Иоанна Богослова
Брат апостола Иоанна Богослова (+ ок. 98-117 гг.; память 26 сентября/9 октября), священномученик. Был призван на проповедь Евангелия Самим Господом из простых рыбаков вместе с братом (Мф. 4, 21; Мк. 1, 19-20). Святым апостолам Иакову, Иоанну и Петру Господь преимущественно открывал Божественные тайны: при воскрешении дочери Иаира (Мк. 5, 37-42; Лк. 8, 51-55), на Фаворской горе (Мф. 17, 1-9; Мк. 9, 2-9; Лк.9, 28-36) и в Гефсиманском саду (Мф. 26, 37-46; Мк. 14, 32-42; Лк. 22, 39-45).
После сошествия Святого Духа св. апостол Иаков проповедовал в Испании и других странах мира. Затем возвратился в Иерусалим, где открыто учил об Иисусе Христе, что Он истинный Мессия, Спаситель мира, обличал фарисеев и книжников в жестокосердии и неверии. Иудеи были не в состоянии противостоять апостольскому слову и за деньги наняли философа-волхва Гермогена, чтобы тот вступил в диспут с апостолом и опроверг его доводы о Христе, как о пришедшем на землю обетованном Мессии. Волхв послал ко святому апостолу своего ученика Филита, но тот уверовал в Господа Иисуса Христа. Вскоре и сам Гермоген убедился в силе Божией, сжег свои волшебные книги, принял святое Крещение и сделался истинным последователем Христовым.
Тогда иудеи убедили царя Ирода Агриппу (40-44 гг.) схватить апостола Иакова и осудить его на смерть. Святой Иаков, спокойно выслушав смертный приговор, продолжал свидетельствовать о Христе. Один из доносчиков на апостола по имени Иосия был поражен мужеством св. Иакова. Он уверовал в истину слов о пришествии Христа Мессии. Когда апостола повели на казнь, Иосия пал к его ногам, покаялся в своем грехе и молил о прощении. Апостол обнял, поцеловал его и сказал: «Мир тебе и прощение». Иосия исповедал всенародно веру во Христа и был обезглавлен вместе со св. Иаковом в 44 г. в Иерусалиме (по другим источникам, около 42 г.).
Канон апостолу Иакову Зеведееву, брату апостола Иоанна Богослова
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Твое́ю мре́жею, я́ко лове́ц иску́сен, от прегреше́ний глубины́ возве́д, блаже́нне, ду́шу мою́ просвети́ светолу́чными сия́нии и похвали́ти твою́ досто́йно, о богоявле́нне Иа́кове, па́мять, учениче́, сподо́би.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Преве́чный Отцу́, Собезнача́льный, пресоверше́нный же Бо́г, вопло́щся, яви́ся на земли́ я́ко Челове́к и соде́йственника благода́ти показа́, блаже́нне, и служи́теля тя́ прему́дра, си́лою Его́ укрепля́ема.
Разуме́ твоея́ души́ благоро́дие, тя́ Прове́дец Бо́г, и тве́рдость, учениче́, и непобори́му мы́сль, сла́вне, Свои́м служи́телем лу́чша поста́ви, язы́ком возвеща́юща.
Богородичен: Сове́та Вели́каго, о́тче, А́нгел, от Де́вы Ма́тере я́влься ми́ру, пло́ть прие́мь, я́ко доброде́тельми укра́шена ученика́ тя́ показу́ет и богогла́сника, Иа́кове, словеса́ Его́ вети́йствующа.
Песнь 3
Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Свы́ше тя́ дыха́ние ну́ждное Уте́шителя разже́гше, му́дра богогла́сника, вети́йствующа я́ве вели́чия показа́ вопло́щшагося Сло́ва, Его́же и самови́дец бы́л еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Тя́, я́коже стрелу́ избра́нну, сло́вом изощре́нну, в сердца́ враго́в вонзи́, растерза́я ду́ши сопроти́вных, прему́дре, и пленя́я, таи́нниче, си́х коры́сти, Иа́кове.
Нескве́рныя твоея́ души́ ти́хость Влады́це узре́ся, и пре́жде зва́ния, блаже́нне, достоприя́тен Ему́ яви́лся еси́, о Иа́кове, и смотре́ния Его́ учени́к бы́л еси́.
Свяще́нным твои́м, му́дре, житие́м и светоно́сным, е́же к Бо́гу сро́дством, всеблаже́нне, украша́емь я́сно, и соо́бщник показа́лся еси́, измла́да бо яви́лся еси́ Сло́ва ссе́льник.
Богородичен: Две́рь яви́ся мы́сленная Восто́ка свы́ше, су́щим на земли́ я́вльшагося, Де́во: Тобо́ю бо к на́м Сло́во прии́де спасти́ все́х от безслове́сия, Пречи́стая.
