Можливо, маркетологи, зробивши акцент на енергозберігаючих властивостях моторних масел, вважали, що нові продукти, що дозволяють економити паливо, швидко завоюють ринок і принесуть їх компаніям надзвичайні прибутки. Але, як кажуть у нас в Україні: «Не так сталось, як гадалось». Вийшло так, що покупці стали боятися енергозберігаючих моторних масел. Чому?
Як і чому виникли енергозберігаючі моторні масла?
Спочатку про те, що було на початку, звідки взялася сама ідея енергозберігаючих масел. Коли екологи поставили автомобілістам умова знизити кількість шкідливих викидів в атмосферу, в автоконцернах змушені були серйозно задуматися. Рішення, до якого прийшли інженери автовиробників, було до геніальності простим: менше споживання палива - менше кількість викидів. Інженери знали, що далеко не вся енергія пального використовується ефективно, наприклад, втрати на подолання сил тертя робочих пар двигуна при русі по місту складають до 35%. Максимальні втрати виникають через тертя в поршневий групі, клапанному механізмі, підшипниках. Якщо знизити їх, вийде витрачати менше пального, отже, буде менше викидів. Єдиний засіб, який може знизити тертя робочих пар двигуна, - це моторне масло. Таким чином, перед виробниками олії стала нова задача - зробити мастильний продукт, який буде максимально знижувати тертя в циліндро-поршневої групи, клапанах і підшипниках. Так на ринку з'явилися енергозберігаючі моторні та трансмісійні масла.
Чому енергозберігаючих масел бояться? У чому їх шкода?
Головна проблема перших енергозберігаючих масел полягала в тому, що їх захисні якості були недостатніми, крім того, вони швидко старіли. Замість економії палива покупець отримував проблеми на свій двигун і збільшені витрати на заміну масла. Такий результат відштовхнув покупців від енергозберігаючих масел, їх продажі знизилися. Виробники провели велику роботу над помилками і значно поліпшили якість продукції. Сьогодні на ринку є багато енергозберігаючих масел преміум класу, які за своїми захисними характеристиками перевершують звичні в'язкі масла. Але, покупець недовірливий, тим більше, той, хто обпікся гарячим молоком, буде дути і на воду. Тому виробникам доводиться докладати чимало зусиль, щоб довести покупцям, що сучасні енергозберігаючі масла прекрасно захищають двигун від зносу, нагару, відкладень. При цьому деякі можуть мати досить довгий сервісний період, про який свідчить позначення LongLife або інша вказівка в описі масла.
Які технології використовуються у виробництві енергозберігаючих масел?
Сучасні енергозберігаючі масла на перший погляд дуже рідкі. Це бентежить багатьох водіїв. Часто вони вважають, що якщо масло дуже рідке при звичайній температурі, то при підвищеної зовсім втратить в'язкість і перестане захищати мотор. Але в цьому автомобілісти помиляються. Зверніть увагу на індекс в'язкості енергозберігаючих масел. Він дуже високий. Ця характеристика означає, що при нагріванні масло зберігає свою в'язкість на тому ж рівні, що і при звичайній температурі.
Щоб досягти максимального зниження тертя в енергозберігаючі масла додають модифікатори тертя, графіт або дисульфід молібдену. Завдяки цим компонентам на металевій поверхні утворюється м'яке покриття, яке забезпечує зниження коефіцієнта тертя.
Енергозберігаючі масла можуть бути зроблені по синтетичної, гидрокрекинговиє, напівсинтетичній або мінеральної технології. Повністю синтетичні або гидрокрекинговиє масла часто мають збільшений міжсервісний період; коштують вони дорожче. Напівсинтетика і мінералка старіє швидше, але при цьому коштує дешевше.
Технологія виробництва і кожен компонент сучасного енергозберігаючого моторного масла дуже важливі для досягнення оптимального результату, тобто, кращого захисту двигуна, максимального скорочення витрат палива і зниження викидів. Тому потрібно бути дуже уважним при покупці масла, щоб уникнути підробки. Фальсифікатори не дбають про загущающих присадках, які зберігають стабільність в'язкості при підвищенні і зниженні температур. Вони не додають модифікатори тертя і не працюють над якісними базовими основами. Фальсифікат, залитий у двигун, при нагріванні перетвориться на незрозумілу брудну рідину, яка, звичайно ж, не буде захищати двигун. При охолодженні підробка замерзне, що може просто угробити мотор. Сподіваємося, Ви зрозуміли, як важливо при покупці енергозберігаючого масла переконатися в тому, що воно не підроблене.
А чи потрібно енергозберігаюче масло вашому двигуну?
Моторне масло знижує тертя між труться парами в підшипниках коленвала (колінчастого валу), а також між поршнем і циліндром. Під час руху з невеликою швидкістю, властивої звичайним міському режиму між циліндром і поршнем часто виникає «мертва зона». Маловязкие, рідкі енергозберігаючі масла успішно вирішують проблему «мертвої зони» і захищають двигун при всіх режимах їзди. Чим менше тертя, тим менше опір і, звичайно ж, знос деталей. Виходить, що енергозберігаюче масло не тільки економить паливо і захищає природу, воно продовжує ресурс коленвала і поршневий. Якщо такий результат для Вас має сенс, значить ... загалом, «думайте самі, вирішуйте самі».
За даними виробників, енергозберігаючі масла можуть зберегти від 1,5 до 6% палива. Це чимало. Але, перед тим, як розраховувати на товстий прес зекономлених на паливі грошей слід пам'ятати, що такі випробування виробники проводили в нормальних умовах і з високоякісним пальним. В умовах нашої суворої дійсності відсоток економії буде нижчою.
Як дізнатися, що перед Вами - енергозберігаюче масло?
Якщо в описі масла не вказано, що воно енергозберігаюче, це легко впізнати за стандартами API, ACEA, ILSAC. Якщо на каністрі Ви знайшли позначення:
* За API - ЄС (енергозберігаючим) або FE (Fuel Economy), додані до стандартів SL, SM, CG та іншим
* За ACEA - А1-02, А5-02, В1-02, В5-02,
* За ILSAC - GF-I, GF-2, GF-3
значить, перед Вами справжнє енергозберігаюче масло.
Низька в'язкість також може сказати про енергозберігаючі властивості. Тому будь-які моторні масла з мінімальною в'язкістю по SAE 0W-20 і 0W-30 завжди будуть енергозберігаючими.
Підсумуємо
Користь енергозберігаючих масел полягає в загальній вигоді:
* Знижуються шкідливі викиди в атмосферу
* Зменшуються витрати автомобіліста на паливо
* Збільшується потужність автомобіля без додаткової витрати палива.
* Істотно продовжується ресурс поршневий, клапанів, підшипників. Двигун надійно захищений від передчасного зносу при холодному пуску.
Шкоду.
При правильному підборі енергозберігаючого масла, відповідно мануалу, та своєчасної його заміну, з урахуванням режиму руху, шкоди від енергозберігаючого масла не буде, якщо, звичайно, Ви купили оригінальний продукт всесвітньо відомих виробників.
Присоединяйтесь — мы покажем вам много интересного
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев