2. Неделя 1-я по Пятидесятнице, Всех святых. Глас 8-й[1]. Заговенье на Петров пост (Петров мясопуст)[2].
Свт. Ники́фора испове́дника, патриарха Константинопольского. Вмч. Иоанна Нового, Сочавского. Блгв. кн. Иулиани́и, кн. Вяземской, Новото́ржской (службу зри 21 декабря).
Сщмч. Ера́зма О́хридского.
Совершается служба Недели Всех святых (по Триоди Цветной).
Примечание. Рядовая служба Минеи переносится (см. примечание 1 июня).
На великой вечерне «Блажен муж» – кафизма вся.
На «Господи, воззвах» стихиры на 10 (из Триоди): воскресные, глас 8-й – 6, и всех святых, глас 6-й – 4. «Слава» – всех святых, глас тот же: «Му́ченик боже́ственный лик...», «И ныне» – догматик, глас 8-й: «Царь Небе́сный...».
Вход. Прокимен дня. Паримии всех святых – 3.
На литии стихира храма и стихиры всех святых, глас 1-й. «Слава» – всех святых, глас 5-й: «Ны́нешнему торжеству́...», «И ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Храм и дверь еси...».
На стиховне стихиры воскресные (из Триоди), глас 8-й. «Слава» – всех святых, глас 6-й: «Прииди́те, ве́рнии...», «И ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Творе́ц и Изба́витель...».
По Трисвятом – «Богородице Дево...» (дважды) и тропарь всех святых, глас 4-й: «И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х...» (единожды).
Примечание. «От сея́ же Неде́ли начина́ем чести́ на у́тренях Неде́льных Седмь Посла́ний Собо́рных, и 14 Посла́ний Свята́го апо́стола Па́вла; Открове́ние Иоа́нна Богосло́ва. Чтем же их на бде́ниих Неде́льных, пре́жде ины́х чте́ний, до Вели́кия Святы́я Неде́ли Па́схи. В 50-цу же всю Дея́ния святы́х апо́стол чтем в Неде́лях, я́коже предписа́ся. От сего́ же бде́ния начина́ем чести́ Толкова́ния Иоа́нна Златоу́стаго, Ева́нгелие е́же от Матфе́я, от 13 Сло́ва пе́рвыя кни́ги; оста́вшая же Богосло́ва чтем во 12 днех по Христо́ве Рождестве́. В весь же ме́сяц сей, и вторы́й, соверша́ем о́бе кни́ги толкова́тельныя, 1-ю и 2-ю, на чте́ниих у́тренних, до исхо́да ме́сяца а́вгуста: кроме́ егда́ прилучи́тся житие́ не́коего свята́го, тогда́ оставля́ем, и чтем житие́ свята́го» (Типикон, гл. 50, «Неделя всех святых», 1-е и 2-е «зри»).
На утрене на «Бог Господь» – тропарь воскресный, глас 8-й (дважды). «Слава» – тропарь всех святых, глас 4-й: «И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х...», «И ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Еже от ве́ка...».
Кафизмы 2-я и 3-я. Малые ектении. Седальны воскресные (из Триоди).
Непорочны[3]. «Ангельский собор...»[4]. Ипакои, степенны и прокимен – гласа[5]. Евангелие воскресное 1-е. «Воскресение Христово видевше...» (единожды). По 50-м псалме: «Слава» – «Молитвами апостолов...», «И ныне» – «Молитвами Богородицы...». Стихира воскресная, глас 6-й: «Воскрес Иисус от гроба...».
Каноны (из Триоди): воскресный со ирмосом на 4 (ирмосы единожды), Крестовоскресный на 2, Богородицы на 2 и всех святых на 6.
Библейские песни «Поем Господеви...».
Катавасия «Отве́рзу уста́ моя́...».
Примечание. С этого дня до 1 августа на утрене, когда поется великое славословие, катавасия «Отве́рзу уста́ моя́...».
По 3-й песни – седален всех святых, глас 8-й: «Пра́отец, оте́ц, патриа́рх...». «Слава» – тот же седален, «И ныне» – Богородичен Триоди, глас тот же: «Небе́сную дверь и киво́т...».
По 6-й песни – кондак всех святых, глас 8-й: «Яко нача́тки естества́...», и икос, глас тот же: «И́же по всей земли́ му́чившиися...».
На 9-й песни поем «Честнейшую».
По 9-й песни – «Свят Господь Бог наш». Ексапостиларий воскресный 1-й (из Триоди). «Слава» – светилен всех святых, «И ныне» – Богородичен Триоди.
«Всякое дыхание...» и хвалитные псалмы.
На хвалитех стихиры на 8 (из Триоди): воскресные, глас 8-й – 5, и всех святых, глас 4-й – 3 (со своими стихами). «Слава» – стихира евангельская 1-я, глас 1-й: «На го́ру ученико́м...», «И ныне» – «Преблагословенна еси...».
Великое славословие. По Трисвятом – тропарь воскресный: «Воскрес из гроба...».
Отпуст воскресный: «Воскресый из мертвых...».
На часах – тропарь воскресный. «Слава» – тропарь всех святых. Кондак всех святых.
На Литургии блаженны гласа – 4 (из Триоди), и всех святых, песнь 6-я – 4.
На входе – «...Воскресы́й из мертвых...».
По входе – тропарь воскресный, тропарь всех святых. «Слава, и ныне» – кондак всех святых.
Прокимен – воскресный, глас 8-й: «Помоли́теся, и воздади́те Го́сподеви Бо́гу на́шему», стих: «Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие и́мя Его́»; и всех святых, глас 4-й: «Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев».
Апостол – Недели Всех святых (Евр., зач. 330:11:33–12:2). Евангелие – Недели Всех святых (Мф., зач. 38:10:32–33, 37–38;19:27–30).
Аллилуиарий (всех святых), глас 4-й: «Воззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша их»; стих: «Мно́ги ско́рби пра́ведным, и от всех их изба́вит я Госпо́дь».
Примечание. В Типиконе, Цветной Триоди и Апостоле в Неделю всех святых указаны прокимны и причастны воскресные и святых, а аллилуиарий – только святых[6].
Причастен – воскресный: «Хвали́те Го́спода с Небе́с...», и всех святых: «Ра́дуйтеся, пра́веднии...».
Отпуст воскресный: «Воскресый из мертвых...».
Примечание. «На трапе́зе утеше́ние бра́тии, гото́вящимся к по́стному по́двигу» (Цветная Триодь. М., 2002. Л. 288 об.).
Примечание. «Подоба́ет ве́дати, яко в пост святы́х апо́стол, и Христо́ва Рождества́, во вто́рник, и четверто́к, ры́бы не яди́м, но еле́й и вино́ то́чию. В понеде́льник, в сре́ду и пято́к ни еле́я вкуша́ем, ни вина́, но пости́мся до 9-го часа́, и яди́м в ты́я дни сухояде́ние. В суббо́ты же и Неде́ли яди́м ры́бы. А́ще случи́тся святы́й во вто́рник, или́ в четверто́к име́яй славосло́вие, яди́м ры́бу; а́ще в понеде́льник, подо́бне. А́ще среда́ и пято́к, разреша́ем на еле́й и вино́ то́чию; яди́м же еди́ною днем. А́ще ли святы́й име́яй бде́ние, в сре́ду, или́ пято́к, разреша́ем на еле́й и вино́ и ры́бу. А́ще ли случи́тся па́мять свята́го, его́же есть храм, в сре́ду, или́ пято́к, твори́м подо́бне» (Типикон, глава 33-я, «зри»).
Присоединяйтесь — мы покажем вам много интересного
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев