Предыдущая публикация
зани точик аст! Худоё шукри бехад ,ки точикдухтаронро зебои доди хам зохирию хам ботини.((((((((Бародарону хоһарон фурсатро истифода бурда дар ин тема(мавзуъ)чанд сухан дар бораи ЗАН оғозмекунем..Интизори суханони ширини шумоем!!!(дар комментария)
Присоединяйтесь — мы покажем вам много интересного
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Комментарии 44
Паёмбари Акрам (с) фармуданд:
...ЕщёМўъмин оинае аст барои мўъмини дигар.
Бардоштҳо:
· Оина замоне айбро мегўяд, ки худ ғуборе надошта бошад.
· Оина ҳар чӣ мегўяд, аз рўи сафову латофат мегўяд ва ғаразу маразе надорад.
· Оина айбро бесару садо ва хубиҳо ва зебоиҳоро бидуни тамаллуқ ва риё мегўяд.
· Оина танҳо айбро нишон намедиҳад, зебоиҳоро ҳам бозгў мекунад.
· Оина айб ва ё зебоиро бузург намекунад, балки ба ҳамон андоза, ки вуҷуд дорад, бозгў мекунад.
· Оина дар айбгўӣ мурооти ҷоҳ, мақом ва шахсият намекунад.
· Оина дар баёни зебоиҳо ва айбҳо таваққуъ ва интизоре надорад.
· Оина фақат айбҳои зоҳириро мегўяд ва таҷассус намекунад.
· Оина айбро чун уқда ба дил намегирад.
· Оина ҳар чӣ беҳтар гўяд, арзишаш бештар аст.
· Оина дорои анвоъ ва ақсоме аст ва аз ҳар кадом ба андозаи зарфияташ бояд интизор дошт.
· Оина аз васоиле аст, ки ҳар чанд гоҳ ҷиҳати ислоҳи худ ба он рўй меоварем.
· Оина аз ниёзҳои аввалияи зиндагӣ аст ва бидуни он ислоҳи худ коми
Паёмбари Акрам (с) фармуданд:
Мўъмин оинае аст барои мўъмини дигар.
Бардоштҳо:
· Оина замоне айбро мегўяд, ки худ ғуборе надошта бошад.
· Оина ҳар чӣ мегўяд, аз рўи сафову латофат мегўяд ва ғаразу маразе надорад.
· Оина айбро бесару садо ва хубиҳо ва зебоиҳоро бидуни тамаллуқ ва риё мегўяд.
· Оина танҳо айбро нишон намедиҳад, зебоиҳоро ҳам бозгў мекунад.
· Оина айб ва ё зебоиро бузург намекунад, балки ба ҳамон андоза, ки вуҷуд дорад, бозгў мекунад.
· Оина дар айбгўӣ мурооти ҷоҳ, мақом ва шахсият намекунад.
· Оина дар баёни зебоиҳо ва айбҳо таваққуъ ва интизоре надорад.
· Оина фақат айбҳои зоҳириро мегўяд ва таҷассус намекунад.
· Оина айбро чун уқда ба дил намегирад.
· Оина ҳар чӣ беҳтар гўяд, арзишаш бештар аст.
· Оина дорои анвоъ ва ақсоме аст ва аз ҳар кадом ба андозаи зарфияташ бояд интизор дошт.
· Оина аз васоиле аст, ки ҳар чанд гоҳ ҷиҳати ислоҳи худ ба он рўй меоварем.
· Оина аз ниёзҳои аввалияи зиндагӣ аст ва бидуни он ислоҳи худ комил нахоҳад буд.
· Оинаро ҳангоми айбгўӣ набояд шикаст, балки мебоист, ба ислоҳи худ пардохт.
· Оина дар ҳоли шикастагӣ низ аз кораш дастбардор нест ва вазифаи худро иҷро мекунад.
Дил саропардаи муҳаббати ўст
Сина оинадори талъати ўст.
ноги, чтобы быть
униженной.... Не из головы,
чтобы превосходить. ..А из
бока, чтобы бок о бок быть с
ним, быть
равной ему. Из под руки,
чтобы быть защищенной. И
со стороны сердца,
чтобы быть любимой!
джахонгир Рудакиро зод ин зан.забонгу назму рудаш дод ин зан.гили Синои окил буд ин зан.дили Съдию Бедил буд ин зан.ба Восеъ сарбаландиро биомухт.асорат нописандиро биомухт.зани тоджик озоре набини.азизам хеч гох хори набини
Вазъияти ичтимоии занон дар Ирон дар тули даврахои мухталифи таърихи ва албатта фарханфи мутафовит буд.Масалан хамлаи арабхо ба Ирон мучиби пазириши арзишхои араби-исломи дар байни иронохо гардид.Ва инчунин хамлаи мугулхо ба Ирон таъсири зиёде ба фарянгу чомеаи Ирон гузошт. Ин албатта ба вазъияти занон таъсиррасон буд. Дар тули таърих дар замонхои хукумати подшохон ихтиёри интихоби хамсар барои духтарон ба дасти падари духтар буд.Дар замони Хахоманишинон занон хакки ирсу моликият доштанд бо ин хол дар тахти Чамшед тасвири хеч зане вучуд надорад, ки онро нишонаи мардсолори медонанд.Агарчи тасвире хеч зане дида намешуд, вале метавон дар миёни катибахо ва дар миёни тарчумахои он накши занонро ба хуби мушохида кард.дар даврони фочир тахсил барои занон басо махдуд буд ва босаводии занонро барои ислом ва чомеа хатарнок медонистанд.
Дар ин давра дар хонаву хиёбонхо як навъ чудоии чинсияти вучуд дошт , ки то давраи пахлави низ идома ёфт, ва махсусан дар миёни табакоти поинтарини ...ЕщёЗанони Эрон
Вазъияти ичтимоии занон дар Ирон дар тули даврахои мухталифи таърихи ва албатта фарханфи мутафовит буд.Масалан хамлаи арабхо ба Ирон мучиби пазириши арзишхои араби-исломи дар байни иронохо гардид.Ва инчунин хамлаи мугулхо ба Ирон таъсири зиёде ба фарянгу чомеаи Ирон гузошт. Ин албатта ба вазъияти занон таъсиррасон буд. Дар тули таърих дар замонхои хукумати подшохон ихтиёри интихоби хамсар барои духтарон ба дасти падари духтар буд.Дар замони Хахоманишинон занон хакки ирсу моликият доштанд бо ин хол дар тахти Чамшед тасвири хеч зане вучуд надорад, ки онро нишонаи мардсолори медонанд.Агарчи тасвире хеч зане дида намешуд, вале метавон дар миёни катибахо ва дар миёни тарчумахои он накши занонро ба хуби мушохида кард.дар даврони фочир тахсил барои занон басо махдуд буд ва босаводии занонро барои ислом ва чомеа хатарнок медонистанд.
Дар ин давра дар хонаву хиёбонхо як навъ чудоии чинсияти вучуд дошт , ки то давраи пахлави низ идома ёфт, ва махсусан дар миёни табакоти поинтарини чомеа.
Дар ин давра издивочи кудакон ва издивочи ичбории духтарон бисёр роич буд
Занон дар Ирони имруза
Пас аз инкилоби исломи(1357-1979) дабиристонхои духтарон ва писарон аз хам чудо шуд.Имрузхо бонувони Ирон дар хама гуна чабхахо ширкат доранд ва ба унвони намояндагони мачлиси Ирон баргузида шудаанд.Бисёре аз занони Ирон барандахои чоизахои мухими чахони дар заминахои фарханги, хунари ва синамо хастанд.Ва умуман метавон таъкид, намуд, ки занон сохибхукуканд.
Занон дар Ислом Аммо, биёед бубинем ки диди мубини Ислом бо ин чи гуна муносибат дорад. Бубинед, акидаи дини мубини ислом хилофи хамаи корхои зишти дар боло зикршударо манъ мекунад.
Танхо ислом раңми нектарин дорад барои зан!
Шеъри ИКРОМИ ПУЛОДИ
Хаёлам аз чаҳони ғуссаву ғамҳо гузар кардам.
Ба бому хони ту, ай модари тоҷик назар кардам,
Ба хоке ашки чашм омехта аз хуни ҷигар кардам.
Туи танҳо ба пеши сандали биншаста мегуфти,
Чаро фарзанди якторо зи домон пушти дар кардам?
Дару девори ман аз бекаси фарсуда мегардад,
Ҳамерезад чу боми ман, ки хокаш тоҷи сар кардам
Барои рузғору зиндаги аз доманам рафти
Ҳамоно бехабар будам, ки бар ҷонам зарар кардам.
Ғариби қисматат гашти дар ин айни ҷавонмарди,
Дуо дар олами даврон ба суят ҳар саҳар кардам.
Аз ин аҳвол чиҳо гуям, у худ селобаи акш буд
Садои нолааш такрор чу бо куҳу камар кардам
Ҳама аҳволи у дидам зи оташпорҳои дил,
Ҷудои мушкиле будаст, ки худ аз ин хабар кардам.
Агар як зарра раҳме буд дили Оҳансириштонро,
Ба модар меҳрубононро, Валлоҳ, ки тоҷи сар кардам.
Равоҳи ибни ҳиббон
Илохо, хамаи занони муъминро тавфики фармонбардории шавхарон
ато карда ба рохи рост хидоят куни ва мардони муъминро низ тавфики каромат фармои
Вагар порсо бошаду хушсухан.
Нигах дар накуиву зишти макан.
Зани хушманаш хон,на руи хуб.
Зеро,ки омезгори бипушад уюб.
*******
ЗАН БА СОНИ ГУЛ БУВАД ДАР БОҒУ БУСТОНИ ЧАХОН
, МАРДИ У ЧУН АЗ БАРОЯШ ,БОШАД ЧУ МАРДИ БОҒБОН
БОҒБОН БОЯД КИ ДЕВОРЕ КАШАД БАР ДАВРИ БОҒ ,
ТО НАБИНАД МЕВАИ ХУД БАР КАФИ БЕГОНАГОН
Зан – ҳамчун як эъҷози худовандӣ, зеботарин сунъ ва волотарин намунаи иффат ва отифаи бани башар дар ҷомеъаи имрўз нақши муассир ва мавқеи сазовор дорад. Хосса агар он зани шарқӣ ва тоҷик бошад. Ин гуна зан бо ҳунармандии кадбонуӣ, меҳрубонӣ, шикастанафсӣ, бурдборӣ ва даҳҳо сифатҳои дигар бар соири занони сайёра болоӣ дорад. Беҳтарини занҳо ҳамонест, ки дар хона бинишинад ва парастории шавҳар ва фарзандон бикунад:
Занонро набошад беҳ аз ин ҳунар,
Ки шинанду зоянд шерони нар.
Агар хоҳед, ки сифати нек ё бади занро бидонед, ба шавҳараш нигаред. Агар ваҷҳи мард беғубор ва хотираш ҷамъу руҳаш болида бошад, маълум, ки зане сазовор ва хирадманд дорад:
Зани хубу фармонбару порсо,
Кунад марди дарвешро подшо
Мардони хирадманд дар ҳамаи давру замон нисбат ба зан арҷ мегузоштанд ва ба вуҷуди ў эҳ...ЕщёДАР ТОЧИКИСТОН БОЯД ҚОНУНХОЕ ШАВАНД,КИ РАФТАНИ ЗАНОНРО АЗ МУХОЧИРАТ БОЗ ДОРАД!
Зан – ҳамчун як эъҷози худовандӣ, зеботарин сунъ ва волотарин намунаи иффат ва отифаи бани башар дар ҷомеъаи имрўз нақши муассир ва мавқеи сазовор дорад. Хосса агар он зани шарқӣ ва тоҷик бошад. Ин гуна зан бо ҳунармандии кадбонуӣ, меҳрубонӣ, шикастанафсӣ, бурдборӣ ва даҳҳо сифатҳои дигар бар соири занони сайёра болоӣ дорад. Беҳтарини занҳо ҳамонест, ки дар хона бинишинад ва парастории шавҳар ва фарзандон бикунад:
Занонро набошад беҳ аз ин ҳунар,
Ки шинанду зоянд шерони нар.