Седален
Улови́в язы́ки апо́стол сла́вный и научи́в концы́ земны́я Тебе́ кла́нятися со Отце́м и Ду́хом, Христе́ Бо́же, того́ ра́ди утверди́ Це́рковь Твою́ и ве́рным низпосли́ благослове́ние Твое́, Еди́не Ми́лостиве и Человеколю́бче.
Богородичен: Прему́дрость и Сло́во в Твое́м чре́ве заче́нши неопа́льно, Ма́ти Бо́жия, ми́ру родила́ еси́ ми́р Содержа́щаго, и во объя́тиях понесла́ еси́ вся́ Нося́щаго, Пита́теля все́х и Творца́ тва́ри. Те́мже молю́ Тя, Всесвята́я Де́во, и ве́рно сла́влю Тя́ изба́витися ми́ от прегреше́ний, и в де́нь Суда́, егда́ предста́ти и́мам пред лице́м Созда́теля моего́, Влады́чице Де́во Чи́стая, Твою́ по́мощь тогда́ пода́ждь ми́: вся́ бо мо́жеши, ели́ка хо́щеши, Всепе́тая.
Песнь 4
Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Пропове́дник Христо́в бы́в, боже́ственный Иа́кове, ты́, зва́н, у́бо ско́ро после́довал еси́, оте́ческую любо́вь презре́в и ве́чная измени́в теку́щими; те́м неизрече́ннаго небе́снаго насле́дия сподо́бился еси́, блаже́нне приснопа́мятне.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
О, те́плаго жела́ния твоего́ ко Влады́це Христу́! Ты́ бо Сего́ зело́ возжела́л еси́, сия́нием Того́ просве́щся, я́коже и вообрази́тися, и яви́тися все́м све́т вторы́й, пе́рваго заря́ми озари́вся и сла́вою, всече́стне блаже́нне Иа́кове.
Житие́ че́стно име́л еси́ и пречу́дно, жела́нием бо жела́ние неодержи́мо прие́мь, жела́нии богонача́лия соверше́ннаго блаже́нства дости́гл еси́, богови́дче, со безпло́тными поя́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Всего́ себе́ манове́нию отда́в Влады́чню, учениче́ Богозра́чне, доброде́тельми взя́лся еси́ явле́нно к высоте́ и боже́ственному вои́стинну кра́ю, и отту́ду целе́б ре́ки источа́еши па́мять твою́ ве́рно сла́вящим.
Богородичен: Ты́ ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты́ Предста́тельница, Ты́ и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище, к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бе́д ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющия.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Но́в, я́коже Илия́, ре́вностию разжига́емь, непоко́ршияся пропове́данию твоему́ попали́ти восхоте́л еси́, сла́вне, но возбрани́ тебе́ Хоти́тель милосе́рдия, науча́я кро́тости благода́тней.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Вше́д, доброде́телию коне́чною впери́м любве́ ра́ди лу́чших, престо́л Влады́ки возжела́л еси́, прему́дре, нача́льная держа́ти, не я́ко жела́я сла́вы су́етныя, но зре́ти посреди́ Его́же возжела́л еси́.
Превзы́де уста́вы, Спа́се, Иа́ков челове́чества, во Твою́ бо си́лу, я́ко в ри́зу, обле́кся, исцеле́ния то́чит ре́ки и чуде́с и просвеща́ет ве́рою концы́.
Све́тел тя́ о́блак Сло́ва, облиста́юща сла́вою обоже́на, на Фаво́рстей горе́ осени́, блаже́нне Иа́кове, и гла́с слы́шати Оте́ческий сподо́бился еси́, известву́яй Того́ Сыновство́.
Песнь 6
Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Струи́, я́ко от исто́чника, исцеле́ний непреста́нно излива́я и просвеще́ние уче́ния благоче́стно источа́я, му́дре, ду́ши, благоче́стно любо́вию, Иа́кове, приступа́ющия, просвеща́еши, преблаже́нне.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Сосу́д вместя́щ Влады́ка обре́т тя́, преблаже́нне, Своего́ бога́тнаго и честна́го дая́ния, оби́лует дарова́нии, и́же па́че ума́ та́инств, служи́телю присносу́щныя жи́зни.
Умерщвле́ние на́с ра́ди Влады́ка восхоте́ восприя́ти, ме́ртвых вину́ и́стиннаго воскресе́ния, я́ко му́дра таи́нника, блаже́нне, тя́ взя́т соде́тельника, в нощи́, в не́йже предая́шеся.
Богородичен: Бе́здну щедро́т ро́ждшая, Богоро́дице Де́во, от печа́льных жития́ ду́шу мою́ спаси́ и ра́дости духо́вныя две́ри ми́ отве́рзи, на Тя́ бо еди́ну наде́жду мою́ возложи́х.
Кондак
Гла́с Боже́ственный слы́шав, призыва́ющ тя́, любо́вь отца́ презре́л еси́ и прите́кл еси́ ко Христу́, Иа́кове, с сро́дником твои́м, сла́вне, с ни́мже сподо́бился еси́ ви́дети Госпо́дне Боже́ственное преображе́ние.
Икос
Вку́пе сы́й с бра́том в се́лех небе́сных, и́же свята́я ны́не ага́ряны попира́ющия, нога́ми скве́рными и нечи́стыми ходя́щия, боже́ственными ва́шими моли́твами отжени́те, и мучи́телем умышле́ния отсе́кше, и и́же от ни́х мно́жества ра́ди согреше́ний на́ших держи́мых, ны́не свобожде́ния сподо́бите: я́ко да во еди́но собра́вшеся, ви́дим Госпо́дне Боже́ственное преображе́ние.
Песнь 7
Ирмос: Бо́жия снисхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Ча́шу испи́л еси́, я́коже обеща́лся Влады́це Христу́, креще́нием Сего́ ты́ крести́лся еси́, богоблаже́нне. Ему́же ны́не усе́рдно зове́ши, ра́дуяся: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Заре́ю осия́емь боговиде́ния, яви́лся еси́, Иа́кове. Сего́ ра́ди тя́ венце́м Ца́рствия Благода́тель Христо́с украша́ет, со а́нгелы пою́ща: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Се́ тебе́ испо́лни обеща́ния Великода́вец, к Нему́ возне́сся подо́бием страда́ний Его́, Ему́же предстоя́, ны́не зове́ши, ра́дуяся: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Богородичен: Дво́ицу у́бо естество́м, но не лице́м, Ма́ти, пропове́дуем, из Тебе́ воплоще́ннаго. Его́же пло́тию изобража́ем и покланя́емся зра́ка воображе́нию, Тебе́ ра́ди Бо́гу прими́ршиися, Чи́стая.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Авраа́мское предложе́ние ты́, богови́дче, стяжа́л еси́, призва́вшему тя́ Христу́ после́дуя, и пресве́тел служи́тель бы́л еси́ Ему́, я́ко Соде́телю и Изба́вителю, поя́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Крепча́йше яви́ся гро́ма твое́ провозглаше́ние, зако́ннаго о́браза шуме́ние. Христа́ бо возгреме́л еси́ вселе́нней все́й, Бо́га, и Соде́теля, и Изба́вителя, поя́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Удиви́лся еси́, сла́вне, муче́ния све́тлостию и благоче́стия и́стинным просвеще́нием, я́ко кня́зь апо́стол поста́влен бы́л еси́ по все́й земли́, Соде́телю и Изба́вителю поя́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Богородичен: Вити́йстии язы́цы Тебе́ воспе́ти не мо́гут, о Богороди́тельнице, Мари́е Богоневе́сто! Бо́га бо родила́ еси́, су́щаго над все́ми, Отрокови́це Чи́стая, Соде́теля и Изба́вителя, Ему́же вопие́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Свя́то преше́д твое́ житие́, святы́х селе́ния дости́гл еси́, иде́же, ра́дуяся, зарю́ зри́ши трисия́нную; ея́же наслажда́яся, прему́дре, испо́лнены весе́лия певцы́ твоя́ и ра́дости, преблаже́нне, покажи́ твои́ми моли́твами, о Иа́кове!
Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Ви́дети тя́ злоде́и и уби́йцы, я́коже твоего́ Влады́ки пре́жде, не терпя́ще: те́х бо дея́ния укоря́я, твоего́ жития́ предложе́нием обличи́л еси́, убива́ют мече́м подража́теля Христу́, распя́тому пло́тию за челове́ки, о богоглаго́ливе преблаже́нне!
Ору́жием небе́сным томле́н бы́в, ра́нами И́род поги́бе, я́ко Твоя́, Сло́ве, служи́тели и ученики́, и́хже апо́столы наре́кл еси́, убива́ти не дово́лен бы́сть окая́нный. Те́мже тя́, пра́ведному промышле́нию Благода́теля, уди́вльшеся, велича́ем.
Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во, Ма́ти Бо́жия, па́че естества́ ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́, пре́жде все́х ве́к, я́ко Бла́г, Его́же ны́не и теле́с превы́шша разумева́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.
Светилен
Иа́кова воспое́м Зеведе́ова вси́: со Христо́м бо взы́де на го́ру Фаво́рскую, и зри́тель бы́сть Боже́ственнаго преображе́ния, и, соше́д, пропове́даша в четвероконе́чную всю́ с Петро́м и Иоа́нном.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев