Inson hayotining har bir sohasini
qamrab olgan Islom shariatida eng
nozik aloqalardan bo'lgan er va
xotinning jinsiy munosabati borasida
ham ko'rsatmalar kelgan. Shu ma'noda
quyida jinsiy aloqa odoblarini zikr qilib
o'tamiz:
1. Juma kuni yoki tunida jinsiy aloqa qilish.
Imom G'azoliy: “Ulamolardan ba'zilari
juma kuni yoki tunida jinsiy aloqaning
mustahabligini aytishgan”, degan
(“Ihyou ulumid-diyn”).
Buning hikmati turlicha ta'vil qilinadi.
O'sha ta'villarning birida bu bilan juma
kuni g'usl qilish fazilatiga doxil bo'ladi,
deyilgan.
2. To'q qoringa jimo' (jinsiy aloqa)
qilmaslik.
Qorin ovqatga to'la bo'la turib jinsiy
aloqa qilmaslik kerak. Balki ovqat biroz
hazm bo'lganidan keyin jimo' qilish
maqsadga muvofiqdir.
Och qoringa ham aloqa qilmaslik lozim.
Chunki bu yanada zararliroq, tabiatga
og'irroq va tug'ma issiqlikni
o'ldiruvchanroq bo'lib, erish va
ingichka og'riq kasal...ЕщёInson hayotining har bir sohasini
qamrab olgan Islom shariatida eng
nozik aloqalardan bo'lgan er va
xotinning jinsiy munosabati borasida
ham ko'rsatmalar kelgan. Shu ma'noda
quyida jinsiy aloqa odoblarini zikr qilib
o'tamiz:
1. Juma kuni yoki tunida jinsiy aloqa qilish.
Imom G'azoliy: “Ulamolardan ba'zilari
juma kuni yoki tunida jinsiy aloqaning
mustahabligini aytishgan”, degan
(“Ihyou ulumid-diyn”).
Buning hikmati turlicha ta'vil qilinadi.
O'sha ta'villarning birida bu bilan juma
kuni g'usl qilish fazilatiga doxil bo'ladi,
deyilgan.
2. To'q qoringa jimo' (jinsiy aloqa)
qilmaslik.
Qorin ovqatga to'la bo'la turib jinsiy
aloqa qilmaslik kerak. Balki ovqat biroz
hazm bo'lganidan keyin jimo' qilish
maqsadga muvofiqdir.
Och qoringa ham aloqa qilmaslik lozim.
Chunki bu yanada zararliroq, tabiatga
og'irroq va tug'ma issiqlikni
o'ldiruvchanroq bo'lib, erish va
ingichka og'riq kasalligini keltirib
chiqaradi. Eng yaxshisi aloqa taom
me'dadan pastga tusha boshlab, birinchi
va ikkinchi hazm kamolga etgandan
keyin, uchinchi hazm o'rtalarida
bo'lishidir.
3. Jinsiy aloqadan oldin xushbo'y narsalar
sepish.
Bu narsa er va xotinning bir-biriga
bo'lgan zavqi va ishtiyoqini orttiradi.
ﻋَﻦْ ﻋَﺎﺋِﺸَﺔَ ﻗَﺎﻟَﺖْ : ﻛُﻨْﺖُ ﺃُﻃَﻴِّﺐُ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ
ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻓَﻴَﻄُﻮﻑُ ﻋَﻠَﻰ ﻧِﺴَﺎﺋِﻪِ . ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺍﻟﻨَّﺴَﺎﺋِﻲُّ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺧُﺰَﻳْﻤَﺔَ .
Oisha roziyallohu anhodan rivoyat
qilinadi: “Men Rasululloh sollallohu alayhi
va sallamga xushbo'y narsa surtib
qo'yardim va u zot ayollarini aylanib
chiqardilar” (Buxoriy, Muslim, Nasoiy,
Ahmad va Ibn Xuzayma rivoyati).
Demak, erkak ayolining oldiga kirishdan
ilgari libos va badanini nopok
narsalardan tozalashi, o'ziga xushbo'y
narsalar sepib olishi yaxshi ekan. Ayol
ham faqat eri uchun uyida mana
shunday narsalarni sepsa, maqsadga
muvofiq bo'ladi.
4. Jinsiy aloqani “bismillah” bilan boshlash
va vorid bo'lgan duoni o'qish.
ﻋَﻦْ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒَّﺎﺱٍ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻨْﻬُﻤَﺎ ﻗَﺎﻝَ : ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲُّ
ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْ...Ещё3. Jinsiy aloqadan oldin xushbo'y narsalar
sepish.
Bu narsa er va xotinning bir-biriga
bo'lgan zavqi va ishtiyoqini orttiradi.
ﻋَﻦْ ﻋَﺎﺋِﺸَﺔَ ﻗَﺎﻟَﺖْ : ﻛُﻨْﺖُ ﺃُﻃَﻴِّﺐُ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ
ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻓَﻴَﻄُﻮﻑُ ﻋَﻠَﻰ ﻧِﺴَﺎﺋِﻪِ . ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺍﻟﻨَّﺴَﺎﺋِﻲُّ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺧُﺰَﻳْﻤَﺔَ .
Oisha roziyallohu anhodan rivoyat
qilinadi: “Men Rasululloh sollallohu alayhi
va sallamga xushbo'y narsa surtib
qo'yardim va u zot ayollarini aylanib
chiqardilar” (Buxoriy, Muslim, Nasoiy,
Ahmad va Ibn Xuzayma rivoyati).
Demak, erkak ayolining oldiga kirishdan
ilgari libos va badanini nopok
narsalardan tozalashi, o'ziga xushbo'y
narsalar sepib olishi yaxshi ekan. Ayol
ham faqat eri uchun uyida mana
shunday narsalarni sepsa, maqsadga
muvofiq bo'ladi.
4. Jinsiy aloqani “bismillah” bilan boshlash
va vorid bo'lgan duoni o'qish.
ﻋَﻦْ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒَّﺎﺱٍ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻨْﻬُﻤَﺎ ﻗَﺎﻝَ : ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲُّ
ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ : ﻟَﻮْ ﺃَﻥَّ ﺃَﺣَﺪَﻫُﻢْ ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺭَﺍﺩَ ﺃَﻥْ
ﻳَﺄْﺗِﻲَ ﺃَﻫْﻠَﻪُ ﻗَﺎﻝَ : ﺑِﺎﺳْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺟَﻨِّﺒْﻨَﺎ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥَ
ﻭَﺟَﻨِّﺐْ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥَ ﻣَﺎ ﺭَﺯَﻗْﺘَﻨَﺎ ﻓَﺈِﻧَّﻪُ ﺇِﻥْ ﻳُﻘَﺪَّﺭْ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻤَﺎ
ﻭَﻟَﺪٌ ﻓِﻲ ﺫَﻟِﻚَ ﻟَﻢْ ﻳَﻀُﺮَّﻩُ ﺷَﻴْﻄَﺎﻥٌ ﺃَﺑَﺪًﺍ . ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺃَﺑُﻮ ﺩَﺍﻭُﺩَ ﻭَﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ
ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺣِﺒَّﺎﻥَ ﻭَﺍﻟﻄَّﺒَﺮَﺍﻧِﻲُّ .
Ibn Abbos roziyallohu anhu Nabiy
sollallohu alayhi va sallamdan rivoyat
qiladi: “Agar birontalari (ya'ni, qaysi bir
banda) ayoliga yaqinlik qilishni
xohlaganda: “Bismillaah, allohumma
jannibnash-shayton, va jannibish-shaytona
maa rozaqtanaa”, desa-yu, agar o'rtalarida
farzand bo'lish taqdir qilingan bo'lsa, bas,
unga shayton hech qachon zarar etkaza
olmaydi” (Buxoriy, Muslim, Abu Dovud,
Termiziy, Ibn Moja, Ibn Hibbon va
Tabaroniy rivoyati).
Boshqa rivoyatlarda, agar banda
“bismillah”ni aytmasa, shayton uning
taomi va yotog'iga sherik chiqishi
aytilgan, bu erda ayoli bilan muomala
qilishdan oldin “bismillah” zikr qilinsa,
shayton tug'ilajak farzandga zarar
etkaza olmasligi ta'kidlanmoqda.
5. Jinsiy aloqani erkalash, o'pish va
quchoqlash bilan boshlash.
Bu ishni dab-durustdan boshlash
maqsadga muvofiq emas, balki niyat
qilingan narsaga to'liq erishish, er-
xotinning bir-biridan mukammal
qanoatlanishi uchun aloqani o'pish va
quchoqlash bilan boshlash maqsadga
muvofiqdir.
ﻋَﻦْ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺑْﻦِ ﺃَﺑِﻲ ﺣُﺴَﻴْﻦٍ ﺃَﻥَّ
ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻗَﺎﻝَ : ...ﻛُﻞُّ ﻣَﺎ
ﻳَﻠْﻬُﻮ ﺑِﻪِ ﺍﻟﺮَّﺟُﻞُ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢُ ﺑَﺎﻃِﻞٌ ﺇِﻻَّ ﺭَﻣْﻴَﻪُ ﺑِﻘَﻮْﺳِﻪِ
ﻭَﺗَﺄْﺩِﻳﺒَﻪُ ﻓَﺮَﺳَﻪُ ﻭَﻣُﻼَﻋَﺒَﺘَﻪُ ﺃَﻫْﻠَﻪُ ﻓَﺈِﻧَّﻬُﻦَّ ﻣِﻦْ ﺍﻟْﺤَﻖِّ .
ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﻟْﺒَﻴْﻬَﻘِﻲُّ
ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺳَﻨَﺪُﻩُ ﺿَﻌِﻴﻒٌ .
Abdulloh ibn Abdurahmon ibn Abu
Husayndan rivoyat qilinishicha,
Rasululloh sollallohu alayhi va sallam
shunday deganlar: “Musulmon kishining
ko'ngilxushligi botildir. Magar kamonidan
o'q otishi, otini o'rgatishi va ahli bilan
o'ynashishi bundan mustasno. Zero, bular
haqdir” (Term...Ещё5. Jinsiy aloqani erkalash, o'pish va
quchoqlash bilan boshlash.
Bu ishni dab-durustdan boshlash
maqsadga muvofiq emas, balki niyat
qilingan narsaga to'liq erishish, er-
xotinning bir-biridan mukammal
qanoatlanishi uchun aloqani o'pish va
quchoqlash bilan boshlash maqsadga
muvofiqdir.
ﻋَﻦْ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺑْﻦِ ﺃَﺑِﻲ ﺣُﺴَﻴْﻦٍ ﺃَﻥَّ
ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻗَﺎﻝَ : ...ﻛُﻞُّ ﻣَﺎ
ﻳَﻠْﻬُﻮ ﺑِﻪِ ﺍﻟﺮَّﺟُﻞُ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢُ ﺑَﺎﻃِﻞٌ ﺇِﻻَّ ﺭَﻣْﻴَﻪُ ﺑِﻘَﻮْﺳِﻪِ
ﻭَﺗَﺄْﺩِﻳﺒَﻪُ ﻓَﺮَﺳَﻪُ ﻭَﻣُﻼَﻋَﺒَﺘَﻪُ ﺃَﻫْﻠَﻪُ ﻓَﺈِﻧَّﻬُﻦَّ ﻣِﻦْ ﺍﻟْﺤَﻖِّ .
ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﻟْﺒَﻴْﻬَﻘِﻲُّ
ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺳَﻨَﺪُﻩُ ﺿَﻌِﻴﻒٌ .
Abdulloh ibn Abdurahmon ibn Abu
Husayndan rivoyat qilinishicha,
Rasululloh sollallohu alayhi va sallam
shunday deganlar: “Musulmon kishining
ko'ngilxushligi botildir. Magar kamonidan
o'q otishi, otini o'rgatishi va ahli bilan
o'ynashishi bundan mustasno. Zero, bular
haqdir” (Termiziy, Ibn Moja, Ahmad,
Bayhaqiy va Dorimiy rivoyati. Rivoyat
sanadi zaif).
Bu erda musulmon bandaning har
qanday mashg'uloti va o'yini uchun
savob berilmasligi, faqat kamondan o'q
otish mashg'uloti, otni o'rgatish va
erkakning xotini bilan ko'ngilxushlik
qilishi bundan mustasno ekani
aytilmoqda.
Jobir ibn Abdulloh roziyallohu anhu
rivoyat qiladi: “Rasululloh sollallohu
alayhi va sallam o'ynashishdan oldin
(ya'ni, o'ynashmay turib) aloqa
qilishdan qaytarganlar” (Ushbu
rivoyatni Xatib Bag'dodiy “Tariyxu
bag'dod”da keltirgan. Rivoyat sanadi
juda zaif).
Demak, ahli bilan o'ynashish, uning
ko'nglini olish shariat buyurgan ishdir.
Oilani mustahkamlash va haromdan
tiyilish maqsadida bu ish qilinsa, savob
yoziladi. Ayniqsa, jinsiy aloqadan oldin
bunga alohida e'tibor berish lozim.
6. Jinsiy aloqa vaqtida qiblaga
yuzlanmaslik.
Jinsiy aloqa vaqtida hurmat yuzasidan
qiblaga yuzlanmaslik mustahabdir (“Al-
majmu'”, “Javohirul-ikliyl”, “Kashshoful-
qina'”, “Ihyou ulumid-diyn”). Zero,
qibla ibodat va duo qilish tarafi bo'lib,
jimo' vaqtida u tarafga yuzlanmaslik
odobdandir. Lekin, qiblaga yuzlanib
jinsiy aloqa qilishning karohati yo'q
ekanini ham aytib o'tish kerak. Bu
ishdan qaytarilmagan. Faqat hurmat
yuzasidan shunday qilinsa, yaxshi
bo'ladi, deyiladi.
7. Xotin hayz ko'rayotganida yaqinlikdan
saqlanish.
Bu ixtiyoriy ish emas, balki vojib
amaldir. Jinsiy aloqa bilan bog'liq
bo'lgani sabab uni shu erda zikr
qilinmoqda.
ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﻫُﺮَﻳْﺮَﺓَ ﻋَﻦْ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲِّ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ
ﻗَﺎﻝَ : ﻣَﻦْ ﺃَﺗَﻰ ﺣَﺎﺋِﻀًﺎ ﺃَﻭْ ﺍﻣْﺮَﺃَﺓً ﻓِﻲ ﺩُﺑُﺮِﻫَﺎ ﺃَﻭْ ﻛَﺎﻫِﻨًﺎ
ﻓَﻘَﺪْ ﻛَﻔَﺮَ ﺑِﻤَﺎ ﺃُﻧْﺰِﻝَ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ
ﻭَﺳَﻠَّﻢَ . ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ
ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺳَﻨ...Ещё6. Jinsiy aloqa vaqtida qiblaga
yuzlanmaslik.
Jinsiy aloqa vaqtida hurmat yuzasidan
qiblaga yuzlanmaslik mustahabdir (“Al-
majmu'”, “Javohirul-ikliyl”, “Kashshoful-
qina'”, “Ihyou ulumid-diyn”). Zero,
qibla ibodat va duo qilish tarafi bo'lib,
jimo' vaqtida u tarafga yuzlanmaslik
odobdandir. Lekin, qiblaga yuzlanib
jinsiy aloqa qilishning karohati yo'q
ekanini ham aytib o'tish kerak. Bu
ishdan qaytarilmagan. Faqat hurmat
yuzasidan shunday qilinsa, yaxshi
bo'ladi, deyiladi.
7. Xotin hayz ko'rayotganida yaqinlikdan
saqlanish.
Bu ixtiyoriy ish emas, balki vojib
amaldir. Jinsiy aloqa bilan bog'liq
bo'lgani sabab uni shu erda zikr
qilinmoqda.
ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﻫُﺮَﻳْﺮَﺓَ ﻋَﻦْ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲِّ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ
ﻗَﺎﻝَ : ﻣَﻦْ ﺃَﺗَﻰ ﺣَﺎﺋِﻀًﺎ ﺃَﻭْ ﺍﻣْﺮَﺃَﺓً ﻓِﻲ ﺩُﺑُﺮِﻫَﺎ ﺃَﻭْ ﻛَﺎﻫِﻨًﺎ
ﻓَﻘَﺪْ ﻛَﻔَﺮَ ﺑِﻤَﺎ ﺃُﻧْﺰِﻝَ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ
ﻭَﺳَﻠَّﻢَ . ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ
ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺳَﻨَﺪُﻩُ ﺻَﺤِﻴﺢٌ .
Abu Hurayra roziyallohu anhu Nabiy
sollallohu alayhi va sallamdan rivoyat
qiladi: “Kim hayzli (xotini)ga yaqinlik
qilsa yoki uning ortidan yaqinlik qilsa yoki
kohinga borsa, bas, Muhammad sollallohu
alayhi va sallamga nozil qilingan narsaga
kufr keltiribdi!” (Termiziy, Dorimiy, Ibn
Moja va Ahmad rivoyati. Hadis sanadi
sahih).
“Tuhfatul-ahvaziy” kitobida: “Agar
ayolining ortidan yaqinlik qilish yoki
kohinni tasdiqlashni halol sanasa, bu
erdagi “kufr” zohiriy ma'noda bo'lishi
mumkin. Bu ikkisidan boshqa ma'noda
bo'lsa, unda ne'matni inkor qilish
bo'ladi”, deyilgan.
Uyquda ehtilom bo'lib qolinganida, jinsiy aloqadan keyin hamda ayollar hayz va nifos holatidan chiqishgach, g'usl (butun badanni suv bilan ishqalab yuvish) farzdir. Bundan tashqari, har juma va hayit namozlari oldidan g'usl qilish sunnat – Payg'ambarimiz sollallohu alayhi va sallam bajargan amallardandir. G'uslning farzlari: 1. Og'izga suv olib g'arg'ara qilish. 2. Burunga, achishtirguncha suv tortish. 3. Butun badanni tozalab yuvish. G'usl quyidagi tartibda qilinadi: 1. «Bismillahir rohmanir rohiym» deyiladi va g'uslga niyat qilinadi: «Navaytu an ag'tasila g'uslan minal janabati raf'an lil hadasi va istibahatan lis-solati taqorruban minallohi ta'ala». Ma'nosi: Nopoklikni ketkazish, namoz o'qishni joiz etish hamda Allohga yaqinlik istab g'uslni niyat qildim. 2. Qo'llar yuvilgach, badan maniy yoxud boshqa nopok narsalardan tozalanadi. 3. Belgilangan tartibda tahorat olinadi. Avval boshga, keyin o'ng v...ЕщёG'USL
Uyquda ehtilom bo'lib qolinganida, jinsiy aloqadan keyin hamda ayollar hayz va nifos holatidan chiqishgach, g'usl (butun badanni suv bilan ishqalab yuvish) farzdir. Bundan tashqari, har juma va hayit namozlari oldidan g'usl qilish sunnat – Payg'ambarimiz sollallohu alayhi va sallam bajargan amallardandir. G'uslning farzlari: 1. Og'izga suv olib g'arg'ara qilish. 2. Burunga, achishtirguncha suv tortish. 3. Butun badanni tozalab yuvish. G'usl quyidagi tartibda qilinadi: 1. «Bismillahir rohmanir rohiym» deyiladi va g'uslga niyat qilinadi: «Navaytu an ag'tasila g'uslan minal janabati raf'an lil hadasi va istibahatan lis-solati taqorruban minallohi ta'ala». Ma'nosi: Nopoklikni ketkazish, namoz o'qishni joiz etish hamda Allohga yaqinlik istab g'uslni niyat qildim. 2. Qo'llar yuvilgach, badan maniy yoxud boshqa nopok narsalardan tozalanadi. 3. Belgilangan tartibda tahorat olinadi. Avval boshga, keyin o'ng va chap yelkaga suv quyilib, butun badan yaxshilab yuviladi. Bu yuvinishda badanda ignaning uchiday quruq joy qolsa ham, g'usl mukammal olinmagan hisoblanadi. G'uslga ehtiyojmand kishi og'zi va burnini chayib, so'ng cho'milsa ham, g'usl olgan hisobiga o'tadi.
Assalamu aleykum qadrli dindoshlar, uzr bir savolim bor edi. Ayolga yaqinlik qilishidan oldin er kerakli duolarni o'qishi kerakmi? Iltimos biladiganlar yozinglar qanday duo? Oldindan katta raxmat
Мы используем cookie-файлы, чтобы улучшить сервисы для вас. Если ваш возраст менее 13 лет, настроить cookie-файлы должен ваш законный представитель. Больше информации
Комментарии 24
qamrab olgan Islom shariatida eng
nozik aloqalardan bo'lgan er va
xotinning jinsiy munosabati borasida
ham ko'rsatmalar kelgan. Shu ma'noda
quyida jinsiy aloqa odoblarini zikr qilib
o'tamiz:
1. Juma kuni yoki tunida jinsiy aloqa qilish.
Imom G'azoliy: “Ulamolardan ba'zilari
juma kuni yoki tunida jinsiy aloqaning
mustahabligini aytishgan”, degan
(“Ihyou ulumid-diyn”).
Buning hikmati turlicha ta'vil qilinadi.
O'sha ta'villarning birida bu bilan juma
kuni g'usl qilish fazilatiga doxil bo'ladi,
deyilgan.
2. To'q qoringa jimo' (jinsiy aloqa)
qilmaslik.
Qorin ovqatga to'la bo'la turib jinsiy
aloqa qilmaslik kerak. Balki ovqat biroz
hazm bo'lganidan keyin jimo' qilish
maqsadga muvofiqdir.
Och qoringa ham aloqa qilmaslik lozim.
Chunki bu yanada zararliroq, tabiatga
og'irroq va tug'ma issiqlikni
o'ldiruvchanroq bo'lib, erish va
ingichka og'riq kasal...ЕщёInson hayotining har bir sohasini
qamrab olgan Islom shariatida eng
nozik aloqalardan bo'lgan er va
xotinning jinsiy munosabati borasida
ham ko'rsatmalar kelgan. Shu ma'noda
quyida jinsiy aloqa odoblarini zikr qilib
o'tamiz:
1. Juma kuni yoki tunida jinsiy aloqa qilish.
Imom G'azoliy: “Ulamolardan ba'zilari
juma kuni yoki tunida jinsiy aloqaning
mustahabligini aytishgan”, degan
(“Ihyou ulumid-diyn”).
Buning hikmati turlicha ta'vil qilinadi.
O'sha ta'villarning birida bu bilan juma
kuni g'usl qilish fazilatiga doxil bo'ladi,
deyilgan.
2. To'q qoringa jimo' (jinsiy aloqa)
qilmaslik.
Qorin ovqatga to'la bo'la turib jinsiy
aloqa qilmaslik kerak. Balki ovqat biroz
hazm bo'lganidan keyin jimo' qilish
maqsadga muvofiqdir.
Och qoringa ham aloqa qilmaslik lozim.
Chunki bu yanada zararliroq, tabiatga
og'irroq va tug'ma issiqlikni
o'ldiruvchanroq bo'lib, erish va
ingichka og'riq kasalligini keltirib
chiqaradi. Eng yaxshisi aloqa taom
me'dadan pastga tusha boshlab, birinchi
va ikkinchi hazm kamolga etgandan
keyin, uchinchi hazm o'rtalarida
bo'lishidir.
sepish.
Bu narsa er va xotinning bir-biriga
bo'lgan zavqi va ishtiyoqini orttiradi.
ﻋَﻦْ ﻋَﺎﺋِﺸَﺔَ ﻗَﺎﻟَﺖْ : ﻛُﻨْﺖُ ﺃُﻃَﻴِّﺐُ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ
ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻓَﻴَﻄُﻮﻑُ ﻋَﻠَﻰ ﻧِﺴَﺎﺋِﻪِ . ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺍﻟﻨَّﺴَﺎﺋِﻲُّ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺧُﺰَﻳْﻤَﺔَ .
Oisha roziyallohu anhodan rivoyat
qilinadi: “Men Rasululloh sollallohu alayhi
va sallamga xushbo'y narsa surtib
qo'yardim va u zot ayollarini aylanib
chiqardilar” (Buxoriy, Muslim, Nasoiy,
Ahmad va Ibn Xuzayma rivoyati).
Demak, erkak ayolining oldiga kirishdan
ilgari libos va badanini nopok
narsalardan tozalashi, o'ziga xushbo'y
narsalar sepib olishi yaxshi ekan. Ayol
ham faqat eri uchun uyida mana
shunday narsalarni sepsa, maqsadga
muvofiq bo'ladi.
4. Jinsiy aloqani “bismillah” bilan boshlash
va vorid bo'lgan duoni o'qish.
ﻋَﻦْ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒَّﺎﺱٍ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻨْﻬُﻤَﺎ ﻗَﺎﻝَ : ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲُّ
ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْ...Ещё3. Jinsiy aloqadan oldin xushbo'y narsalar
sepish.
Bu narsa er va xotinning bir-biriga
bo'lgan zavqi va ishtiyoqini orttiradi.
ﻋَﻦْ ﻋَﺎﺋِﺸَﺔَ ﻗَﺎﻟَﺖْ : ﻛُﻨْﺖُ ﺃُﻃَﻴِّﺐُ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ
ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻓَﻴَﻄُﻮﻑُ ﻋَﻠَﻰ ﻧِﺴَﺎﺋِﻪِ . ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺍﻟﻨَّﺴَﺎﺋِﻲُّ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺧُﺰَﻳْﻤَﺔَ .
Oisha roziyallohu anhodan rivoyat
qilinadi: “Men Rasululloh sollallohu alayhi
va sallamga xushbo'y narsa surtib
qo'yardim va u zot ayollarini aylanib
chiqardilar” (Buxoriy, Muslim, Nasoiy,
Ahmad va Ibn Xuzayma rivoyati).
Demak, erkak ayolining oldiga kirishdan
ilgari libos va badanini nopok
narsalardan tozalashi, o'ziga xushbo'y
narsalar sepib olishi yaxshi ekan. Ayol
ham faqat eri uchun uyida mana
shunday narsalarni sepsa, maqsadga
muvofiq bo'ladi.
4. Jinsiy aloqani “bismillah” bilan boshlash
va vorid bo'lgan duoni o'qish.
ﻋَﻦْ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒَّﺎﺱٍ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻨْﻬُﻤَﺎ ﻗَﺎﻝَ : ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲُّ
ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ : ﻟَﻮْ ﺃَﻥَّ ﺃَﺣَﺪَﻫُﻢْ ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺭَﺍﺩَ ﺃَﻥْ
ﻳَﺄْﺗِﻲَ ﺃَﻫْﻠَﻪُ ﻗَﺎﻝَ : ﺑِﺎﺳْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺟَﻨِّﺒْﻨَﺎ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥَ
ﻭَﺟَﻨِّﺐْ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥَ ﻣَﺎ ﺭَﺯَﻗْﺘَﻨَﺎ ﻓَﺈِﻧَّﻪُ ﺇِﻥْ ﻳُﻘَﺪَّﺭْ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻤَﺎ
ﻭَﻟَﺪٌ ﻓِﻲ ﺫَﻟِﻚَ ﻟَﻢْ ﻳَﻀُﺮَّﻩُ ﺷَﻴْﻄَﺎﻥٌ ﺃَﺑَﺪًﺍ . ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺃَﺑُﻮ ﺩَﺍﻭُﺩَ ﻭَﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ
ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺣِﺒَّﺎﻥَ ﻭَﺍﻟﻄَّﺒَﺮَﺍﻧِﻲُّ .
Ibn Abbos roziyallohu anhu Nabiy
sollallohu alayhi va sallamdan rivoyat
qiladi: “Agar birontalari (ya'ni, qaysi bir
banda) ayoliga yaqinlik qilishni
xohlaganda: “Bismillaah, allohumma
jannibnash-shayton, va jannibish-shaytona
maa rozaqtanaa”, desa-yu, agar o'rtalarida
farzand bo'lish taqdir qilingan bo'lsa, bas,
unga shayton hech qachon zarar etkaza
olmaydi” (Buxoriy, Muslim, Abu Dovud,
Termiziy, Ibn Moja, Ibn Hibbon va
Tabaroniy rivoyati).
Boshqa rivoyatlarda, agar banda
“bismillah”ni aytmasa, shayton uning
taomi va yotog'iga sherik chiqishi
aytilgan, bu erda ayoli bilan muomala
qilishdan oldin “bismillah” zikr qilinsa,
shayton tug'ilajak farzandga zarar
etkaza olmasligi ta'kidlanmoqda.
quchoqlash bilan boshlash.
Bu ishni dab-durustdan boshlash
maqsadga muvofiq emas, balki niyat
qilingan narsaga to'liq erishish, er-
xotinning bir-biridan mukammal
qanoatlanishi uchun aloqani o'pish va
quchoqlash bilan boshlash maqsadga
muvofiqdir.
ﻋَﻦْ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺑْﻦِ ﺃَﺑِﻲ ﺣُﺴَﻴْﻦٍ ﺃَﻥَّ
ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻗَﺎﻝَ : ...ﻛُﻞُّ ﻣَﺎ
ﻳَﻠْﻬُﻮ ﺑِﻪِ ﺍﻟﺮَّﺟُﻞُ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢُ ﺑَﺎﻃِﻞٌ ﺇِﻻَّ ﺭَﻣْﻴَﻪُ ﺑِﻘَﻮْﺳِﻪِ
ﻭَﺗَﺄْﺩِﻳﺒَﻪُ ﻓَﺮَﺳَﻪُ ﻭَﻣُﻼَﻋَﺒَﺘَﻪُ ﺃَﻫْﻠَﻪُ ﻓَﺈِﻧَّﻬُﻦَّ ﻣِﻦْ ﺍﻟْﺤَﻖِّ .
ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﻟْﺒَﻴْﻬَﻘِﻲُّ
ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺳَﻨَﺪُﻩُ ﺿَﻌِﻴﻒٌ .
Abdulloh ibn Abdurahmon ibn Abu
Husayndan rivoyat qilinishicha,
Rasululloh sollallohu alayhi va sallam
shunday deganlar: “Musulmon kishining
ko'ngilxushligi botildir. Magar kamonidan
o'q otishi, otini o'rgatishi va ahli bilan
o'ynashishi bundan mustasno. Zero, bular
haqdir” (Term...Ещё5. Jinsiy aloqani erkalash, o'pish va
quchoqlash bilan boshlash.
Bu ishni dab-durustdan boshlash
maqsadga muvofiq emas, balki niyat
qilingan narsaga to'liq erishish, er-
xotinning bir-biridan mukammal
qanoatlanishi uchun aloqani o'pish va
quchoqlash bilan boshlash maqsadga
muvofiqdir.
ﻋَﻦْ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺑْﻦِ ﺃَﺑِﻲ ﺣُﺴَﻴْﻦٍ ﺃَﻥَّ
ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻗَﺎﻝَ : ...ﻛُﻞُّ ﻣَﺎ
ﻳَﻠْﻬُﻮ ﺑِﻪِ ﺍﻟﺮَّﺟُﻞُ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢُ ﺑَﺎﻃِﻞٌ ﺇِﻻَّ ﺭَﻣْﻴَﻪُ ﺑِﻘَﻮْﺳِﻪِ
ﻭَﺗَﺄْﺩِﻳﺒَﻪُ ﻓَﺮَﺳَﻪُ ﻭَﻣُﻼَﻋَﺒَﺘَﻪُ ﺃَﻫْﻠَﻪُ ﻓَﺈِﻧَّﻬُﻦَّ ﻣِﻦْ ﺍﻟْﺤَﻖِّ .
ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﻟْﺒَﻴْﻬَﻘِﻲُّ
ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺳَﻨَﺪُﻩُ ﺿَﻌِﻴﻒٌ .
Abdulloh ibn Abdurahmon ibn Abu
Husayndan rivoyat qilinishicha,
Rasululloh sollallohu alayhi va sallam
shunday deganlar: “Musulmon kishining
ko'ngilxushligi botildir. Magar kamonidan
o'q otishi, otini o'rgatishi va ahli bilan
o'ynashishi bundan mustasno. Zero, bular
haqdir” (Termiziy, Ibn Moja, Ahmad,
Bayhaqiy va Dorimiy rivoyati. Rivoyat
sanadi zaif).
Bu erda musulmon bandaning har
qanday mashg'uloti va o'yini uchun
savob berilmasligi, faqat kamondan o'q
otish mashg'uloti, otni o'rgatish va
erkakning xotini bilan ko'ngilxushlik
qilishi bundan mustasno ekani
aytilmoqda.
Jobir ibn Abdulloh roziyallohu anhu
rivoyat qiladi: “Rasululloh sollallohu
alayhi va sallam o'ynashishdan oldin
(ya'ni, o'ynashmay turib) aloqa
qilishdan qaytarganlar” (Ushbu
rivoyatni Xatib Bag'dodiy “Tariyxu
bag'dod”da keltirgan. Rivoyat sanadi
juda zaif).
Demak, ahli bilan o'ynashish, uning
ko'nglini olish shariat buyurgan ishdir.
Oilani mustahkamlash va haromdan
tiyilish maqsadida bu ish qilinsa, savob
yoziladi. Ayniqsa, jinsiy aloqadan oldin
bunga alohida e'tibor berish lozim.
yuzlanmaslik.
Jinsiy aloqa vaqtida hurmat yuzasidan
qiblaga yuzlanmaslik mustahabdir (“Al-
majmu'”, “Javohirul-ikliyl”, “Kashshoful-
qina'”, “Ihyou ulumid-diyn”). Zero,
qibla ibodat va duo qilish tarafi bo'lib,
jimo' vaqtida u tarafga yuzlanmaslik
odobdandir. Lekin, qiblaga yuzlanib
jinsiy aloqa qilishning karohati yo'q
ekanini ham aytib o'tish kerak. Bu
ishdan qaytarilmagan. Faqat hurmat
yuzasidan shunday qilinsa, yaxshi
bo'ladi, deyiladi.
7. Xotin hayz ko'rayotganida yaqinlikdan
saqlanish.
Bu ixtiyoriy ish emas, balki vojib
amaldir. Jinsiy aloqa bilan bog'liq
bo'lgani sabab uni shu erda zikr
qilinmoqda.
ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﻫُﺮَﻳْﺮَﺓَ ﻋَﻦْ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲِّ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ
ﻗَﺎﻝَ : ﻣَﻦْ ﺃَﺗَﻰ ﺣَﺎﺋِﻀًﺎ ﺃَﻭْ ﺍﻣْﺮَﺃَﺓً ﻓِﻲ ﺩُﺑُﺮِﻫَﺎ ﺃَﻭْ ﻛَﺎﻫِﻨًﺎ
ﻓَﻘَﺪْ ﻛَﻔَﺮَ ﺑِﻤَﺎ ﺃُﻧْﺰِﻝَ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ
ﻭَﺳَﻠَّﻢَ . ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ
ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺳَﻨ...Ещё6. Jinsiy aloqa vaqtida qiblaga
yuzlanmaslik.
Jinsiy aloqa vaqtida hurmat yuzasidan
qiblaga yuzlanmaslik mustahabdir (“Al-
majmu'”, “Javohirul-ikliyl”, “Kashshoful-
qina'”, “Ihyou ulumid-diyn”). Zero,
qibla ibodat va duo qilish tarafi bo'lib,
jimo' vaqtida u tarafga yuzlanmaslik
odobdandir. Lekin, qiblaga yuzlanib
jinsiy aloqa qilishning karohati yo'q
ekanini ham aytib o'tish kerak. Bu
ishdan qaytarilmagan. Faqat hurmat
yuzasidan shunday qilinsa, yaxshi
bo'ladi, deyiladi.
7. Xotin hayz ko'rayotganida yaqinlikdan
saqlanish.
Bu ixtiyoriy ish emas, balki vojib
amaldir. Jinsiy aloqa bilan bog'liq
bo'lgani sabab uni shu erda zikr
qilinmoqda.
ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﻫُﺮَﻳْﺮَﺓَ ﻋَﻦْ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲِّ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ
ﻗَﺎﻝَ : ﻣَﻦْ ﺃَﺗَﻰ ﺣَﺎﺋِﻀًﺎ ﺃَﻭْ ﺍﻣْﺮَﺃَﺓً ﻓِﻲ ﺩُﺑُﺮِﻫَﺎ ﺃَﻭْ ﻛَﺎﻫِﻨًﺎ
ﻓَﻘَﺪْ ﻛَﻔَﺮَ ﺑِﻤَﺎ ﺃُﻧْﺰِﻝَ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ
ﻭَﺳَﻠَّﻢَ . ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺘِّﺮْﻣِﺬِﻱُّ ﻭَﺍﻟﺪَّﺍﺭِﻣِﻲُّ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ
ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺳَﻨَﺪُﻩُ ﺻَﺤِﻴﺢٌ .
Abu Hurayra roziyallohu anhu Nabiy
sollallohu alayhi va sallamdan rivoyat
qiladi: “Kim hayzli (xotini)ga yaqinlik
qilsa yoki uning ortidan yaqinlik qilsa yoki
kohinga borsa, bas, Muhammad sollallohu
alayhi va sallamga nozil qilingan narsaga
kufr keltiribdi!” (Termiziy, Dorimiy, Ibn
Moja va Ahmad rivoyati. Hadis sanadi
sahih).
“Tuhfatul-ahvaziy” kitobida: “Agar
ayolining ortidan yaqinlik qilish yoki
kohinni tasdiqlashni halol sanasa, bu
erdagi “kufr” zohiriy ma'noda bo'lishi
mumkin. Bu ikkisidan boshqa ma'noda
bo'lsa, unda ne'matni inkor qilish
bo'ladi”, deyilgan.
Uyquda ehtilom bo'lib qolinganida, jinsiy aloqadan keyin hamda ayollar hayz va nifos holatidan chiqishgach, g'usl (butun badanni suv bilan ishqalab yuvish) farzdir.
Bundan tashqari, har juma va hayit namozlari oldidan g'usl qilish sunnat – Payg'ambarimiz sollallohu alayhi va sallam bajargan amallardandir.
G'uslning farzlari:
1. Og'izga suv olib g'arg'ara qilish.
2. Burunga, achishtirguncha suv tortish.
3. Butun badanni tozalab yuvish.
G'usl quyidagi tartibda qilinadi:
1. «Bismillahir rohmanir rohiym» deyiladi va g'uslga niyat qilinadi:
«Navaytu an ag'tasila g'uslan minal janabati raf'an lil hadasi va istibahatan lis-solati taqorruban minallohi ta'ala».
Ma'nosi: Nopoklikni ketkazish, namoz o'qishni joiz etish hamda Allohga yaqinlik istab g'uslni niyat qildim.
2. Qo'llar yuvilgach, badan maniy yoxud boshqa nopok narsalardan tozalanadi.
3. Belgilangan tartibda tahorat olinadi. Avval boshga, keyin o'ng v...ЕщёG'USL
Uyquda ehtilom bo'lib qolinganida, jinsiy aloqadan keyin hamda ayollar hayz va nifos holatidan chiqishgach, g'usl (butun badanni suv bilan ishqalab yuvish) farzdir.
Bundan tashqari, har juma va hayit namozlari oldidan g'usl qilish sunnat – Payg'ambarimiz sollallohu alayhi va sallam bajargan amallardandir.
G'uslning farzlari:
1. Og'izga suv olib g'arg'ara qilish.
2. Burunga, achishtirguncha suv tortish.
3. Butun badanni tozalab yuvish.
G'usl quyidagi tartibda qilinadi:
1. «Bismillahir rohmanir rohiym» deyiladi va g'uslga niyat qilinadi:
«Navaytu an ag'tasila g'uslan minal janabati raf'an lil hadasi va istibahatan lis-solati taqorruban minallohi ta'ala».
Ma'nosi: Nopoklikni ketkazish, namoz o'qishni joiz etish hamda Allohga yaqinlik istab g'uslni niyat qildim.
2. Qo'llar yuvilgach, badan maniy yoxud boshqa nopok narsalardan tozalanadi.
3. Belgilangan tartibda tahorat olinadi. Avval boshga, keyin o'ng va chap yelkaga suv quyilib, butun badan yaxshilab yuviladi. Bu yuvinishda badanda ignaning uchiday quruq joy qolsa ham, g'usl mukammal olinmagan hisoblanadi.
G'uslga ehtiyojmand kishi og'zi va burnini chayib, so'ng cho'milsa ham, g'usl olgan hisobiga o'tadi.
Ayolga yaqinlik qilishidan oldin er kerakli duolarni o'qishi kerakmi? Iltimos biladiganlar yozinglar qanday duo? Oldindan katta raxmat