Имом Термизий Абдуллоҳ ибн Укайм розияллоҳу анҳудан ривоят қилган ҳадисда Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Ким бирон нарсага боғланса Аллоҳ таоло уни ташлаб қўяди», дедилар. Абдуллоҳ ибн Масъуд розияллоҳу анҳудан ривоят, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундай дедилар: «Руқя (қилиш), кўзмунчоқ ва иссиқ-совуқ ширкдир» (Абу Довуд (3883), Ибн Можжа (3530), Аҳмад (3604), Табароний «Муъжам ал-Авсат» (2/119), Ибн Ҳиббон ўзларининг саҳиҳларида (6090), Байҳақий «Сунан ал-Кубро» (9/350), Ҳоким (4/463) (8290)-рақам остида, Албоний «Силсила ас-Соҳиҳа»да саҳиҳ санадилар (331)). Ушбу ҳадисда эслаб ўтилган руқия, у қайтарилган руқия бўлиб, у жиндан паноҳ сўраладиган ёки маъноси тушунарсиз бўлган ҳар қандай нарсадир. «Кўзминчоқ», эса араблар даъво қилишига кўра кўз тегишидан асрайди деб болаларига осиб қўядиган мунчоқ доналаридир. «Иссиқ-совуқ», эса сеҳрнинг бир тури бўлиб, аёл кишини эрига суюкли қилиб, унга нисбатан ишқини қўзғайди. Баъзи инсонлар
...Ещё
Имом Термизий Абдуллоҳ ибн Укайм розияллоҳу анҳудан ривоят қилган ҳадисда Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Ким бирон нарсага боғланса Аллоҳ таоло уни ташлаб қўяди», дедилар. Абдуллоҳ ибн Масъуд розияллоҳу анҳудан ривоят, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундай дедилар: «Руқя (қилиш), кўзмунчоқ ва иссиқ-совуқ ширкдир» (Абу Довуд (3883), Ибн Можжа (3530), Аҳмад (3604), Табароний «Муъжам ал-Авсат» (2/119), Ибн Ҳиббон ўзларининг саҳиҳларида (6090), Байҳақий «Сунан ал-Кубро» (9/350), Ҳоким (4/463) (8290)-рақам остида, Албоний «Силсила ас-Соҳиҳа»да саҳиҳ санадилар (331)). Ушбу ҳадисда эслаб ўтилган руқия, у қайтарилган руқия бўлиб, у жиндан паноҳ сўраладиган ёки маъноси тушунарсиз бўлган ҳар қандай нарсадир. «Кўзминчоқ», эса араблар даъво қилишига кўра кўз тегишидан асрайди деб болаларига осиб қўядиган мунчоқ доналаридир. «Иссиқ-совуқ», эса сеҳрнинг бир тури бўлиб, аёл кишини эрига суюкли қилиб, унга нисбатан ишқини қўзғайди. Баъзи инсонлар кўзмунчоқ, чиғаноқ ва шунга ўхшаш нарсаларнинг манфаати бор деб ишонадилар. Шунинг учун бу нарсаларни кўздан сақлаш ёки балоларни қайтариш мақсадида, иморатларига, сўриларига, сайёраларига, бўйинларига ва болаларига осиб, ҳатто кийимларига тикиб қўядилар. Баъзилар эса ҳар ҳил тошлардан ясалган узуклар тақиб оладилар. Бу шубҳасиз Аллоҳга бўлган таваккулни бекор қилади, инсонга заифликни зиёда қилади, ҳамда бу ҳаром билан даволанишдир. Бу ишларни қилувчи киши, мана шу нарсалар Аллоҳнинг изнисиз ўзлари мустақил равишда фойда ё зарар беради деб эътиқод қилса, катта ширк қилган мушрик бўлади. Агар, улар фойда ё зарарга сабабдирлар деб эътиқод қилса - ҳолбуки Аллоҳ уларни сабаб қилмаган – кичик ширк қилган мушрик бўлади ва бу сабаблардаги ширк бобига киради.
Кўз тегиши, назар бор нарса. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам ҳам: «Кўз тегиши ҳақдир» деб айтганлар (Муслим ривояти). Бу борада яна бошқа кўплаб ҳадисларни ҳам келтирса бўлади. Кўз тегиши бор нарса эканини динимиз айтибгина қолмай, ундан қандай сақланиш йўлларига ҳам кўрсатма бериб ўтган. Масалан: 1. Фалақ ва Нос сураларини ўқиш. 2. Оятул курсийни ўқиш. 3. Бақара сурасидан охирги икки оятни ўқиш. 4. Эрталабки ва кечки дуо-зикрларни ўқиш. 5. «Машаа Аллоҳу, ла қуввата илла биллаҳ» (Аллоҳ хоҳлаган нарсагина (бўлур), бор куч-қувват ёлғиз Аллоҳ биландир) дейиш кўз тегишдан сақлайди. Ҳишом ибн Урва отасидан ривоят қилиб айтадики, агар у ёқимли бирон нарсани кўрса ёки боғларидан бирортасига кирса шу сўзларни айтар экан. 6. Қуръон ва суннатга мувофиқ руқялар кўздан сақлайди. 7. Ёқимли бирон нарсани кўрганда ё эшитганда «Аллоҳумма барик алайҳи» (Парвардигоро, Ўзинг унга баракотли қил) деб дуо қилиш ҳам кўз тегиб қолишдан сақланиш воситаларидан ҳисобланади. Ва яна бу
...Ещё
Кўз тегиши, назар бор нарса. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам ҳам: «Кўз тегиши ҳақдир» деб айтганлар (Муслим ривояти). Бу борада яна бошқа кўплаб ҳадисларни ҳам келтирса бўлади. Кўз тегиши бор нарса эканини динимиз айтибгина қолмай, ундан қандай сақланиш йўлларига ҳам кўрсатма бериб ўтган. Масалан: 1. Фалақ ва Нос сураларини ўқиш. 2. Оятул курсийни ўқиш. 3. Бақара сурасидан охирги икки оятни ўқиш. 4. Эрталабки ва кечки дуо-зикрларни ўқиш. 5. «Машаа Аллоҳу, ла қуввата илла биллаҳ» (Аллоҳ хоҳлаган нарсагина (бўлур), бор куч-қувват ёлғиз Аллоҳ биландир) дейиш кўз тегишдан сақлайди. Ҳишом ибн Урва отасидан ривоят қилиб айтадики, агар у ёқимли бирон нарсани кўрса ёки боғларидан бирортасига кирса шу сўзларни айтар экан. 6. Қуръон ва суннатга мувофиқ руқялар кўздан сақлайди. 7. Ёқимли бирон нарсани кўрганда ё эшитганда «Аллоҳумма барик алайҳи» (Парвардигоро, Ўзинг унга баракотли қил) деб дуо қилиш ҳам кўз тегиб қолишдан сақланиш воситаларидан ҳисобланади. Ва яна бундан бошқа мисолларни келтирсак бўлади. Батафсил маълумот учун саҳиҳ дуо ва зикр китобларига мурожаат қилинг.
Энди, кўзмунчоқ кўздан сақлаши ҳақида на Аллоҳ ва на Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам хабар бердилар. Бу иш ғайбий масала бўлгани учун, тажриба орқали буни хис қилиб бўлмайди. Ушба масалада биз Аллоҳ ва Расули соллаллоҳу алайҳи ва саллам кўрсатмаси билан чекланишимиз вожиб бўлади. Шундай экан, кўзмунчоқ орқали кўз тегишидан сақланишлик ширк бўлади, бундан барчамиз сақланишимиз керак, Аллоҳ ва Расули соллаллоҳу алайҳи ва саллам йўллаб қўйган услубдагина кўздан сақланишимиз керак. Энди агар кўзмунчоқ қайси жиҳатдан ширк бўлади деган савол туғилиши мумкин. Бу рубубият тавҳидидаги ширк амалига киради. Чунки кўзмунчоқ билан кўздан сақланмоқчи бўлганлар Аллоҳ сабаб қилмаган нарсани сабаб қилишди. Сабабларни жорий қилувчи зот Аллоҳ таоло, ким Аллоҳ сабаб қилмаган нарсани сабаб деса, бу ишида Аллоҳга ўзини шерик қилган бўлади, Аллоҳ сақласин! Баъзи одамларга, хусусан аёлларга бу нарсаларни османглар, ширк бўлади дейилса, биз буни чирой учун осамиз, сақлайди деб эътиқод қилмаймиз деб баҳона қилишади. Кўзмунчоқларни зийнат қилиб ишлатиш жоиз эмас. Чунки у, нима бўлганида ҳам, одамлар назарида «кўздан асровчи» нарса сифатида шаклланган. Қолаверса, ширкка олиб борадиган барча воситани ишлатиш ҳаромдир. Кўзмунчоқ эса, жоҳил халқимизнинг ширк келтиришига омил бўлган иллатдир. Шунинг учун кўзмунчоқдан бошқа бирон безак воситасини ишлатиш керак. Валлоҳу аълам.
Мы используем cookie-файлы, чтобы улучшить сервисы для вас. Если ваш возраст менее 13 лет, настроить cookie-файлы должен ваш законный представитель. Больше информации
Комментарии 6
Кўз тегишидан сақланиш учун турли нарсаларни осишлик
Имом Термизий Абдуллоҳ ибн Укайм розияллоҳу анҳудан ривоят қилган ҳадисда Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Ким бирон нарсага боғланса Аллоҳ таоло уни ташлаб қўяди», дедилар.
...ЕщёАбдуллоҳ ибн Масъуд розияллоҳу анҳудан ривоят, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундай дедилар: «Руқя (қилиш), кўзмунчоқ ва иссиқ-совуқ ширкдир» (Абу Довуд (3883), Ибн Можжа (3530), Аҳмад (3604), Табароний «Муъжам ал-Авсат» (2/119), Ибн Ҳиббон ўзларининг саҳиҳларида (6090), Байҳақий «Сунан ал-Кубро» (9/350), Ҳоким (4/463) (8290)-рақам остида, Албоний «Силсила ас-Соҳиҳа»да саҳиҳ санадилар (331)).
Ушбу ҳадисда эслаб ўтилган руқия, у қайтарилган руқия бўлиб, у жиндан паноҳ сўраладиган ёки маъноси тушунарсиз бўлган ҳар қандай нарсадир.
«Кўзминчоқ», эса араблар даъво қилишига кўра кўз тегишидан асрайди деб болаларига осиб қўядиган мунчоқ доналаридир.
«Иссиқ-совуқ», эса сеҳрнинг бир тури бўлиб, аёл кишини эрига суюкли қилиб, унга нисбатан ишқини қўзғайди.
Баъзи инсонлар
Имом Термизий Абдуллоҳ ибн Укайм розияллоҳу анҳудан ривоят қилган ҳадисда Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Ким бирон нарсага боғланса Аллоҳ таоло уни ташлаб қўяди», дедилар.
Абдуллоҳ ибн Масъуд розияллоҳу анҳудан ривоят, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундай дедилар: «Руқя (қилиш), кўзмунчоқ ва иссиқ-совуқ ширкдир» (Абу Довуд (3883), Ибн Можжа (3530), Аҳмад (3604), Табароний «Муъжам ал-Авсат» (2/119), Ибн Ҳиббон ўзларининг саҳиҳларида (6090), Байҳақий «Сунан ал-Кубро» (9/350), Ҳоким (4/463) (8290)-рақам остида, Албоний «Силсила ас-Соҳиҳа»да саҳиҳ санадилар (331)).
Ушбу ҳадисда эслаб ўтилган руқия, у қайтарилган руқия бўлиб, у жиндан паноҳ сўраладиган ёки маъноси тушунарсиз бўлган ҳар қандай нарсадир.
«Кўзминчоқ», эса араблар даъво қилишига кўра кўз тегишидан асрайди деб болаларига осиб қўядиган мунчоқ доналаридир.
«Иссиқ-совуқ», эса сеҳрнинг бир тури бўлиб, аёл кишини эрига суюкли қилиб, унга нисбатан ишқини қўзғайди.
Баъзи инсонлар кўзмунчоқ, чиғаноқ ва шунга ўхшаш нарсаларнинг манфаати бор деб ишонадилар. Шунинг учун бу нарсаларни кўздан сақлаш ёки балоларни қайтариш мақсадида, иморатларига, сўриларига, сайёраларига, бўйинларига ва болаларига осиб, ҳатто кийимларига тикиб қўядилар. Баъзилар эса ҳар ҳил тошлардан ясалган узуклар тақиб оладилар. Бу шубҳасиз Аллоҳга бўлган таваккулни бекор қилади, инсонга заифликни зиёда қилади, ҳамда бу ҳаром билан даволанишдир.
Бу ишларни қилувчи киши, мана шу нарсалар Аллоҳнинг изнисиз ўзлари мустақил равишда фойда ё зарар беради деб эътиқод қилса, катта ширк қилган мушрик бўлади. Агар, улар фойда ё зарарга сабабдирлар деб эътиқод қилса - ҳолбуки Аллоҳ уларни сабаб қилмаган – кичик ширк қилган мушрик бўлади ва бу сабаблардаги ширк бобига киради.
Кўз тегиши, назар бор нарса. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам ҳам: «Кўз тегиши ҳақдир» деб айтганлар (Муслим ривояти). Бу борада яна бошқа кўплаб ҳадисларни ҳам келтирса бўлади.
...ЕщёКўз тегиши бор нарса эканини динимиз айтибгина қолмай, ундан қандай сақланиш йўлларига ҳам кўрсатма бериб ўтган.
Масалан:
1. Фалақ ва Нос сураларини ўқиш.
2. Оятул курсийни ўқиш.
