже Феодоре, николиже во бранех побеждаема, всегда же побеждающа иновернии супостаты и агаряне единаго имене твоего устрашахуся: мы же поминающе, исполненное веры мужество твое, сице тя, яко князя и воина ублажаем: Радуйся, яко во бранех не своея славы искал еси, но с еретики за землю отеческую прался еси. Радуйся, праотеческия веры ревнителю и злодеем победоносный отмстителю. Радуйся, о благе народа твоего усердно пекийся. Радуйся, яко ограждал еси люди твоя от зловреднаго с неверными общения. Радуйся, от нападения агарянских полчищ люди своя охранял еси. Радуйся, бусурманских ратей неодолимый победителю, и пленных свободителю. Радуйся, сего ради пламенную любовь от народа своего снискавый. Радуйся, сего ради и светлый венец, от Господа стяжавый. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 6 Якоже проповедник правоверия и стояния за церковь Божию и люди своя на княжении своем пребыл еси, Феодоре блаженне, сице и во иночестве молитвенным подвигом, безмолвием, терпением и тела своего различным умертвением, удивлял еси братию, сего ради стяжал еси сугубый венец от Царя Христа, Емуже предстаеши ныне вопия: Аллилуиа. Икос 6 Возсия красотою подвигов и добродетелей все житие твое, Преподобне, понеже на княжении вместо предлежащих тебе сладостей сего земнаго жития, претерпел еси крест и лишения: в походех противу врагов веры плоть изнуряяй и живот свой за други полагали, такожде и в монашестве, аки раб братии угождаяй и себе самого смиряяй. Помышляюще сие, сице вопием Ти: Радуйся, яко тобою красоту благочестия познахом. Радуйся, яко тобою суету мирскую в себе попрахом. Радуйся, крест лишенный волею подьяхом. Радуйся, яко крест той носити и нам пособствуяй. Радуйся, Божиих дарований сокровище пребогатое. Радуйся, христиан православных рог богоносный. Радуйся, добродетели и благочестия христианскаго всеизрядная похвало. Радуйся, благий предстателю и молитвенниче о душах наших. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 7 Хотяй княжеских услаждений и богатства тленнаго спешнее отрещися, Божиих же дарований приискренне приобщитися, приял еси, блаженне иноческий образ, в Немже смиренным послушанием и безмолвным житием Царю Небесному благоугодил еси. Темже и стяжал еси сугубый венец от Царя Христа, емуже предстоиши с песнию: Аллилуиа. Икос 7 Новый труд и новые подвиги в пещерном затворе восприял еси, преподобне, егда во иночестве непрестанные молитвы о тебе, самом и невежествиих народа твоего Владыце Господу приносил еси, да земное житие наше в тишине и благочестии пожившее, славы негибнущия наследницы будем. Темже благодарственно вопием ти: Радуйся, пещернаго подвига трудолюбивый ревнителю. Радуйся, заповедей Божиих усерднейший исполнителю. Радуйся, яко в тесней и темней пещере тайно многолетне свято подвизался еси. Радуйся, яко узкими враты Царствия Небеснаго достигнул еси. Радуйся, молитвы непрестанное кадило. Радуйся, слез умиления неистощимый кладезю. Радуйся, яко тобою дивен Бог во святых своих является. Радуйся, многое множество мужей и жен, юношей и дев твоему подражати житию научивый. Радуйся, дивный образ подвига твоего многие неверные в истинней вере утвердивый. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 8 Странное и вельми подвижническое житие твое не токмо человеков на земли, но и ангелов на небеси удиви: ты бо, преподобне заключивыйся в пещере, аки в темном гробе, всеусердно в теплоте сердца и души Единому Богу тайно работал еси, да та, яже во дни и в нощи Создателю Твоему приносимая служения неведома и незнаема будет мирови, ведома же и знаема Единому токмо Творцу явятся. Сего ради и мы Богу, тако тя научившему и вразумившему, присно поем: Аллилуиа. Икос 8 Огнь любви Божия в сердце своем возжегши, Угодниче Божий, ты клятвенно обещался еси купно со своими присными, в вере православней отеческой крепко и неизменно стояти, николиже и никакоже о отступлении в иновери не мыслити и от сего народа свой всеусердно отвращати: сего ради и предел свой еще на двести лети вящшие по кончине твоей от сетей еретических оградил еси. Темже от полноты сердечныя таковое приносим ти почитание: Радуйся, ясное зерцало апостольских преданий. Радуйся, живоприимный источниче истинных кафолических правил. Радуйся, еретических баснословии премудрый истребителю. Радуйся, глубины православных догматов искусный измерителю. Радуйся, ты и единокровное нам племя чешское ко православной вере приближати тщался еси. Радуйся, ты от латынскаго нашествия их ограждал еси. Радуйся, веру свою отеческую во искушениих до смерти сохранивый невредиму. Радуйся, и нас среди мрака неверия и нечестия в правоверие утвердивый. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 9 Всею душею возлюбив Бога, ты, отче преподобне, проповедник православныя веры и благочестия чрез все житие твое во стране нашей пребыл еси: сего ради молим тя: язвы душ наших от враг видимых и невидимых наложенные исцели, и от бед и обстояний нас огради, аще и недостойных, но твоему предстательству верующих тепле, да и мы в покаянии согласно вопием Богу: Аллилуиа. Икос 9 Ветии и провозвестницы славы твоея духовныя явишася по местом, преподобне отче: Святая лавра Киевская, твое нетленное тело показующи верным, Острог град, яже малую часть твоих нетленных мощей прияти сподобивыйся, аки наследие княжения твоего, и святая обитель Дерманская, яже твоими добродетельми тщится украситися. Вси же вкупе, согласно воспевающе терпение твое и веру, взывают ти тако: Радуйся, от присночестнаго рода князей острожских ты един стяжал еси высокое звание чудотворца Печерскаго. Радуйся, во князех ратоборец и во иноцех усердный молитвенник явивыйся. Радуйся, сего ради и лик святых Печерских собою умноживый. Радуйся, град свой Острог святынею своею ознаменовавый. Радуйся, теми зловредное безбожие и отступства явно обличаяй. Радуйся, и нас прощати врагов своих научаяй. Радуйся, и нас в долготерпении утверждаяй. Радуйся, сущих в разсеянии сынов и дщерей наших охранителю. Радуйся, нищих, сирот и вдовиц от междоусобныя брани явившихся утешитель. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 10 Спасения нашего буди ныне присный ходатай, Феодоре преподобне, зане видиши землю нашу от нечестивых учений обуреваему, зриши бо оскудение любве нашея от Христа предреченное и душ человеческих разслабление и правде Божией нерадение: сего ради умильно тя, сущих в пленении, темницах и заточении братии наших, изряднее же в гонениих, от язык безбожных за веру нашу отеческую укрепи, утеши и вскоре избаву им испроси, да в радовании сердец вопием о тебе Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена и заступление буди нам, преподобне отче, мощным твоим ходатайством, утоляя гнев Божий, праведно на ты движимый, грех ради наших: вемы бо вемы, яко малодушие наше и леность духовная далече от твоея пажити ны отрывает и всякаго омерзения достойны ны соделывает, обаче милосердие твое ко врагом твоим поминяюще, имже паки защитник явился еси, равнаго милосердия твоего и нас сподоби, да умильно вопием тебе сице: Радуйся, злостраждающих от духов злобы скорый помощниче. Радуйся, притекающих к тебе с верою от треволнений, страстей избавителю. Радуйся, во вражде сущих скоро умиротворяяй. Радуйся, чтущим память твою мощную подаваяй. Радуйся, ко Господу дерзновение стяжавый. Радуйся, от того благодать исцелений приявый. Радуйся, ныне пред Престолом Божиим на небеси о церкви предстателю. Радуйся, милосердия Божия к нам ходатаю. Радуйся, слепотствующих в законе Господнем пречудный руководителю. Радуйся, вручающим себе твоему ходатайству в час смерти добрый утешителю. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало, и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 11 Пение наше похвально, от убожества и любве душевныя нами приносимое, несть довольно, угодниче Божий, к похвалению преславных подвигов и трудов твоих, яко истиннаго слуги Божия, но да неблагодарны явимся о твоих благодеяниих на нас бывших, вопием прославльшему тя, Господу: Аллилуиа. Икос 11 Светильник православный веры был еси во стране нашей, преподобне отче, словом, житием, верою и чистотою; в них же и нас твоими молитвами укрепи, всякия же отступства и безбожие далече отжени, да вопием ти от полноты сердечныя: Радуйся, Божий избранниче. Радуйся, ангелов собеседниче. Радуйся, ревности о спасении своем нас научаяй. Радуйся, служити спасению ближних научаяй. Радуйся, Творцу Богу твоему во временном житии добре угодивый. Радуйся, и ко исходу от сея жизни добре себе уготовавший. Радуйся, рабе Христов благий и верный. Радуйся, вшедый в радость Господа своего. Радуйся, нетлением мощей твоих образ воскрешения нашего явивый. Радуйся, яко имя твое по всей стране нашей прославляется. Радуйся, страны нашей крепкое ограждение. Радуйся, присное пред Богом наше защищение. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 12 Благодать непрестанныя молитвы и о теле небрежение, радости же духовныя и к ближним состадание в житии твоем обильно стяжал еси отче Феодоре, темже молим тя, и нас ленивых и грешных твоея доброты причастники сотвори твоим всемощным предстательством, да и мы сподобимся купно с тобою воспевати на небесех: Аллилуиа. Икос 12 Поюще, твоя дивные подвиги и венчавшаго тя Христа прославляюще, покланяемся мощем твоим честным и икону твою облагодатствованную лобызаем, и молим тя, отче блаженне: отврати от нас находящий на ны брани и страхования браней, от лести ересей и неверия, да в радовании избавления от пагубнаго безбожия вопием тебе сице: Радуйся, Волынския земли похвало и благочестия правило. Радуйся, яко отцы наши еще из древле ко твоему заступленню навыкоша притекати. Радуйся, великий наш учителю братолюбия и образе Евангельскаго жития. Радуйся, яко светом дел твоих прославися Отец наш Небесный. Радуйся, яко сего ради в Райских обителях ныне наслаждаешися блаженства. Радуйся, яко тамо божественными лучами трисолнечнаго света осияваешися. Радуйся, и нам прияти сию радость и славу непрестанно ходатайствуешь Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 13 О всеблаженне отче Феодоре, православныя веры великий ревнителю: нынешнее наше приимеши пение,- молим тя: братию нашу, отступившую от веры отцев и в нечестие впадшую светом учения Христова просвети и ко святой апостольсей, соборней церкви возврати, да тако вси, в единении сердец, вопием купно с тобою Всеблагому Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. [Се́й конда́к глаго́лется три́жды.] [Далее повторяем 1‑е икос и кондак:] Икос 1 Ангельстии чини возрадовашася, о всецелом пременении души твоея, преподобне, где от подвигов бранных к подвигам духовным пришел еси разсудне, и мечь духовный подъем на враги невидимый, силою Божиею крепко сия побеждаше, темже и нас ангельския ревности исполни похвальная воспевати тебе сицевая: Радуйся, от святаго крещения приявый имя Феодора, яко дар Божий и даяние еже от Отца светов в странах отечествия твоего имевый явитися. Радуйся, яко о тебе свыше являемую Божию силу и заступление небесное познахом. Радуйся, во иночестве Феодосием тя нарекоша, яко в дар Христу Богу самого себя принесл еси всецело. Радуйся, яко из млада услышал еси внутренний глас призвавшаго тя Господа. Радуйся, славу княжения своего презрев, во убогий образ последуя Христу, нас ради обнищавшему, облеклся еси. Радуйся, земли Волынския в православии утверждение и украшение. Радуйся, плоды веры Божественныя и светоносныя от корене равноапостольнаго Владимира в себе показал еси изрядно. Радуйся, из детства во благочестии и смирении от родителей своих наставленный. Радуйся, от юности Христа всем сердцем и всею душею возлюбивый. Радуйся, все житие свое на служение Богу даже до последняго издыхания предавый. Радуйся, Феодоре, Острожская похвало и молитвенниче о нас к Богу теплейший. Кондак 1 Избранному и Духа Святаго исполненному угоднику Божиему, преподобному Феодору, князю Острожскому, составим похвалу; яко вся земная Христа ради презревшему; славу же княжения в пещерное затворение преложившему: Ты же, святе, яко имеяй велие дерзновение ко Господу; молитву сотвори Христу Богу; во еже за веру стояти нам безстрашно и о спасении своем попечение имети непрестанно; да в слезном умилении зовем ти: Радуйся, Феодоре, Острожская Похвало и молитвенниче о нас Богу теплейший. Молитва преподобному Феодору Острожскому Воинствование земное на духовную брань преложивый и о людех своих доброе попечение показавый, блаженне Феодоре преподобне! К тебе в смятении сердец наших прибегаем и твоея помощи стране нашей и душам нашим смиренно просити дерзаем. Вемы, угодниче Божий, яко малодушие наше и леность духовная далече от твоея пажити ны отревает и всякаго омерзения достойны ны соделовает: но милосердие твое ко врагом и предателем своим поминающе, имже паки защитник явился еси, равнаго милосердия твоего и нам недостойным молим. Ты убо угодниче Христов, от агарян раззоренную землю нашу и от иноверных подавляему, жалостию и любовию объемля, паки к бодренному житию верныя призвал еси, елико воинскими победами, толико и молитвою, и образом жития своего аки свещник златый блистаяся; ты мирскаго жития суету оставль сам убо о души своей попечению в пещернем уединении предался еси, земли же нашея попечение и исцеление славному роду твоему заповедал еси, и тако предел свой еще на двести лет и вящше по кончине твоей от сетей еретических оградил еси. Ты и далече сущее единокровное нам племя чешское ко православней вере приближати тщался еси и от латинскаго нашествия ограждал еси. Ты и ныне на небесех душею со ангелы водворяяся, нетленным же телом посреде нас почиваяй, наших не отрини гласы скорбныя, но молитвенный плач согрешающих сынов земли нашея услыши. Согрешихом бо неправдовахом и от завет Божиих отступихом, в развращенныя обычаи зле впадохом и еже едино на потребу есть, душ наших спасение в небрежении оставихом, тебе в Бозе правда и слава отче преподобне, нам же стыдение лица. Ова елико грешнейшии явихомся толико вящшаго сострадания твоего требуем и в покаянии зовем ти сице: твоея неистощимыя любве луч нам ниспосли, гнев Божий, праведно на ны движимый, молитвою твоею от нас отведи, спасительную благодать Его к нам недостойным предстательством твоим низведи и от греховныя бездны к высоте покаяния нас возведи, да тако и мы житие свое исправити потщимся, крепость земли нашея паки обновляти начнем, врагов же веры Христовы и злых прелестников безбоязненно отражати словом и житием возревнуем и Спасителя нашего со всеми святыми благодарно воспевати будем, славяще Его со Отцем и Святым Духом, во веки веков. Аминь. Молитва иная О преподобне отче Феодоре, земли Волынския похвало и прибежище, святыя же лавры Печерския славо и украшение! Призри на предстоящия люди, твоея помощи с верою просящия и согрешения своя тебе исповедающия, приими тех усердныя молитвы и от всякия скорби и нужды предстательством твоим избави. Помози нам, угодниче Божий, в мире и покаянии житие наша зде проводите, во благополучии памятование о заповедех Божиих всемирно хранити, в бедах же от ропота и уныния ограждатися, обаче и помыслом лучшим сердца наша исполни, да твоего благоутробия и яже о вере ревности подражатели бывше, оных сподобимся вечных благ, имиже днесь украшаяся, молитвы о спасении нашем возносиши ко Господу, Емуже слава подобает Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь. Тропарь