УКРАЇНА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПЕРШОТРАВЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Шкільна, 20, м.Першотравенськ, Дніпропетровська обл., 52803
тел/факс (05633) 7-10-61б E-mail:
info@pershvyk.dp.ua,
www.pershvyk.dp.gov.ua Код ЄДРПОУ 04052666
До Васильківської сільської ради Петропавлівського району
Пропозиція
про добровільне об’єднання територіальних громад
П’ятого лютого цього року прийнято Закон України "Про добровільне об’єднання територіальних громад", який спрямований на децентралізацію публічної влади з реальним забезпеченням загальновизнаних європейських принципів
організаційної, правової і фінансової самостійності органів місцевого
самоврядування.
Цей закон регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст.
Що передбачає децентралізація влади.
Це:
- кардинальна трансформація місцевого самоврядування та територіальної організації влади;
- формування механізмів її солідарної відповідальності разом з бізнесом і громадянами за долю своєї територіальної громади, своєї "малої батьківщини";
- реальне забезпечення фінансової самодостатності територіальних громад, проведення дієвих медичної та освітньої реформ;
- підвищення за участю держави інвестиційної привабливості територій;
- екологічна реабілітація територій з урахуванням особливостей внутрішнього потенціалу;
- корінне вдосконалення місцевої дорожньої мережі та транспортних сполучень
та ін.
8 квітня цього року Кабінет Міністрів України затвердив Методику формування спроможних територіальних громад, згідно з якою визначаються потенційними адміністративними центрами міста обласного значення та населені пункти, що
мають статус районних центрів, і зони їх доступності. Зони доступності таких потенційних адміністративних центрів визначаються на відстані не більше 20 кілометрів дорогами з твердим покриттям. За певних обставин відстань може бути збільшена до 25 кілометрів.
Територіальна громада, яка розташована на однаковій відстані від
потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад, може бути включена до складу тієї спроможної територіальної громади, потенційний адміністративний центр якої має найбільш розвинену соціальну інфраструктуру і розташована в межах одного району.
Місто Першотравенськ, як місто обласного значення з досить розвиненою інфраструктурою за законом може
бути самостійною територіальною громадою або як адміністративний центр територіальної громади, створеної шляхом об’єднання з суміжними територіальними громадами.
Пропонуємо створити об’єднану територіальну громаду шляхом об’єднання Першотравенської міської громади, Миколаївської, Петрівської, Дмитрівської, Лозівської сільских громад та Васильківської селищної громади з адміністративним центром – місто обласного значення Першотравенськ.
На території потенційної територіальної громади будуть функціонувати 7 фельшерсько-акушерських пунктів, 5 амбулаторно – поліклінічних закладів, 2 лікарні, та 2 пункти постійного базування станцій швидкої допомоги.
За рахунок бюджету місцевого самоврядування на території громади функціонуватимуть:
11 шкіл I
– III ступеня,
2 школи I - II ступеня,
14 дитячих садків,
1 заклад позашкільної освіти
21 заклад культури
1 заклад для занять фізичною культурою і спортом.
Доцільність створення такої територіальної громади полягає в тому, що сусідні територіальні громади фактично інтегровані в м.Першотравенськ більше 30 років. За цей час тісно переплелись родинні зв’язки між мешканцями міста та сусідніх сіл. Розвинена інфраструктура міста Першотравенськ, близьке розташування (5-15 км.), стали причиною того що мешканці запропонованих до об’єднання громад надають перевагу послугам міста в сфері охорони здоров’я, шкільної та дошкільної освіти, культури, торгівельно-побутового обслуговування.
У разі створення запропонованої об’єднаної територіальної громади, вона буде дійсно спроможною з високим рівнем життя.
Громади, які увійдуть до об’єднаної територіальної громади з адміністративним центром – місто Першотравенськ, матимуть можливість отримувати майже поруч:
1. Якісні медичні послуги в лікарнях м.Першотравенська
2. При необхідності чи бажанні навчатися в шкільних та дошкільних навчальних закладах міста, якщо така можливість відсутня в певних населених пунктах.
3. Повний комплекс послуг відповідного адміністративного центру, в тому числі з питань соціального захисту, землеустрою, пенсійного забезпечення, працевлаштування, охорони праці, державної реєстрації, а також нотаріального обслуговування.
4. Вирішення питання щодо постачання питної води з м.Першотравенська
5. Користуватися на пільгових умовах торгівельно-ринковими послугами міста
6. Користуватися послугами культурно-розважальних та спортивно-тренувальних закладів міста.
7. Послуги пасажирського автотранспорту на перевезення між населеними пунктами
територіальної громади.
Крім того, об’єднання у самостійну територіальну громаду надасть можливість збільшення дохідної частини бюджету об’єднаної територіальної громади за рахунок податку на доходи фізичних осіб в розмірі 60 відсотків від сплаченого на території об’єднаної територіальної громади (сьогодні відповідні кошти зараховуються до районного бюджету. А на збільшення бюджету
орієнтовно на 30-40%. Можливість отримання об’єднаною територіальною громадою прямої субвенції з державного бюджету, як на освіту (дошкільна, середня), так і на утримання закладів охорони здоров’я у зв’язку з тим, що вони повністю переходять у підпорядкування районної ради до об’єднаної територіальної
громади.
Більш компактна, але потужна в економічному плані адміністративно-територіальна одиниця, якою може бути запропонована об’єднана територіальна громада, матиме можливість більш ефективно вирішувати питання економічного та соціально-культурного розвитку.
Пропонуємо всебічно вивчити пропозицію та надати згоду на створення запропонованої територіальної громади.
Міський голова В.І.Рудих
Нет комментариев