3. Бақара сурасидан охирги икки оятни ўқиш.
4. Эрталабки ва кечки дуо-зикрларни ўқиш.
5. «Машаа Аллоҳу, ла қуввата илла биллаҳ» (Аллоҳ хоҳлаган нарсагина (бўлур), бор куч-қувват ёлғиз Аллоҳ биландир) дейиш кўз тегишдан сақлайди. Ҳишом ибн Урва отасидан ривоят қилиб айтадики, агар у ёқимли бирон нарсани кўрса ёки боғларидан бирортасига кирса шу сўзларни айтар экан.
6. Қуръон ва суннатга мувофиқ руқялар кўздан сақлайди.
7. Ёқимли бирон нарсани кўрганда ё эшитганда «Аллоҳумма барик алайҳи» (Парвардигоро, Ўзинг унга баракотли қил) деб дуо қилиш ҳам кўз тегиб қолишдан сақланиш воситаларидан ҳисобланади.
Ва яна бу
Кўз тегиши, назар бор нарса. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам ҳам: «Кўз тегиши ҳақдир» деб айтганлар (Муслим ривояти). Бу борада яна бошқа кўплаб ҳадисларни ҳам келтирса бўлади.
Кўз тегиши бор нарса эканини динимиз айтибгина қолмай, ундан қандай сақланиш йўлларига ҳам кўрсатма бериб ўтган.
Масалан:
1. Фалақ ва Нос сураларини ўқиш.
2. Оятул курсийни ўқиш.
3. Бақара сурасидан охирги икки оятни ўқиш.
4. Эрталабки ва кечки дуо-зикрларни ўқиш.
5. «Машаа Аллоҳу, ла қуввата илла биллаҳ» (Аллоҳ хоҳлаган нарсагина (бўлур), бор куч-қувват ёлғиз Аллоҳ биландир) дейиш кўз тегишдан сақлайди. Ҳишом ибн Урва отасидан ривоят қилиб айтадики, агар у ёқимли бирон нарсани кўрса ёки боғларидан бирортасига кирса шу сўзларни айтар экан.
6. Қуръон ва суннатга мувофиқ руқялар кўздан сақлайди.
7. Ёқимли бирон нарсани кўрганда ё эшитганда «Аллоҳумма барик алайҳи» (Парвардигоро, Ўзинг унга баракотли қил) деб дуо қилиш ҳам кўз тегиб қолишдан сақланиш воситаларидан ҳисобланади.
Ва яна бундан бошқа мисолларни келтирсак бўлади. Батафсил маълумот учун саҳиҳ дуо ва зикр китобларига мурожаат қилинг.
Энди, кўзмунчоқ кўздан сақлаши ҳақида на Аллоҳ ва на Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам хабар бердилар. Бу иш ғайбий масала бўлгани учун, тажриба орқали буни хис қилиб бўлмайди. Ушба масалада биз Аллоҳ ва Расули соллаллоҳу алайҳи ва саллам кўрсатмаси билан чекланишимиз вожиб бўлади. Шундай экан, кўзмунчоқ орқали кўз тегишидан сақланишлик ширк бўлади, бундан барчамиз сақланишимиз керак, Аллоҳ ва Расули соллаллоҳу алайҳи ва саллам йўллаб қўйган услубдагина кўздан сақланишимиз керак.
Энди агар кўзмунчоқ қайси жиҳатдан ширк бўлади деган савол туғилиши мумкин. Бу рубубият тавҳидидаги ширк амалига киради. Чунки кўзмунчоқ билан кўздан сақланмоқчи бўлганлар Аллоҳ сабаб қилмаган нарсани сабаб қилишди. Сабабларни жорий қилувчи зот Аллоҳ таоло, ким Аллоҳ сабаб қилмаган нарсани сабаб деса, бу ишида Аллоҳга ўзини шерик қилган бўлади, Аллоҳ сақласин!
Баъзи одамларга, хусусан аёлларга бу нарсаларни османглар, ширк бўлади дейилса, биз буни чирой учун осамиз, сақлайди деб эътиқод қилмаймиз деб баҳона қилишади. Кўзмунчоқларни зийнат қилиб ишлатиш жоиз эмас. Чунки у, нима бўлганида ҳам, одамлар назарида «кўздан асровчи» нарса сифатида шаклланган. Қолаверса, ширкка олиб борадиган барча воситани ишлатиш ҳаромдир. Кўзмунчоқ эса, жоҳил халқимизнинг ширк келтиришига омил бўлган иллатдир. Шунинг учун кўзмунчоқдан бошқа бирон безак воситасини ишлатиш керак.
Валлоҳу аълам.