Значення поопераційних карток в навчанні дитини з аутизмом.
Навколишній світ незрозумілий дитині, яка страждає на дитячий аутизм. Вона не завжди може зв’язати між собою події, людей, звуки та образи. Вона не простежує логічних зв’язків між реаліями, які її оточують. Тому багато чого залишається для неї незрозумілим.
Першим етапом роботи з такими дітьми в школі повинно стати формування мотивації до навчання, а не вимога оволодіти всім матеріалом. Діти-аутисти виконують дії тоді, коли вони чітко сплановані: дитина повинна бути впевненою в тому, що робити спочатку, який наступний порядок діяльності, як завершити.
Для цього можна в кабінеті, де перебуває дитина-аутист, повісити поопераційні картки, на яких у вигляді малюнків і символів будуть позначені всі дії по порядку. Наприклад, на шафі намальована схема, як зібратися на прогулянку. Такі схеми можна розвісити у ванній, на робочому столі та в дитячій кімнаті.
Іноді аутичній дитини потрібна фізична допомога в здійсненні дії. Тоді дорослі беруть її руки в свої та показують, як потрібно робити. Пам’ятайте, що тілесний контакт сприяє зниженню тривожності у малюка. Аутичним дітям важко оволодіти новими діями, але вони завжди хочуть зробити все добре. Тому радимо спочатку давати такі завдання, з якими вони будуть успішно справлятися.
Діти з хворобою дитячий аутизм дуже часто швидко втомлюються як фізично, так і психологічно. Тому їм необхідний свій ритм роботи, часті зміни однієї діяльності на іншу. Для цього радимо продумати і написати індивідуальні завдання на картках, які будуть пропонуватися дитині, коли вона втомиться працювати з усіма.
Дитина з хворобою дитячий аутизм погано орієнтується в просторі і часі. Радимо скласти план групи або класу, всієї школи, де буде вказано розташування всіх необхідних об’єктів. Також необхідно скласти режим дня за допомогою символів і малюнків. Але скласти і повісити схеми - це ще не все. Потрібно, взявши їх у руки, подорожувати разом з дитиною, дізнаючись і називаючи предмети. Спочатку дитина відмовиться повторювати назви, тому педагог повинен це робити сам.
Якщо дитина відмовляється приймати правила, не нав’язуйте їх їй. Придивіться, що вона хоче робити, підіграйте. Головне - це встановити з нею справжній контакт.
Аутизм у дітей, ознаки якого чітко проявляються в повсякденному житті, повинен максимально нівелюватися за допомогою особистого контакту між дорослим і малюком. Обов’язково навчіться планувати день разом з дитиною. Увечері або безпосередньо вранці намалюйте всі події, які відбуватимуться вдень. Дитина буде готова до ситуації, і це не викличе у неї негативізму.
Будьте уважні до дітей, що страждають на дитячий аутизм, і у вас з ними все вийде!
Присоединяйтесь — мы покажем вам много интересного
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев