ат-Таввоб "Бандаларни тавбага йўлловчи ва уларнинг тавбасини кўплаб қабул қилувчи Зот. ат-Таввоб араб тили грамматикасида муболаға учун ишлатиладиган сўз. Агар ушбу сўзни Аллоҳ таолога нисбатан ишлатсак миқдор ва турини англаймиз. Яъни Аллоҳ таоло ҳар қанча миқдордаги гуноҳни ёки ҳар қандай турдаги гуноҳни бўлса ҳам кўплаб кечириб юбориши тушунилади. Тавбанинг луғатдаги маъноси «Бир нарсадан бошқа нарсага қайтиш», деганидир. Тавба, инсонни хатолар қуршаб олганида қутулиш йўлидир. Тавба кишининг ёмонликлари ҳамла қилган пайтда ҳимоя қуролидир. Тавба ҳавойи нафс ҳамла қилганида тўғри йўлга солувчи йўлбошчидир. «Тавба қилишлари учун тавба эшиги очилди. Албатта, Аллоҳ тавбаларни қабул қилувчи ва раҳмли зотдир» (Тавба, 118) «Тавба эшиги очилди», деган сўзнинг маъноси нима? Яъни бандаларни тавбага буриш учун уларни машаққатга гирифтор қилади, деганидир. Агар Аллоҳ таоло улардаги соғликни бардавом ва мол-мулкларини узлуксиз кўпайтирганида улар шаҳватларига ғарқ бўлишар эди. Лекин инсонла...Ещёат-Таввоб "Бандаларни тавбага йўлловчи ва уларнинг тавбасини кўплаб қабул қилувчи Зот. ат-Таввоб араб тили грамматикасида муболаға учун ишлатиладиган сўз. Агар ушбу сўзни Аллоҳ таолога нисбатан ишлатсак миқдор ва турини англаймиз. Яъни Аллоҳ таоло ҳар қанча миқдордаги гуноҳни ёки ҳар қандай турдаги гуноҳни бўлса ҳам кўплаб кечириб юбориши тушунилади. Тавбанинг луғатдаги маъноси «Бир нарсадан бошқа нарсага қайтиш», деганидир. Тавба, инсонни хатолар қуршаб олганида қутулиш йўлидир. Тавба кишининг ёмонликлари ҳамла қилган пайтда ҳимоя қуролидир. Тавба ҳавойи нафс ҳамла қилганида тўғри йўлга солувчи йўлбошчидир. «Тавба қилишлари учун тавба эшиги очилди. Албатта, Аллоҳ тавбаларни қабул қилувчи ва раҳмли зотдир» (Тавба, 118) «Тавба эшиги очилди», деган сўзнинг маъноси нима? Яъни бандаларни тавбага буриш учун уларни машаққатга гирифтор қилади, деганидир. Агар Аллоҳ таоло улардаги соғликни бардавом ва мол-мулкларини узлуксиз кўпайтирганида улар шаҳватларига ғарқ бўлишар эди. Лекин инсонлар тавба қилишлари учун уларни қийинчилик ва машаққатга ташлайди. Аллоҳ раҳматининг чегараси йўқ. Агар бандаларни гуноҳ-маъсият ва ҳаром лаззатлар устида қолдирса, улар дўзахий кимсага айланадилар. Лекин Аллоҳ у бандага раҳм-шафқат қилиб, тавба қилиши учун мусибатга дучор қилади. Кейин ат-Таввоб сифати билан ўша банданинг гуноҳларини кўплаб кечириб юборади."
ал-Ворис . "Мавжудотлар йўқ бўлганда ҳам боқий қолувчи зот. Дунё ҳаётида ҳамма ҳалок бўлади фақат ал-Ворис сифатли Зот тирик қолади. Чунки Аллоҳ таоло тирик ва боқий бўлиб, меросхўр бўлувчидир. Одатда мана шу уй менинг мулким, деб айтилади. Бу мажозий гап. Аслида уй Аллоҳникидир. Масалан, бир гала туя ҳайдаб кетаётган аъробийларнинг биридан бу туялар кимники? деб сўралганида, у «Улар Аллоҳники, менинг қўл остимда, холос», деб жавоб берган. Шунинг учун баъзи иморатлар устига «Мулк Аллоҳникидир», деб ёзиб қўйилади. Мол-дунё сенинг қўлингга омонат юзасидан вақтинча берилган. Бундан мақсад сени қандай йўл тутишингни синаш учун холос. Дунёдаги энг бадавлат инсонлардан бири олтинларини темир эшикли бир хонага қўйган. Эшик қаттиқ маҳкамланган. У киши кириб кетганида эшик беркилиб қолган. Хонадон аҳллари уни сафарга кетган деб ўйлашган. У киши эса очликдан вафот қилган. Охирги нафасдан олдин бармоғидан қон чиқариб, дунёдаги энг бадавлат одам очликдан вафот қилди, деб ёзиб қолдирган. Барча...Ещёал-Ворис . "Мавжудотлар йўқ бўлганда ҳам боқий қолувчи зот. Дунё ҳаётида ҳамма ҳалок бўлади фақат ал-Ворис сифатли Зот тирик қолади. Чунки Аллоҳ таоло тирик ва боқий бўлиб, меросхўр бўлувчидир. Одатда мана шу уй менинг мулким, деб айтилади. Бу мажозий гап. Аслида уй Аллоҳникидир. Масалан, бир гала туя ҳайдаб кетаётган аъробийларнинг биридан бу туялар кимники? деб сўралганида, у «Улар Аллоҳники, менинг қўл остимда, холос», деб жавоб берган. Шунинг учун баъзи иморатлар устига «Мулк Аллоҳникидир», деб ёзиб қўйилади. Мол-дунё сенинг қўлингга омонат юзасидан вақтинча берилган. Бундан мақсад сени қандай йўл тутишингни синаш учун холос. Дунёдаги энг бадавлат инсонлардан бири олтинларини темир эшикли бир хонага қўйган. Эшик қаттиқ маҳкамланган. У киши кириб кетганида эшик беркилиб қолган. Хонадон аҳллари уни сафарга кетган деб ўйлашган. У киши эса очликдан вафот қилган. Охирги нафасдан олдин бармоғидан қон чиқариб, дунёдаги энг бадавлат одам очликдан вафот қилди, деб ёзиб қолдирган. Барча мол-мулкнинг ҳақиқий меросхўри Аллоҳдир. «Нега сизлар Аллоҳ йўлида инфоқ-эҳсон қилмаяпсизлар?! Ҳолбуки, осмонлар ва ернинг ворислиги ёлғиз Аллоҳники-ку (яъни оз кунда сизлар бу оламдан ўтиб кетиб, кўлларингиздаги барча мол-дунёларингиз Аллоҳга мерос бўлиб қолади-ку)!» (Ҳадид, 10). Пайғамбар саллоллоҳу алайҳи васаллам дирҳам ва динор мерос қолдирмаганлар, у зот мана шу дин илмини мерос қолдирганлар. Ким ана шу илмни қўлга киритса, тўла насибани қўлга киритибди. Демак, Аллоҳ кимга яхшиликни ирода қилса, унга ҳам пайғамбарларга ато қилинган илм ва ҳикматни беради. Ким дунё ҳаётида саҳиҳ илм, Аллоҳ маърифати, теран фикр, покиза қалб ва ихлосни қўлга киритса, пайғамбарларнинг меросига эришибди. Шунинг учун бирор диний олимни мақтамоқчи бўлишса, Муҳаммадийя меросини қўлга киритибди, деб айтишади. Аллоҳ таоло Қиёмат куни: «Бутун мулк кимники?» деб нидо қилса, халойиқнинг барчаси: «Ал-Воҳид ва ал-Қаҳҳор сифатли Зот Аллоҳники», деб айтишади. Энг катта бозорга бориб 25 йил олдинги дўкон эгаларини рўйхатини ўқисанг, ҳозирги пайтдаги эгаларидан тамоман бошқа одамлар исмини ўқийсан. Чунки 25 йил аввалги эгалари ўрнига бошқа янги одамлар эгаллаган. Ҳар 50 йилда кўчмас мулклар, дўконлар ва экинзор ерларнинг янги эгаларига алишиб туради. Бу нарса то Аллоҳ еру осмонга якка ўзи меросхўр бўлгунча давом этади. Ҳақиқий мўмин бу нарсаларни аввалдан ҳис қилиб, барча нарсанинг меросхўри Аллоҳ таолонинг ўзи эканини ва бунга вақтинча омонат учун берилганини англайди. Ушбу исмга бизнинг алоқамиз шуки, қўл остимиздаги нарсалар бизники эмас, балки у бошқаларга ўтиб, охири Аллоҳ ўзи меросхўр бўлади. Бизга берилиши фақат омонат юзасидан экани, биз уни тасарруф қилувчи эканимиз, бир кун келиб у ҳақида қаттиқ сўроққа тутилишимизни идрок килиб юришимиздир"
Аллоҳим, бу менинг садақамдир Бир аёл ҳар сафар ўғилларидан биронтасини хулқида ёмон ўзгаришни кўрса, дарров садақа қилиб, таом тарқатар ва ушбу: “Уларнинг молларидан садақа ол. Бу билан уларни поклайсан, тозалайсан ва уларнинг ҳаққига дуо қил...” Тавба сураси, 103 - оятни ўқиб дуо қиларкан: “Аллоҳим, ушбу садақам фарзандимнинг ахлоқи покланиши учундир, чунки унинг бу ҳоли менга у касал бўлиб, хасталанганидан кўпроқ таъсир қилади, безовта қилади” дер экан. Яна бир аёл бўлса, камбағал эди, кунлик топганларига кифоя қиларли кун кечиришарди. Шу сабаб садақа қилишга ҳеч нарса тополмасди. Эри ёки ўғли бирон айб, гуноҳ содир қилишса, кечаси туриб Бақара сурасини зам қилиб намоз ўқир ва: “Аллоҳим, бу менинг садақамдир, уни мендан қабул эт. Уни менга ислоҳ қилиб бергин”, дея дуо қиларди. Нима учун вафот этган инсон дунёга қайтиш имкони берилса, садақани танлайди? Бу ҳақда Қуръони каримда: “Ва бирингизга ўлим келиб: «Эй Роббим, агар менинг ўлимимни яқин муддатга орқага сурсанг, бас, садақа қи...ЕщёАллоҳим, бу менинг садақамдир Бир аёл ҳар сафар ўғилларидан биронтасини хулқида ёмон ўзгаришни кўрса, дарров садақа қилиб, таом тарқатар ва ушбу: “Уларнинг молларидан садақа ол. Бу билан уларни поклайсан, тозалайсан ва уларнинг ҳаққига дуо қил...” Тавба сураси, 103 - оятни ўқиб дуо қиларкан: “Аллоҳим, ушбу садақам фарзандимнинг ахлоқи покланиши учундир, чунки унинг бу ҳоли менга у касал бўлиб, хасталанганидан кўпроқ таъсир қилади, безовта қилади” дер экан. Яна бир аёл бўлса, камбағал эди, кунлик топганларига кифоя қиларли кун кечиришарди. Шу сабаб садақа қилишга ҳеч нарса тополмасди. Эри ёки ўғли бирон айб, гуноҳ содир қилишса, кечаси туриб Бақара сурасини зам қилиб намоз ўқир ва: “Аллоҳим, бу менинг садақамдир, уни мендан қабул эт. Уни менга ислоҳ қилиб бергин”, дея дуо қиларди. Нима учун вафот этган инсон дунёга қайтиш имкони берилса, садақани танлайди? Бу ҳақда Қуръони каримда: “Ва бирингизга ўлим келиб: «Эй Роббим, агар менинг ўлимимни яқин муддатга орқага сурсанг, бас, садақа қилиб солиҳлардан бўлсам», демасдан аввал Биз сизларга ризқ қилиб берган нарсалардан нафақа қилинг” (Мунофиқун сураси, 10- оят), деб айтилган. Нима учун “Умра қиламан” демайди, “намоз ўқийман” демайди, “рўза тутаман” демайди, балки “садақа қиламан” дейди. Илм аҳли дейишди: Вафот этган киши ўлимидан кейин садақани қай даражада фойдаси, асари улкан бўлишини кўргани учун ҳам шундай дейди. Садақани кўпайтиринглар, албатта мўмин қиёмат кунида садақасининг сояси остида бўлади. arabic uz
| Агар инсон қалби бир соат Аллоҳнинг зикридан ғофил қоларкан, шайтон унинг қалбига ўрнашади, унга (ёлғон) ваъда беради, унга умид беради, унга (дунё ҳою ҳавасларига) иштаҳа беради ва ҳар бир водийда у билан бирга бўлиб (гуноҳ маъсиятга) қизиқтиради. Ибрат
Комментарии 8
"Бандаларни тавбага йўлловчи ва уларнинг тавбасини кўплаб қабул қилувчи Зот.
ат-Таввоб араб тили грамматикасида муболаға учун ишлатиладиган сўз. Агар ушбу сўзни Аллоҳ таолога нисбатан ишлатсак миқдор ва турини англаймиз. Яъни Аллоҳ таоло ҳар қанча миқдордаги гуноҳни ёки ҳар қандай турдаги гуноҳни бўлса ҳам кўплаб кечириб юбориши тушунилади.
Тавбанинг луғатдаги маъноси «Бир нарсадан бошқа нарсага қайтиш», деганидир. Тавба, инсонни хатолар қуршаб олганида қутулиш йўлидир. Тавба кишининг ёмонликлари ҳамла қилган пайтда ҳимоя қуролидир. Тавба ҳавойи нафс ҳамла қилганида тўғри йўлга солувчи йўлбошчидир.
«Тавба қилишлари учун тавба эшиги очилди. Албатта, Аллоҳ тавбаларни қабул қилувчи ва раҳмли зотдир» (Тавба, 118)
«Тавба эшиги очилди», деган сўзнинг маъноси нима? Яъни бандаларни тавбага буриш учун уларни машаққатга гирифтор қилади, деганидир. Агар Аллоҳ таоло улардаги соғликни бардавом ва мол-мулкларини узлуксиз кўпайтирганида улар шаҳватларига ғарқ бўлишар эди. Лекин инсонла...Ещёат-Таввоб
"Бандаларни тавбага йўлловчи ва уларнинг тавбасини кўплаб қабул қилувчи Зот.
ат-Таввоб араб тили грамматикасида муболаға учун ишлатиладиган сўз. Агар ушбу сўзни Аллоҳ таолога нисбатан ишлатсак миқдор ва турини англаймиз. Яъни Аллоҳ таоло ҳар қанча миқдордаги гуноҳни ёки ҳар қандай турдаги гуноҳни бўлса ҳам кўплаб кечириб юбориши тушунилади.
Тавбанинг луғатдаги маъноси «Бир нарсадан бошқа нарсага қайтиш», деганидир. Тавба, инсонни хатолар қуршаб олганида қутулиш йўлидир. Тавба кишининг ёмонликлари ҳамла қилган пайтда ҳимоя қуролидир. Тавба ҳавойи нафс ҳамла қилганида тўғри йўлга солувчи йўлбошчидир.
«Тавба қилишлари учун тавба эшиги очилди. Албатта, Аллоҳ тавбаларни қабул қилувчи ва раҳмли зотдир» (Тавба, 118)
«Тавба эшиги очилди», деган сўзнинг маъноси нима? Яъни бандаларни тавбага буриш учун уларни машаққатга гирифтор қилади, деганидир. Агар Аллоҳ таоло улардаги соғликни бардавом ва мол-мулкларини узлуксиз кўпайтирганида улар шаҳватларига ғарқ бўлишар эди. Лекин инсонлар тавба қилишлари учун уларни қийинчилик ва машаққатга ташлайди. Аллоҳ раҳматининг чегараси йўқ. Агар бандаларни гуноҳ-маъсият ва ҳаром лаззатлар устида қолдирса, улар дўзахий кимсага айланадилар. Лекин Аллоҳ у бандага раҳм-шафқат қилиб, тавба қилиши учун мусибатга дучор қилади. Кейин ат-Таввоб сифати билан ўша банданинг гуноҳларини кўплаб кечириб юборади."
.
"Мавжудотлар йўқ бўлганда ҳам боқий қолувчи зот. Дунё ҳаётида ҳамма ҳалок бўлади фақат ал-Ворис сифатли Зот тирик қолади. Чунки Аллоҳ таоло тирик ва боқий бўлиб, меросхўр бўлувчидир. Одатда мана шу уй менинг мулким, деб айтилади. Бу мажозий гап. Аслида уй Аллоҳникидир. Масалан, бир гала туя ҳайдаб кетаётган аъробийларнинг биридан бу туялар кимники? деб сўралганида, у «Улар Аллоҳники, менинг қўл остимда, холос», деб жавоб берган. Шунинг учун баъзи иморатлар устига «Мулк Аллоҳникидир», деб ёзиб қўйилади.
Мол-дунё сенинг қўлингга омонат юзасидан вақтинча берилган. Бундан мақсад сени қандай йўл тутишингни синаш учун холос.
Дунёдаги энг бадавлат инсонлардан бири олтинларини темир эшикли бир хонага қўйган. Эшик қаттиқ маҳкамланган. У киши кириб кетганида эшик беркилиб қолган. Хонадон аҳллари уни сафарга кетган деб ўйлашган. У киши эса очликдан вафот қилган. Охирги нафасдан олдин бармоғидан қон чиқариб, дунёдаги энг бадавлат одам очликдан вафот қилди, деб ёзиб қолдирган. Барча...Ещёал-Ворис
.
"Мавжудотлар йўқ бўлганда ҳам боқий қолувчи зот. Дунё ҳаётида ҳамма ҳалок бўлади фақат ал-Ворис сифатли Зот тирик қолади. Чунки Аллоҳ таоло тирик ва боқий бўлиб, меросхўр бўлувчидир. Одатда мана шу уй менинг мулким, деб айтилади. Бу мажозий гап. Аслида уй Аллоҳникидир. Масалан, бир гала туя ҳайдаб кетаётган аъробийларнинг биридан бу туялар кимники? деб сўралганида, у «Улар Аллоҳники, менинг қўл остимда, холос», деб жавоб берган. Шунинг учун баъзи иморатлар устига «Мулк Аллоҳникидир», деб ёзиб қўйилади.
Мол-дунё сенинг қўлингга омонат юзасидан вақтинча берилган. Бундан мақсад сени қандай йўл тутишингни синаш учун холос.
Дунёдаги энг бадавлат инсонлардан бири олтинларини темир эшикли бир хонага қўйган. Эшик қаттиқ маҳкамланган. У киши кириб кетганида эшик беркилиб қолган. Хонадон аҳллари уни сафарга кетган деб ўйлашган. У киши эса очликдан вафот қилган. Охирги нафасдан олдин бармоғидан қон чиқариб, дунёдаги энг бадавлат одам очликдан вафот қилди, деб ёзиб қолдирган. Барча мол-мулкнинг ҳақиқий меросхўри Аллоҳдир.
«Нега сизлар Аллоҳ йўлида инфоқ-эҳсон қилмаяпсизлар?! Ҳолбуки, осмонлар ва ернинг ворислиги ёлғиз Аллоҳники-ку (яъни оз кунда сизлар бу оламдан ўтиб кетиб, кўлларингиздаги барча мол-дунёларингиз Аллоҳга мерос бўлиб қолади-ку)!» (Ҳадид, 10).
Пайғамбар саллоллоҳу алайҳи васаллам дирҳам ва динор мерос қолдирмаганлар, у зот мана шу дин илмини мерос қолдирганлар. Ким ана шу илмни қўлга киритса, тўла насибани қўлга киритибди. Демак, Аллоҳ кимга яхшиликни ирода қилса, унга ҳам пайғамбарларга ато қилинган илм ва ҳикматни беради. Ким дунё ҳаётида саҳиҳ илм, Аллоҳ маърифати, теран фикр, покиза қалб ва ихлосни қўлга киритса, пайғамбарларнинг меросига эришибди. Шунинг учун бирор диний олимни мақтамоқчи бўлишса, Муҳаммадийя меросини қўлга киритибди, деб айтишади.
Аллоҳ таоло Қиёмат куни: «Бутун мулк кимники?» деб нидо қилса, халойиқнинг барчаси: «Ал-Воҳид ва ал-Қаҳҳор сифатли Зот Аллоҳники», деб айтишади.
Энг катта бозорга бориб 25 йил олдинги дўкон эгаларини рўйхатини ўқисанг, ҳозирги пайтдаги эгаларидан тамоман бошқа одамлар исмини ўқийсан. Чунки 25 йил аввалги эгалари ўрнига бошқа янги одамлар эгаллаган. Ҳар 50 йилда кўчмас мулклар, дўконлар ва экинзор ерларнинг янги эгаларига алишиб туради. Бу нарса то Аллоҳ еру осмонга якка ўзи меросхўр бўлгунча давом этади.
Ҳақиқий мўмин бу нарсаларни аввалдан ҳис қилиб, барча нарсанинг меросхўри Аллоҳ таолонинг ўзи эканини ва бунга вақтинча омонат учун берилганини англайди.
Ушбу исмга бизнинг алоқамиз шуки, қўл остимиздаги нарсалар бизники эмас, балки у бошқаларга ўтиб, охири Аллоҳ ўзи меросхўр бўлади. Бизга берилиши фақат омонат юзасидан экани, биз уни тасарруф қилувчи эканимиз, бир кун келиб у ҳақида қаттиқ сўроққа тутилишимизни идрок килиб юришимиздир"
Бир аёл ҳар сафар ўғилларидан биронтасини хулқида ёмон ўзгаришни кўрса, дарров садақа қилиб, таом тарқатар ва ушбу: “Уларнинг молларидан садақа ол. Бу билан уларни поклайсан, тозалайсан ва уларнинг ҳаққига дуо қил...” Тавба сураси, 103 - оятни ўқиб дуо қиларкан: “Аллоҳим, ушбу садақам фарзандимнинг ахлоқи покланиши учундир, чунки унинг бу ҳоли менга у касал бўлиб, хасталанганидан кўпроқ таъсир қилади, безовта қилади” дер экан.
Яна бир аёл бўлса, камбағал эди, кунлик топганларига кифоя қиларли кун кечиришарди. Шу сабаб садақа қилишга ҳеч нарса тополмасди. Эри ёки ўғли бирон айб, гуноҳ содир қилишса, кечаси туриб Бақара сурасини зам қилиб намоз ўқир ва: “Аллоҳим, бу менинг садақамдир, уни мендан қабул эт. Уни менга ислоҳ қилиб бергин”, дея дуо қиларди.
Нима учун вафот этган инсон дунёга қайтиш имкони берилса, садақани танлайди?
Бу ҳақда Қуръони каримда: “Ва бирингизга ўлим келиб: «Эй Роббим, агар менинг ўлимимни яқин муддатга орқага сурсанг, бас, садақа қи...ЕщёАллоҳим, бу менинг садақамдир
Бир аёл ҳар сафар ўғилларидан биронтасини хулқида ёмон ўзгаришни кўрса, дарров садақа қилиб, таом тарқатар ва ушбу: “Уларнинг молларидан садақа ол. Бу билан уларни поклайсан, тозалайсан ва уларнинг ҳаққига дуо қил...” Тавба сураси, 103 - оятни ўқиб дуо қиларкан: “Аллоҳим, ушбу садақам фарзандимнинг ахлоқи покланиши учундир, чунки унинг бу ҳоли менга у касал бўлиб, хасталанганидан кўпроқ таъсир қилади, безовта қилади” дер экан.
Яна бир аёл бўлса, камбағал эди, кунлик топганларига кифоя қиларли кун кечиришарди. Шу сабаб садақа қилишга ҳеч нарса тополмасди. Эри ёки ўғли бирон айб, гуноҳ содир қилишса, кечаси туриб Бақара сурасини зам қилиб намоз ўқир ва: “Аллоҳим, бу менинг садақамдир, уни мендан қабул эт. Уни менга ислоҳ қилиб бергин”, дея дуо қиларди.
Нима учун вафот этган инсон дунёга қайтиш имкони берилса, садақани танлайди?
Бу ҳақда Қуръони каримда: “Ва бирингизга ўлим келиб: «Эй Роббим, агар менинг ўлимимни яқин муддатга орқага сурсанг, бас, садақа қилиб солиҳлардан бўлсам», демасдан аввал Биз сизларга ризқ қилиб берган нарсалардан нафақа қилинг” (Мунофиқун сураси, 10- оят), деб айтилган.
Нима учун “Умра қиламан” демайди, “намоз ўқийман” демайди, “рўза тутаман” демайди, балки “садақа қиламан” дейди.
Илм аҳли дейишди: Вафот этган киши ўлимидан кейин садақани қай даражада фойдаси, асари улкан бўлишини кўргани учун ҳам шундай дейди. Садақани кўпайтиринглар, албатта мўмин қиёмат кунида садақасининг сояси остида бўлади.
arabic uz
Ибрат