Агар хоҳед, ки сифати нек ё бади занро бидонед, ба шавҳараш нигаред. Агар ваҷҳи мард беғубор ва хотираш ҷамъу руҳаш болида бошад, маълум, ки зане сазовор ва хирадманд дорад:
Зани хубу фармонбару порсо,
Кунад марди дарвешро подшо
Мардони хирадманд дар ҳамаи давру замон нисбат ба зан арҷ мегузоштанд ва ба вуҷуди ў эҳтиром медоштанд. Зеро зан, модар, ҳамсар хоҳар чашмаи меҳру вафодорӣ ва зиннатбахши зиндагии инсон дониста шудааст.Ба андешаи мо зан бояд беш аз ҳар кас зебо бошад ва ин зебоиро барои шавҳар ва фарзандони хеш ҳифз бикунад. Зебоии зан чист? Хулқи нек, сухани мулоим, чеҳраи кушода, на атру хушбуиву рангу бори зоҳир. Ман хуш надорам занеро, ки корҳои мардона бикунад. Зеро бо ин сабаб ба ҳусни худ нуқсон ворид менамояд.
Имруз дар Руссия, яке аз кишварҳои умдае,ки аксаран муҳоҷирони тоҷик дар инҷо бо умури мухталифе сару кор доранд, шумори занҳои муҳоҷири тоҷик кам нест. Имруз раванди муҳоҷирати занон ба Русия руз то руз меафзояд.Гарчанде шароити Точикистон бехтару хубтар шудааст,чи мешуд,агар гумрук боз медошту танхо бо шавхару бародарашон падарашон ичозаи хорича медоданд.Ба хар хол сипос,ки точикдухтар хазорхо бор аз миллатхои дигар бехтаранду худо нигахдорамон!
Бо овардани ҳикмати «Биҳишт зери қудуми модарон аст» эҳтиромро нисбати зан қойил мешаванду ӯро асоси офариниши инсон мехонанд. Яъне, бо модар будан ба зан Худованд масъулияти баланде додааст, ки манзалати ӯро дар ҷомеа фузун месозад. Бовуҷуд, миёни ҷомеа андешаи ғолиб вуҷуд дорад, ки ислом озодии занро маҳдуд мекунаду ӯ бояд як навъ фармонбардори мард бошад. Ин аст, ки дар баъзе ҳолатҳо духтарони ҷавонро ғайри ихтиёри худи ӯ ба шавҳар медиҳанд, ба таҳсилашон монеа мегузоранд ва даҳҳо ихтилофоти дигар. Баъзеҳо рисолати занро танҳо дар хона шиштану пӯхтану дӯхтану шустану таваллуди фарзанд медонанду халос. Барои ин гуна ашхос дар ҷамъият фаъол будани зан муҳимияте надорад ва онон кори роҳбариро хоси мардон медонанд. Гӯиё ислом аслан мардро фармонравову занро фармонпазир дониста бошад. Ин масъалаи муҳимест, ки шарҳи огоҳонаро мехоҳад.
Китоби тозатаълифи донишманди тоҷик Ҳоҷӣ Акбар Тӯраҷонзода бо номи «Ҷойгоҳи зан дар ислом» ба зиёд муаммоҳои ин масъала рӯшанӣ ...ЕщёЗан аз нигоҳи олими исломӣ
Бо овардани ҳикмати «Биҳишт зери қудуми модарон аст» эҳтиромро нисбати зан қойил мешаванду ӯро асоси офариниши инсон мехонанд. Яъне, бо модар будан ба зан Худованд масъулияти баланде додааст, ки манзалати ӯро дар ҷомеа фузун месозад. Бовуҷуд, миёни ҷомеа андешаи ғолиб вуҷуд дорад, ки ислом озодии занро маҳдуд мекунаду ӯ бояд як навъ фармонбардори мард бошад. Ин аст, ки дар баъзе ҳолатҳо духтарони ҷавонро ғайри ихтиёри худи ӯ ба шавҳар медиҳанд, ба таҳсилашон монеа мегузоранд ва даҳҳо ихтилофоти дигар. Баъзеҳо рисолати занро танҳо дар хона шиштану пӯхтану дӯхтану шустану таваллуди фарзанд медонанду халос. Барои ин гуна ашхос дар ҷамъият фаъол будани зан муҳимияте надорад ва онон кори роҳбариро хоси мардон медонанд. Гӯиё ислом аслан мардро фармонравову занро фармонпазир дониста бошад. Ин масъалаи муҳимест, ки шарҳи огоҳонаро мехоҳад.
Китоби тозатаълифи донишманди тоҷик Ҳоҷӣ Акбар Тӯраҷонзода бо номи «Ҷойгоҳи зан дар ислом» ба зиёд муаммоҳои ин масъала рӯшанӣ меандозад. Чун нигоранда ҳадафи аслӣ аз чопи китобро ошонии бештар бо ҳуқуқе медонад, ки ислом ба занону духтарон додааст...
{Ин ахбор аз сайти иттилоотии "TojNews"
гирифта шуд.}
Ошдону суфраву хон,бӯи модар мекунад Бистару болину таҳмон бӯи модар мекунад Остоне нест болотар зи даргоҳи падар, З-он,ки ҳар як зарраи он бӯи модар мекунад. Дастпухти модарам буд, нони аввал хурдаам, Баъди он ?ар?о ба ман нон буи модар мекунад. Бо забони модари гоҳе сухан андешае, Ин лисону лутфу эҳсон бӯи модар мекунад.
Эй фурӯғи моҳи ҳусн аз рӯй рахшони шумо!
...ЕщёОбрӯи хубӣ аз ҷоҳи занахдони шумо!
Азми дидори ту дорад чони барлабомада,
Боз гардад ё барояд, чист фармони шумо?
Кас бадаври наргисат тарфе набаст аз офият,
Беҳ, ки нафрӯшанд мастурӣ ба мастони шумо!
Бахти хоболуди мо бедор хоҳад шуд магар,
З-он ки зад бар дида обе рӯи рахшони шумо!
Бо сабо ҳамроҳ бифирист аз рухат гулдастае,
Бӯ, ки бӯе бишнавем аз хоки бустони шумо!
Умратон боду мурод, эӣ соқиёни базми Ҷам ,
Гарчи ҷоми мо нашуд пурмай ба дандони шумо!
Дил харобӣ мекунад, дилдорро огоҳ кунед,
Зинҳор,эӣ дӯстон, ҷони Ману ҷони шумо!
Кай диҳад даст ин ғараз, ёраб, ки ҳамдастон шаванд
Хотири мачмӯи, мо зулфи парешони шумо?
Дур дор аз хоку доман, чу бар мо бигзарӣ,
К-андар ин раҳ гашта бисёранд курбони шумо!
Мекунад Ҳофиз дуое, бишнав, омине бигӯ,
Рӯзии мо бод лали шаккарафшони шумо!
Э
Эй фурӯғи моҳи ҳусн аз рӯй рахшони шумо!
Обрӯи хубӣ аз ҷоҳи занахдони шумо!
Азми дидори ту дорад чони барлабомада,
Боз гардад ё барояд, чист фармони шумо?
Кас бадаври наргисат тарфе набаст аз офият,
Беҳ, ки нафрӯшанд мастурӣ ба мастони шумо!
Бахти хоболуди мо бедор хоҳад шуд магар,
З-он ки зад бар дида обе рӯи рахшони шумо!
Бо сабо ҳамроҳ бифирист аз рухат гулдастае,
Бӯ, ки бӯе бишнавем аз хоки бустони шумо!
Умратон боду мурод, эӣ соқиёни базми Ҷам ,
Гарчи ҷоми мо нашуд пурмай ба дандони шумо!
Дил харобӣ мекунад, дилдорро огоҳ кунед,
Зинҳор,эӣ дӯстон, ҷони Ману ҷони шумо!
Кай диҳад даст ин ғараз, ёраб, ки ҳамдастон шаванд
Хотири мачмӯи, мо зулфи парешони шумо?
Дур дор аз хоку доман, чу бар мо бигзарӣ,
К-андар ин раҳ гашта бисёранд курбони шумо!
Мекунад Ҳофиз дуое, бишнав, омине бигӯ,
Рӯзии мо бод лали шаккарафшони шумо!
Эй сабо, бо сокинони шаҳри Язд аз мо бигӯ,
К-эй сари ҳақшиносон гӯй ҷавгони шумо!
Гарчи дуреем аз бисоти қурб, ҳиммат дур аст,
Банди шоҳи шумоему санохони шумо!
Эй шаҳан шоҳи баландахтар, худоро ҳиммате!
То бибусам ҳамчу ахтар хоки айвони шумо!
Ба бозори мухаббат харидоре надори.
Бипуш хичоб нишин хона бихон куръон,
Ки туро мешаванд бо зар хароидор
Модари азиз ва хохари мехрубон, худо фарз гардондааст хичобро барои зани мусалмон ва фарз гардонидааст барои мардхо нигох доштани занону хохарони худро аз мардони бадкору бадрафтор ва нигох доштани номусу кадри занону хохарони худро дар байни мардум.
Душманони ислом мегуянд, ки хичоб барои сахтгири ба занхо аст ва ё хичоб барои бекадрии занхо аст ва ё баъзе аз ахмакон ва аблахон мегуянд, ки агар дил покиза бошад, хичоб ё либоси шариати лозим нест. Касам ба худо, ки рухи онхо лаззати имонро начашидааст ва акли онхо хакикати исломро нашинохтааст, вагарна мефахмиданд, ки озодии зан дар озодии бадану чисм аст, вакте зан бо хичобу чодар бошад бадану чисми он зан аз чашму хила кардани мардони бадкор озод ва дар амон мебошад. Вакте ки бадани зан аз шарри бадхохон озод бошад, ин бехтарин озоди аст барои зан ва агар зан бо хичоб набошад ва ё дар у шарму хаё дида нашавад, ба хар чо, ки равад чашмони мардуми бадкор ба он зан афтода ба хар хел хилаю найранг он занро ба доми худ меа...ЕщёХИЧОБИ ЗАН
Модари азиз ва хохари мехрубон, худо фарз гардондааст хичобро барои зани мусалмон ва фарз гардонидааст барои мардхо нигох доштани занону хохарони худро аз мардони бадкору бадрафтор ва нигох доштани номусу кадри занону хохарони худро дар байни мардум.
Душманони ислом мегуянд, ки хичоб барои сахтгири ба занхо аст ва ё хичоб барои бекадрии занхо аст ва ё баъзе аз ахмакон ва аблахон мегуянд, ки агар дил покиза бошад, хичоб ё либоси шариати лозим нест. Касам ба худо, ки рухи онхо лаззати имонро начашидааст ва акли онхо хакикати исломро нашинохтааст, вагарна мефахмиданд, ки озодии зан дар озодии бадану чисм аст, вакте зан бо хичобу чодар бошад бадану чисми он зан аз чашму хила кардани мардони бадкор озод ва дар амон мебошад. Вакте ки бадани зан аз шарри бадхохон озод бошад, ин бехтарин озоди аст барои зан ва агар зан бо хичоб набошад ва ё дар у шарму хаё дида нашавад, ба хар чо, ки равад чашмони мардуми бадкор ба он зан афтода ба хар хел хилаю найранг он занро ба доми худ меандозанд ва ба рохи бад мебаранд ва шояд, ки ояндаи он зан ба зиною хароми шудан анчом ёбад. Албатта занхое, ки зиннату хушруи ва атру хушбуи карда ба бозорхо мераванд ва дилхою чашмони чандин мардумро моилу ноором мегардонанд, ин кори онхо далел бар заиф будани имон ва иффати онхо аст ва далел ба вайрон будани дини онхо аст, зеро дар холе, ки берун баромадани зан аз хона бе зарурат чоиз нест, пас чи хел дуруст аст ба бозор рафтан бе хичоб ва бе сатри аврат.
Паёмбари худо (с) гуфтаанд:
"Як гурух занхо дар оташи дузаханд, ин гурух занхое мебошанд, ки барои мардони бегона либосхои тангу тунукеро мепушанд, ки баданхояшонро намоён мекунад...
ДАР БОРАИ ШАБИ ЯКУМИ ЗАНОШӮӢ
1. Мустаҳаб аст, ки домод бо ҳамсараш меҳрубонӣ ва навозиш кунад, масалан ба ӯ шарбату ширинӣ ва монанди он бидиҳад. Асмоъ бинти Язид мегӯяд: «Оишаро барои Паёмбар (с) зебу зиннат додам, сипас назди Паёмбар (с) рафтам ва ӯро барои духул бар Оиша даъват кардам, омад ва канор нишаст, сипас зарфи бузург аз шир оварда шуд, Паёмбар (с) аз он хӯрд ва ба Оиша дод, Оиша сарашро пойин андохт ва шарм кард. Асмо гӯяд: Бар сари ӯ дод задам ва гуфтам зарфи ширро аз дасти Паёмбар (с) бигир. Амоъ гӯяд: Оиша ширро гирифт ва аз он нӯшид».
2. Яке аз суннатҳои зифоф (шаби авали арӯсӣ) ин аст, ки домод дасташро ба пешонии ҳамсараш қарор диҳад ва «Бисмиллоҳ» гӯяд ва аз Аллоҳ талаби баракат намуда, дуоеро, ки дар ҳадиси зер омадааст, бихонад: Паёмбар (с) фармуд
«Ҳар гоҳ яке аз шумо занеро ба издивоҷи худ даровард ё ходимеро харид, даст бар пешонияш бигзорад ва «Бисмиллоҳ» бигӯяд ва барои ӯ аз Аллоҳ талаби баракат кунад бигӯяд: «П...Ещё
ДАР БОРАИ ШАБИ ЯКУМИ ЗАНОШӮӢ
1. Мустаҳаб аст, ки домод бо ҳамсараш меҳрубонӣ ва навозиш кунад, масалан ба ӯ шарбату ширинӣ ва монанди он бидиҳад. Асмоъ бинти Язид мегӯяд: «Оишаро барои Паёмбар (с) зебу зиннат додам, сипас назди Паёмбар (с) рафтам ва ӯро барои духул бар Оиша даъват кардам, омад ва канор нишаст, сипас зарфи бузург аз шир оварда шуд, Паёмбар (с) аз он хӯрд ва ба Оиша дод, Оиша сарашро пойин андохт ва шарм кард. Асмо гӯяд: Бар сари ӯ дод задам ва гуфтам зарфи ширро аз дасти Паёмбар (с) бигир. Амоъ гӯяд: Оиша ширро гирифт ва аз он нӯшид».
2. Яке аз суннатҳои зифоф (шаби авали арӯсӣ) ин аст, ки домод дасташро ба пешонии ҳамсараш қарор диҳад ва «Бисмиллоҳ» гӯяд ва аз Аллоҳ талаби баракат намуда, дуоеро, ки дар ҳадиси зер омадааст, бихонад: Паёмбар (с) фармуд
«Ҳар гоҳ яке аз шумо занеро ба издивоҷи худ даровард ё ходимеро харид, даст бар пешонияш бигзорад ва «Бисмиллоҳ» бигӯяд ва барои ӯ аз Аллоҳ талаби баракат кунад бигӯяд: «Парвардигоро! Хайри ӯ ва хайри он чӣ дар ӯ офаридаиро аз ту мехоҳам ва ба ту аз шарри ӯ ва шарри он чӣ дар ӯ офаридаӣ паноҳ мебарам».
3.Суннат аз аст ду ракъат намоз бо ҳам бихонанд, чун ин кор аз газаштагони некӯкор нақл шудааст ва ду асар дар ин бора омадааст:
Аз Абӯсаъид мавлои Абӯусайд ривоят аст: «Дар ҳоле ки барда будам, издивоҷ кардам, ҷамоате аз асҳоби Паёмбар (с)-ро даъват намудам, ки дар миёни онҳо Ибни Масъуд, Абӯзар ва Ҳузайфа ҳузур доштанд. (Абӯсаъид) гӯяд: Барои намоз иқома гуфта шуд, Абӯзар ҷилав рафт, то пешнамоз шавад. (Ба ман) гуфтанд: Ту имоматӣ кун. (Абӯсаъид) гуфт: Ман имоматӣ кунам? Гуфтанд: Бале. Гуфт: Дар ҳоле ки барда будам имом шудам, онҳо ба ман ёд доданд ва гуфтанд: Ҳаргоҳ ҳамсарат бар ту ворид шуд, ду ракъат намоз хон, аз Аллоҳ хайри он чӣ ба хонаи ту воридшударо бихоҳ ва аз шарри ӯ ба Аллоҳ паноҳ бар, сипас ба кори худ ва хонаводаат машғул шав».
4. Суннат аст, ки дар ҳангоми омезиш бигӯяд:
«Бисмиллоҳ. Бор илоҳо! Моро аз (шарри) шайтон нигаҳ дор ва фарзандҳое, ки ба мо ато мекунӣ аз (шарри) шайтон нигаҳ дор». Паёмбар (с) фармуданд: Агар кӯдаке аз он ду таваллуд шавад, шайтон ҳаргиз ба ӯ зарар намерасонад».
Мард метавонад дар маҳалли насл ва аз ҳар тарафе ки бихоҳад, ҷилав ё аз пушт (фақат дар маҳалли насл, на аз ғайри маҳалли насл!) бо ҳамсараш омезиш кунад. Аллоҳ таъоло мефармояд:
«Занонатон киштзори шумоанд, пас, ба киштзори хеш ба ҳар равише, ки хоҳед, биёед». Бақара-223
(Ва заношӯӣ намоед, ба шарти он, ки аз мавзеъи насл таҷовуз накунед).
«Яҳуд мегуфтанд: Агар марде аз пушт дар маҳали насл бо ҳамсараш ҷимоъ кунад, бачааш аҳвал (олусчашм) хоҳад шуд, пас ин оят нозил шуд: Занонатон киштзори шумоанд, пас, ба киштзори хеш ба ҳар равише, ки хоҳед, биёед».
Аё духтар чаро хичоб надори.
Ба бозори мухаббат харидоре надори.
Бипуш хичоб нишин хона бихон куръон,
Ки туро мешаванд бо зар хароидор
Он сатри шумо ку_?
Андар лаби ту,замзамаи зикри Худо ку_?
Он нуру чамолу рухи зебои шумо ку_?
Он хусни Худо додаву, он ситку сафо ку_?
Он оинуон мазхабу,он дини шумо ку_?
Он сифату, он чодару, он шарму хаё ку_?АЗ хи сахар нолаи поки ту кучо рафт_?ОН чисми накуи ту,ба гирдоби фано рафт_?ДАРДУ гами номуси ту,андар дили мо рафт_?ОХИР ту ки надони,Ба мо рафт,чихо рафт_?Имруз ки бе панду насихат мондаи ту_?Зулфони сиёх хам бар хам задаи ту_?ДАР фикри дунёву зару зевар шудаи ту_?ОН расму оини мусалмони бар хам задаи ту_?Имруз ки бе остину, бе шарму хаёи_?БЕ руймолу,бе сатру,бе руву риёи_?ХАРЧАН ки покиза ту худро бинамои_?ПАС рост бигу,Эй зан ту гули гунчаи ИСЛОМИ азизи_?Бо шарму хаё бош, ки аз ахли тамизи!!!/АЛЛОХ хидоят намояд хамаи зану марди ТОЧИКРО./ОМИН<<<
Дар хакки фарзанд гардад мустачоб.
Дар хадиси Мустафо(с.а.в)дидам навишт,
Дар кудуми модарон бошад бихишт.
1. Итоати фармонҳои Худои таъоло.
2. Даст кашадан аз гуноҳҳо.
3. Фармонбардории шавҳар ва лутфу меҳрубонӣ кардан нисбати ӯ.
4. Тозагии хона ва бонуи хона.
5. Тарбияи исломӣ намудани кӯдакон.
6. Ибодати Аллоҳ таъоло ва ба василаи хидмату итоати шавҳар ба Худо наздик шудан.
7. Бо табассуму лабханд пешвоз гирифтани шавҳар ва барои истироҳаташ фазои муносиб омода кардан.
8.Аз муҳаббату эҳтиромаш огоҳсохтани шавҳар
. 9. Эҳтирому қадрдонӣ кардани хешовандони шавҳар, ба хусус падару модар ва бародарони ӯ.
10. Ахлоқу рафтори накӯ бо шавҳар, ки ин муҳимтарин васоили ба даст овардани дили шавҳар ба ҳисоб меравад, зеро ахлоқи ҳамида ҷамоли ҳақиқии зан мебошад.
____________________
Ҷои таассуф аст баъзе занҳо, ки худро диндор ва бофарҳанг меноманд, дар ҳоле, ки заррае аз ахлоқи инсонӣ надоранд, м...Ещё... Ҳамоно зани мусалмоне, ки аз таълимоти Ислом пайравиӣ мекунад, чӣ гуна хушнудсозии шавҳари худро медонад. Баъзе сабабҳову воситаҳои муҳими ба даст овардани ризоияти шавҳар ин аст:
1. Итоати фармонҳои Худои таъоло.
2. Даст кашадан аз гуноҳҳо.
3. Фармонбардории шавҳар ва лутфу меҳрубонӣ кардан нисбати ӯ.
4. Тозагии хона ва бонуи хона.
5. Тарбияи исломӣ намудани кӯдакон.
6. Ибодати Аллоҳ таъоло ва ба василаи хидмату итоати шавҳар ба Худо наздик шудан.
7. Бо табассуму лабханд пешвоз гирифтани шавҳар ва барои истироҳаташ фазои муносиб омода кардан.
8.Аз муҳаббату эҳтиромаш огоҳсохтани шавҳар
. 9. Эҳтирому қадрдонӣ кардани хешовандони шавҳар, ба хусус падару модар ва бародарони ӯ.
10. Ахлоқу рафтори накӯ бо шавҳар, ки ин муҳимтарин васоили ба даст овардани дили шавҳар ба ҳисоб меравад, зеро ахлоқи ҳамида ҷамоли ҳақиқии зан мебошад.
____________________
Ҷои таассуф аст баъзе занҳо, ки худро диндор ва бофарҳанг меноманд, дар ҳоле, ки заррае аз ахлоқи инсонӣ надоранд, мебинӣ ки бар шавҳарони худ туршрӯӣ намуда, бонг мезананд. Ин рафтори онҳо ҳамоқату аблаҳӣ ва худпарастӣ аст. Пас оё чунин рафтор ба зане, ки худро дар назди мардум диндор нишон додааст, мезебад? На, ҳаргиз!
______________________
Парвардигори оламиён ҳамаи мо бандагонро ба ахлоқи накӯ ва лутфу нармӣ кардан бо мардум амр намуда мефармояд: (<< Бандагони накукор ононеанд), ки хашму ғазаби худро фурӯ нишонанд ва аз бадии мардум даргузаранд>>. (Оли Имрон: 134
Инналлазина такв изо массахум тоифум минашшайтони тазкуру фа изо хум мубсирун.
Яъне:<<Ба дурусти ононе ки пархезгор шудаанд, чун гирифтор шавад ишонро васваса аз шайтон панд гиранд,пас он гох ишон биноёнанд>>.Он вакт хавфи Худо бар дилаш муставли гардид,ки ба замин афтод ва бехуш шуд .Вакте хеле дер шуд падараш дар чустучуи у аз хона берун омад ва дид ,ки бехуш афтодааст.Уро бардошт ва ба хона бурд.Чун чавон ба хуш омад, па...ЕщёИССАИ ТОЗАЧАВОНЕ,КИ АЗ ХУДО МЕТАРСАД/.Ривоят мекунанд,дар давраи хилофати хазрати Умар (р)чавони обиде дар масчиде ибодат мекард.Хазрати Умар (р)аз касрати (бисёрии)ибодати у таачуб мекарданд.Падари он чавон бисёр пир шуда буд ва он чавон пас аз адои намози ишоъ хидмати падараш мерафт.Як шаб дар рох зане ошику дилбохтаи у шуд.Он зан хар шаб уро ба хонаи худ мехонд ва ба иртибоки гунох тахрикаш мекард.Билохир як шаб у хамрох бо он зан ба рох афтод.Зан вориди хонааш шуд.Вакте ки у дами дар расид ва хост,ки вориди хонаи он зан шавад ин оят ба хотираш расид:
Инналлазина такв изо массахум тоифум минашшайтони тазкуру фа изо хум мубсирун.
Яъне:<<Ба дурусти ононе ки пархезгор шудаанд, чун гирифтор шавад ишонро васваса аз шайтон панд гиранд,пас он гох ишон биноёнанд>>.Он вакт хавфи Худо бар дилаш муставли гардид,ки ба замин афтод ва бехуш шуд .Вакте хеле дер шуд падараш дар чустучуи у аз хона берун омад ва дид ,ки бехуш афтодааст.Уро бардошт ва ба хона бурд.Чун чавон ба хуш омад, падараш гуфт:росташро гуй,ки чи ба сарат омад? Чавон ояти мазкурро хонд ва чон ба чонофарин супурд
дар бораи духтараке меравад, ки дар яке аз донишгоххои давлатхои халичи тахсил мекард..
У бисёр садои фораму дилнишин дошт ва хар шаб чун соат 1 мешуд ба кироати Куръон машгул мешуд.. . Ин кори доими у буд ... Аз сабаби хушовозиаш модараш дар пушти дар истода садои уро гуш мекард... Рузе духтарак бемор шуду бистари гашт дар бемористон... Пас аз чан хафтае аз дунё чашм пушид..
Муддате аз маргаш гузашт, модари гамгинаш аз руи одате ки дошт хар шаб омада духтарашро гуш мекард ин шабам бедор шуду назди утоки духтараш рафт, ки садохои гиря бо овози паст мебарояд у тарсида ба утоки худ гашт чун руз шуд ба шавхараш мочаро накл кард. Ба утоки духтар даромада дидан касе ва чизе нест... Шаби дигар низ чунин овози гиря шунид башавхараш гуфт шавхар гуфт ту аз руи тарсат чунин шунидаи.. Модар ки якин медонист чунин овоз шунидааст ба дугонаи худ хабар кард ва онхо ба яке аз уламои худ он чиро ки модари духтар мешунид гуфтанд.. Ин чиз барои олим ачиб афтод во хост бубинад худаш ... Чун шаб ...ЕщёКисса
дар бораи духтараке меравад, ки дар яке аз донишгоххои давлатхои халичи тахсил мекард..
У бисёр садои фораму дилнишин дошт ва хар шаб чун соат 1 мешуд ба кироати Куръон машгул мешуд.. . Ин кори доими у буд ... Аз сабаби хушовозиаш модараш дар пушти дар истода садои уро гуш мекард... Рузе духтарак бемор шуду бистари гашт дар бемористон... Пас аз чан хафтае аз дунё чашм пушид..
Муддате аз маргаш гузашт, модари гамгинаш аз руи одате ки дошт хар шаб омада духтарашро гуш мекард ин шабам бедор шуду назди утоки духтараш рафт, ки садохои гиря бо овози паст мебарояд у тарсида ба утоки худ гашт чун руз шуд ба шавхараш мочаро накл кард. Ба утоки духтар даромада дидан касе ва чизе нест... Шаби дигар низ чунин овози гиря шунид башавхараш гуфт шавхар гуфт ту аз руи тарсат чунин шунидаи.. Модар ки якин медонист чунин овоз шунидааст ба дугонаи худ хабар кард ва онхо ба яке аз уламои худ он чиро ки модари духтар мешунид гуфтанд.. Ин чиз барои олим ачиб афтод во хост бубинад худаш ... Чун шаб шуд ба назди утоки духтарак рафтанд садохои пасти гиря ба гуш расида мешуд дохили уток шуданд касеро надиданд.. Олим дар гиря даромад пурсидан чаро мегирйи ? Гуфт чун одати духтар буд харруз Куръон хондан вакте ба Куръонхони машгул мешуд малоик барои гуш кардан нозил мешудан чун духтарак нест онхо он садоро гум кардаан ва ин овози гиряи онхост....Аллаху Акбар… Хушо бар касоне ки тиловати Куръон мекунанд ва хусусан бар касонеки тиловати Куръон дар нисфи шаб мекунанд малоик бар садои онхо гуш мекунанд пас аз маргаш барои садои у гиря мекунанд.•••
Хар керо лутфу кунад, хазрати Хакк онаш дихад.
Як зани мастураи кокулпурайшонаш дихад.
Махрами тан махрами дил махрами чонаш дихад.
Духтари Мулову Хоча бинти Эшонаш дихад.
Хизматат орад бачо чои фомил чои ланко хардуро у дам кунад.
Зеби хона зеби хавли заби айвон асту зан!!!
Ки шинанду зоянд шерони нар.
Лаззати дуне зану дандон бувад.
Бе зану дандон чахон зиндон бувад.
Валекин зани бад Худое панох.
Сафар ид бошад бар он катхудой,
Ки бонуи зишташ бувад дар сарой.
Дари хурами бар сарой бибанд.
Ки бонги зан аз вай барояд баланд.
Чу зан рохи бозор гирад бизан,
Вагар на ту дар хона биншин чу зан.
ШАЙХ МУСЛИХИДДИНИ САЬДИИ ШЕРОЗИ
Берун магузор аели худ аз хона ба дар.
Шохе ки аз боли бом бурун ораду сар.
Аз меваи у тамаь кунад хар рохгузар.
Кунад марди дарвешро подшох.
Бирав панч навбат бизан бар дарат.
Ки ери мувофик бувад дар барат.
Хама руз агар гам хури гам мадор.
Чу гамгусорат бувад дар канор.
Киро хонаи хамхоба дуст.