преподобному Феодору, князю Острожскому, Печерскому, в Дальних пещерах Тропарь, глас 7: Преобразил еси земнаго княжения славу во иночества образ смиренный, и вместо врагов видимых на невидимыя ополчился еси, и, обою победитель красен являяся, един от чудотворец Печерских показался еси; темже и нам ревности Божия дар испроси, братолюбием сердца наша просвети и ко спасению вечному стези наша, Феодоре блаженне, направи. Ин тропарь, глас 4: Княжеских дароношений и всего суетствия мирскаго спешне отвергся, Божиих же дарований, премудре Феодоре, преискренне сподобитися желая, приял еси иноческий образ и, в нем смиренным послушанием и безмолвным житием Царю Небесному благоугождая, получил еси от Него безсмертныя дары, ихже и нам, чтущим тя, получити молися. Ин тропарь, глас 4: Яко благочестиваго корене пречестная отрасль был еси, блаженне Феодоре, яви бо тя Христос яко воистинну Богодарованное сокровище Волынстей земли, новаго поборника Православия, и народу российскому преславна и благоприятна. Темже ныне, плоды светоносных трудов твоих к стране нашей под сению Святыя Церкве Православныя наслаждающеся, хвалим Господа, даровавшаго тебе силу и крепость на сопротивныя. Егоже моли спасти отечество твое, и державе сродник твоих Богоугодней быти, и сыновом российским спастися. Кондак, глас 4: Красоты ризныя возгнушавшагося и богатства тленнаго со благодарением отвергшагося, в ризу же безстрастия облекшагося и богатому в щедротах Христу возследовавшаго, приидите, вернии, восхвалим Феодора достославна, яко молящася непрестанно о душах наших. Величание Ублажаем тя, преподобне отче наш княже Феодоре, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.
    3 комментария
    5 классов
    С тёплой молитвой скажем: «Господи, Иисусе Христе, подай нам истинное слёзное покаяние. Ты — наша единственная надежда спасения! Ты — истина среди такого количества лжи. Ты — наша радость среди стольких скорбей. Ты — наше искупление посреди такого греха. Ты — Мир посреди бушующего мира!» Слава долготерпению и снисхождению Твоему, Господи! Аминь. Старец Ефрем Филофейский.
    1 комментарий
    5 классов
    ПРОПОВЕДЬ ДНЯ ВОСКРЕСЕНЬЕ Прот. Вячеслав Резников.О злом должнике, Мф.18:23-35 Воскресение. О злом должнике Неделя 11-я Мф.18:23–35 1Кор.9:2–12 Сегодня Евангелие приводит удивительный пример слепоты и бесчеловечия. Некий раб задолжал своему господину огромную сумму: десять тысяч талантов. Ему грозила потеря семьи и всего, что у него есть. Тогда рабу ничего не оставалось, как обратиться к милости господина: «государь! потерпи на мне, и все тебе заплачу». Государь понимал, что заплатить он никогда не сможет. Видел, что он в отчаянии, и говорит сам не зная что. И вдруг «умилосердившись над рабом тем, отпустил его, и долг простил ему». Какое чудо! Какое великое, неожиданное счастье! Как после этого все должно перевернуться в душе бедного раба. Он должен чувствовать себя поистине воскресшим из мертвых! Весь мир должен бы стать для него другим, и все люди другими. Но вот что произошло дальше. «Раб же тот, вышедши, нашел одного из товарищей своих, который должен был ему» всего «сто динариев, и, схватив его, душил, говоря: отдай мне, что должен. Товарищ «пал к ногам его» и теми же словами, как и сам он несколько минут назад, стал умолять: «потерпи на мне, и все отдам тебе». И он действительно отдал бы. «Но тот не захотел, а пошел и посадил его в темницу, пока не отдаст долга». Государь, узнав об этом, сказал: «злой раб! весь долг тот я простил тебе, потому что ты упросил меня; не надлежало ли и тебе помиловать товарища твоего, как и я помиловал тебя»? И теперь государь совершенно справедливо «отдал его истязателям, пока не отдаст всего долга». Рассказав эту притчу, Господь пояснил: «Так и Отец Мой Небесный поступит с вами, если не простит каждый из вас от сердца своего брату своему согрешений его». Возмущение господина глубоко понятно. Всякое дело должно приносить плоды. «Кто, насадив виноград, не ест плодов его»? «Кто пашет, должен пахать с надеждою, и кто молотит, должен молотить с надеждою получить ожидаемое». Тем более посеявшему добро невыносимо видеть его затоптанным и не принесшим никакого плода. А сколь невыносимо для Ангелов Божиих видеть, как посеянное в нас Господом Иисусом порой остается совершенно бесплодным! «Если мы посеяли в вас духовное, – велико ли то, если пожнем у вас телесное»? Нам прощаются все наши грехи в крещении, нам постоянно прощаются новые грехи в таинстве исповеди, нам возвращается вечная жизнь. И если мы после этого не готовы от всего сердца простить и своим должникам, значит мы ничего не поняли в христианстве и ни во что ставим то, что произошло на Голгофе. Представь же, что тебе вдруг простили огромный и неоплатный денежный долг. Еще вчера думал покончить с собой от предстоящего позора и разорения. А сегодня – идешь от своего милостивого благодетеля. Гора свалилась с плеч, солнце снова светит. И неужели избытка твоей радости не хватит для того, кто с какой-то малой просьбой попадется тебе на пути?  Седмица 10-я по ПятидесятницеСедмица 12-я по Пятидесятнице Источник: Полный круг проповедей на ежедневные Апостольские и Евангельские чтения / Протоиерей Вячеслав Резников. – Изд. 2-е испр. - Москва : Изд. Держава XXI век, 2011. - 606 с.
    1 комментарий
    3 класса
    Не думай о множестве твоих грехов, но вспомни о бесконечной благости Божией. Болезни велики, но Врач больше; буря сильна, но Кормчий мудр; души доведены до отчаяния, но есть средство и от отчаяния. Нет ничего, что могло бы победить и превозмочь Его милосердие Иоанн Златоуст
    3 комментария
    11 классов
    Щадя других и не проявляя своего гнева, сам найдешь пощаду, в общем мнении покажешься благоразумным и сохранишь способность молиться. Преподобный Нил Синайский
    1 комментарий
    4 класса
    Молитва - сильнейшая вещь на земле, которая может изменить любые обстоятельства
    1 комментарий
    3 класса
    ПРОПОВЕДЬ ДНЯ ВОСКРЕСЕНЬЕ Архим. Кирилл (Павлов).О прощении обид, Мф.18:35. О прощении обид (проповедь в Неделю 11-ю по Пятидесятнице) Во имя Отца и Сына и Святаго Духа! Так и Отец Мой Небесный поступит с вами, если не простит каждый из вас от сердца своего брату своему согрешений его (Мф.18:35). Дорогие братия и сестры! Господь наш Иисус Христос неоднократно в Евангелии учит о прощении обид ближним, чтобы и нам были прощены наши грехи. Если вы будете прощать людям согрешения их, то простит и вам Отец ваш Небесный, а если не будете прощать людям согрешения их, то и Отец ваш не простит вам согрешений ваших (Мф.6:14-15) – сие средство к оправданию от грехов самое легкое, вполне доступное для всех и всегда зависящее от нашей воли. Казалось бы, что по указанию такого легкого средства к оправданию все грешники должны воспользоваться им для своего спасения и в обществе христианском не останется ни единого грешника. Но Господь Сердцеведец предвидел, что страстное, самолюбивое и злопамятливое сердце человеческое менее всего способно покориться этой заповеди смирения и кротости, что даже между самими последователями Его многие будут глухи к слышанию и косны к исполнению сей спасительной заповеди, – поэтому Господь находил нужным многократно говорить об этом. Одним из таких возвышенных поучений о прощении обид является притча, которая была предложена в прочитанном ныне Евангелии. Для своего назидания повторим ее содержание. Во время беседы Господа с учениками о том, как надо поступать, когда согрешит перед нами в чем-либо брат наш, святой апостол Петр, слушая слово о прощении обид, спросил Господа: Господи! сколько раз прощать брату моему, согрешающему против меня? до семи ли раз? Иисус говорит ему: не говорю тебе: до семи, но до седмижды семидесяти раз (Мф.18:21-22). То есть сколько бы раз ни согрешил перед тобою брат твой, должно прощать ему всегда, тем более никогда и ни в каком случае не должно мстить ему. И в подтверждение этой заповеди Господь сказал нам чудную притчу – изобразил учение Свое в примере одного неоплатного должника, который был уже прощен и помилован, но за жестокость к собрату своему снова предан жестокому мучению – чтобы нам легче было видеть, что бывает с теми, которые не прощают ближним согрешений их, и чтобы мы поняли, что произойдет в подобном случае с нами: Посему Царство Небесное подобно царю, который захотел сосчитаться с рабами своими; когда начал он считаться, приведен был к нему некто, который должен был ему десять тысяч талантов; а как он не имел, чем заплатить, то государь его приказал продать его, и жену его, и детей, и все, что он имел, и заплатить; тогда раб тот пал, и, кланяясь ему, говорил: государь! потерпи на мне, и все тебе заплачу. Государь, умилосердившись над рабом тем, отпустил его и долг простил ему. Раб же тот, выйдя, нашел одного из товарищей своих, который должен был ему сто динариев, и, схватив его, душил, говоря: отдай мне, что должен. Тогда товарищ его пал к ногам его, умолял его и говорил: потерпи на мне, и все отдам тебе. Но тот не захотел, а пошел и посадил его в темницу, пока не отдаст долга. Товарищи его, видев происшедшее, очень огорчились и, придя, рассказали государю своему все бывшее. Тогда государь его призывает его и говорит: злой раб! весь долг тот я простил тебе, потому что ты упросил меня; не надлежало ли и тебе помиловать товарища твоего, как и я помиловал тебя? И, разгневавшись, государь его отдал его истязателям, пока не отдаст ему всего долга. Так и Отец Мой Небесный поступит с вами, если не простит каждый из вас от сердца своего брату своему согрешений его (Мф.18:23-35). Притча эта научает нас, дорогие братия и сестры, той истине, что Господь бывает немилостив к нам, если мы сами немилостивы. Он не прощает согрешений наших, если мы сами не прощаем ближним согрешений их против нас. Для назидания разберем эту притчу. Царство Божие во многом похоже на земные царства человеческие, ибо оно есть прообраз всех человеческих царств. И как в царствах земных есть царь и есть подданные, так и в Царстве Божием есть Царь – Господь наш Иисус Христос, Который есть Царь царям и Господь господствующим. И есть подданные – все мы, верующие во имя Господа Иисуса Христа, искупленные Его честною Кровию от вечной погибели и за то обязавшиеся при крещении во имя Его веровать в Него, как в единого истинного Бога со Отцем и Святым Духом, любить Его от всего сердца и от всей души, почитать Его и поклоняться Ему, как Господу, Владыке и Творцу, повиноваться и служить Ему со всем усердием и ревностью во все дни жизни нашей. В царствах земных есть законы и постановления, которыми определяется круг действий подданных, и в Царстве Божием есть закон Божий, который определяет волю Божию и учит нас, как вести себя по отношению к Царю своему Христу, и к ближним нашим, чтобы заслужить милость Царя и не подвергнуться Его гневу и наказанию. Как в царствах земных царь временами требует от своих подданных отчета в исполнении возложенных на них обязанностей, так и в Царствии Божием Господь востребует от нас отчета во всех мыслях и желаниях, словах и делах наших. Для этого предуставлен от века страшный славный день Суда и воздаяния. Но и прежде этого всеобщего Суда, Господь потребует от нас отчета в день смерти нашей, когда душа наша, разлучившись с телом, явится в мир духов. Во всякую минуту нам должно быть готовыми к смерти и суду Божию, потому нам и заповедуется испытывать свою совесть ежедневно и не только приносить покаяние в известные времена, но и всю жизнь свою проводить в покаянии, чтобы смерть ни в какое время не застала нас нераскаянными. Не воздавая должной дани царю и не исполняя своих обязанностей, подданный становится должником царя, и чем более он так поступает, тем более возрастает его долг. Так и подданный Царя Небесного, если не исполняет того, что требует от него закон Божий, становится должником перед Богом. Возьмем для примера хотя бы один день из жизни своей и сосчитаем, что сделано и что не сделано вопреки закону Божию и нашей собственной совести. Все мысли, намерения, мечты, предположения, которые непрестанно роятся в нашем уме; все желания, стремления, влечения, которыми живет наше сердце, – все это плод свободной деятельности нашей души и все это подлежит отчету перед Судией Сердцеведцем. Вспомним и все слова свои, ибо за каждое праздное слово, которое рекут люди, придется давать ответ в День Судный. И какой же тяжкий долг составится из одного прожитого дня! И насколько же великим составится этот долг в продолжение всей прожитой жизни! И кто из нас может думать о себе, что он меньший должник перед правосудием Божиим, чем упоминаемый в притче должник перед царем своим? Не имея чем заплатить свой долг, должник из притчи падает пред государем и умоляет, чтобы он потерпел его. Так надобно поступать и нам, грешным, если желаем очиститься от грехов своих. Каждый грех ужасен первее всего тем, что оскорбляет величие и святость Божию; тем, что нарушает закон, которым держится нравственный порядок мира; тем, что возмущает покой и мир Царства Божия. Поэтому сами по себе мы не можем загладить своих грехов. Только живая вера в Господа нашего Иисуса Христа, пострадавшего за грехи наши, одно живое упование на силу Креста Его, одно искреннее раскаяние во грехах своих, одна молитва сердца сокрушенного и смиренного – могут загладить тяжкую вину грехов наших и оправдать нас благодатию Христовой. Только искренне кающимся Отец Небесный прощает даром все грехи их, ради крестных страданий и смерти Единородного Своего Сына. Что же делает прощенный и помилованный должник? Найдя своего товарища, который был должен ему сто динариев, он начинает его душить и отдает в темницу. Не так ли поступаем и мы, когда, помилованные Отцом Небесным, гневаемся и злобствуем за малое оскорбление, нанесенное нам нашим братом или сестрою, преследуем и язвим его всеми средствами, лишь бы очернить и обвинить обидевшего? Жестокость лукавого раба по отношению к своему товарищу стала известна царю. Так и наши взаимные памятозлобные и мстительные чувства ведомы Господу. Неотступные наши приставники – святые Ангелы, видя нашу жестокость друг к другу, с прискорбием возвещают об этом Отцу Небесному, так что ни одно гневливое и злостное движение нашего сердца не утаить от Его всевидящего ока и не укрыть от Его карающего гнева. За злой поступок злого раба государь предал его истязателям, пока не отдаст своего долга. Так поступает Господь и с нами, если не прощаем согрешений ближнему – отвергает Он нас от лица Своего и предает вечному мучению. Таков вечный и непреложный закон правды, таково неизбежное следствие жестокосердия к ближнему. Может ли человек раздражительный и мстительный быть в Царстве Божием, которое есть царство любви, мира и радости о Духе Святе? Достойно ли сострадания и милосердия Отца Небесного сердце жестокое и безжалостное к своему брату? Кто преследует гневом и мщением других, не заслуживает ли сам отмщения и гнева Божия? Суд без милости не оказавшему милости… (Иак.2:13), – нам нужно это и помнить, и исполнять. Не будь побежден злом, но побеждай зло добром (Рим.12:21), – тогда и Господь помилует тебя не только в этом веке, но и в будущей жизни. Ибо только милостивые помилованы будут. Аминь.
    1 комментарий
    3 класса
Фильтр
  • Класс
Показать ещё