Худоро ба рахмат назар суи уст.
ШАЙХ МУСЛИХИДДИН САЬДИИ ШЕРОЗИ
Кунад марди дарвешро подшох.
Бирав панч навбат бизан бар дарат.
Ки ери мувофик бувад дар барат.
Хама руз агар гам хури гам мадор.
Чу гамгусорат бувад дар канор.
Киро хонаи хамхоба дуст.
Худоро ба рахмат назар суи уст.
ШАЙХ МУСЛИХИДДИН САЬДИИ ШЕРОЗИ
1. " ХАЙРУН НИСОИ ИНАЗАРТА ИЛАЙХО САРАТИКА" Зане ки вакте шавхараш уро бубинад шоду хурсанд шавад гаму андухаш бартараф шавад.
2. "ВА ИН АМАРТАХО АТОАТИКА" Вакте ки шавхар амр кард ин зан итоати шавхаро мекунад. Забондарози накунад.
3. "ВА ИН ГИБТА АНХО ХАФИЗАТИКА ФИ МОЛИКА ВА НАФСИХО" Вакте ки бо ягон сабаб шавхар аз хона дур шуд. Ин зан хифз мекунад молхои шавхар ро ва хифз мекунад нафси худро аз дигарон. Бехтарини занро Расулуллох (с) чунин бахо доданд!!!
"Ман писари чавоне хастам вале рагбату хохишотам хеле зиёд аст ва наметавонам хохишоти нафсониамро аз нигох намудан ба суйи духтархо манъ намоям хангоме,ки дар бозор ва чойхои оммави карор мегирам чикор кунам то аз ин холат начот ёбам ?.
Олим гуфт:
"Ман ба саволи ту амали посух мегуям то ба он посухи ман худат каноъатбахш гарди. Олим як истакон ё чомеро лабрез аз шир намуда ба дасти он чавон дод.Ба у чунин гуфт ин чоми пур аз ширро ба дастат мегири ва огози бозор то чой муъаяне мерави ва коре мекуни,ки аз ин чом як катра шир ба замин нарезад. Ин чунин он олим яке аз шогирдонашро бо он чавон хамрох бо у фиристод то мувозиб бошанд,ки як катра шир аз ин чом нарезад агар хангоми рох рафтанаш резад дар назди хамагон уро бо чубе зананд. чавон чоми пур аз ширро бар даст гирифт ва хело мохирона бо он чоми пур аз шир аз аввали бозор то чойи муаян намудаи он олим ба хуби расид ва катрае шире аз он чом ба замин нарехт. х...ЕщёЧавоне ба назди олими исломе омад ва аз у чунин савол намуд:
"Ман писари чавоне хастам вале рагбату хохишотам хеле зиёд аст ва наметавонам хохишоти нафсониамро аз нигох намудан ба суйи духтархо манъ намоям хангоме,ки дар бозор ва чойхои оммави карор мегирам чикор кунам то аз ин холат начот ёбам ?.
Олим гуфт:
"Ман ба саволи ту амали посух мегуям то ба он посухи ман худат каноъатбахш гарди. Олим як истакон ё чомеро лабрез аз шир намуда ба дасти он чавон дод.Ба у чунин гуфт ин чоми пур аз ширро ба дастат мегири ва огози бозор то чой муъаяне мерави ва коре мекуни,ки аз ин чом як катра шир ба замин нарезад. Ин чунин он олим яке аз шогирдонашро бо он чавон хамрох бо у фиристод то мувозиб бошанд,ки як катра шир аз ин чом нарезад агар хангоми рох рафтанаш резад дар назди хамагон уро бо чубе зананд. чавон чоми пур аз ширро бар даст гирифт ва хело мохирона бо он чоми пур аз шир аз аввали бозор то чойи муаян намудаи он олим ба хуби расид ва катрае шире аз он чом ба замин нарехт. хангоме,ки ба назди он Олим расиданд ва аз у Олим пурсид: "Чандто духтареро дар ин масири рох диди хангоми рох рафтанат?" Гуфт чавон :"Олими гироми ман дар аснои рох рафтанам духтар он тараф истад чизеро дар атрофам мушохида нанамудам.хамеша дар тарсу бими он будам,ки агар катрае шир аз ин чом резад дар назди мардуми дар атрофам буда шарманда мешавам аз он чубе,ки бо он маро мурокиби ман маро бо у мезанад" Олим гуфт: " Бале акнун фахмиди чунин аст холи шахси муъмин дар ин дунё.Шахси муъмин ва мусалмон ?амеша метарсад аз Худованд ва хории рузи киёмат хангоме,ки иртикоби гунох мегардад дар дунё." Пас бидон ва огох бош писарам хамеша,ки ин муъминони хакики химоя менамоянд нафсхои саркаши худро аз иртикоби гунохон. Зеро хамеша рузи киёмат ва хисобу китоби онро пеши назар мегузоранд кабл аз даст задан ба гунох ва ё нигаристан ба духтар
1.Занхое ки пайкари дилкашу зебо доранд. 2.Занхое ки шарму хаеи занона доранд. 3.занхое ки мустакиланд вале гапи мардро гуш карда метавонанд. 4.Занхое ки пеш аз хона баромадан аз мард ичозат мепурсанд. 5.Занхое ки ботамкин хастанд. 6.Занхое ки хоксоранд. 7.Занхое ки кадбонуи хуб хастанд. 8.Занхое ки аз ухдаи тарбияи кудак хуб мебароянд. 9.Занхое ки хар гиз гапи мардро ду намекунанд. 10.Занхое ки мушкидоти зиндагиро тахамул мекунанд. 11.Занхое ки ба хаети берун аз оилаи шавхар дахолат намекунанд. 12.Занхое ки бори хонаро ба души мард намегузаронанд 13.Занхое ки такво доранд. 14.Занхое ки хар гиз ба мард бахс намекунанд. 15.Занхое ки шавхар ро сарвари хона медонанд. 16.Занхое ки фармон бардор вахешовандони шавхаро хурмат мекунанд 17.Занхое ки метавонанд мушкилоти шавхаро дарк намояд